Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vrouwenpraat

Gestart door Zonnekind, juni 04, 2007, 04:44:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Ik wordt er zo moe van, van die Bakkers....

En ook van de bakkers omdat ze steeds al die lekkere dingen bakken...  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Marco Bakker is een vriend van me!  ;) (maar niet die ene hoor)
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Dit onderwerp is ook een beetje uit de hand gelopen, geloof ik. Wat heeft dit met teksten en poëzie te maken?  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Ehhh....die ene Marco Bakker zingt toch (tekst)  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Pinky op juni 24, 2007, 02:59:30 PM
Hmm, ik moet inmiddels op doktersadvies gaan afvallen. Dus ik ga toch maar even iets serieuzere pogingen ondernemen...  :-[

Veel succes en sterkte Pinky!
Volgens mij werken dieten het beste als je jezelf niet alles ontzegt. Je moet je levensstijl iets aanpassen, maar wel op zo'n manier dat je het misschien zelfs nog leuk vindt ook, want dan kun je het erg lang volhouden en behaal je natuurlijk ook het meeste succes. Als je bijvoorbeeld een sport vindt die je leuk vindt om te doen, dan hoef je jezelf er ook niet elke keer toe te dwingen en doe je het omdat het leuk is en niet omdat je moet afvallen.
Met eten en drinken is het natuurlijk ook zo dat het makkelijker is om met jezelf af te spreken dat je iets wat niet goed is veel minder vaak eet. Dat is makkelijker dan jezelf heel drastisch vanalles te verbieden.
Evengoed is het lang niet altijd makkelijk, maar hopelijk wil je omgeving je steunen. Dat helpt natuurlijk ook veel.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Ja mij vriend gaat meedoen (half dan) Maar ik g aniet streng op dieeet. Dat werkt zo totaal niet! Ik ga op de Sonja Bakker toer beginnen, maar pas het dieet al meteen aan, omdat ik een aantal dingen op haar lijst al niet mag eten. En net zoals op mijn verjaardagsfeest. Dan gaan we BBQ-en. Nou dan ga ik er niet bij zitten met mijn gekookte aardappeltjes en groente. Dan doe ik gewoon mee hoor! En zo zijn er meer gelegenheden dat ik mezelf er niet streng aan wil houden. Maar de rest van de dagen doe ik dat wel. En met de BBQ let ik er gewoon op dat ik stop, wanneer mijn trek weg is. Want ik heb geleerd altijd mijn bordje leeg te eten, ook als ik geen trek meer heb en dat doe ik nog steeds. Of wanneer er echt nog maar een kleinbeetje over is dan is dat zonde om weg te gooien, dus eet ik het op. Daar ben ik al mee gestopt. Na dit weekend begin ik, want dit weekend gaan we met de hele familie weg en dan is een dieet lastig vol te houden.
Maar ik wil er in elk geval 10 kilo af hebben en dan ben ik al tevreden. Voordeel is wel dat ik in de vakantie op twe honden ga passen die apart uit gelaten moeten worden (want ze zijn te groot en te sterk en als ik ze samen meeneem, laten ze mij uit  ;D) Dus dat zijn al een stuk of 8 wandelingen op een dag en dat gedurdende twee weken. En ik zit in die weken ook vlakbij een meer waar je heerlijk kunt zwemmen dus als het weer meezit... en er staat daar een reuzetrampoline in de tuin! Dat is pas lol. Dus sport genoeg. En wanneer ik naar de USA ga, wil ik gaan tennissen (altijd al willen doen, maar nooit gedaan). Ik heb al een tennisvereniging daar gevonden. En ik ben dan ook veel aan het werk. Daarnaast ga ik in mijn vrije tijd veel met 3 jonge kinderen om. Dat is ook al een berg beweging. Ik hoop dan dat ik genoeg beweging krijg om de teveel aan kilo's kwijt te raken, maar ik ben positief. Dit keer moet het me gewoon gaan lukken en door het niet te streng en ingewikkeld te maken weet ik dat het dit keer ook gewoon gaat lukken. Mede omdat ik mezelf nu een jaar de tijd heb gegeven, waar het bij dieten altijd maar één of twee maanden was (alsof dat werkt... ???)

petra1963

Het klinkt goed, Pinky ! En belangrijk: positief blijven, en jezelf de tijd geven. Een jaar is een goede planning.. Dus: het klinkt heel goed.  :klap:
In de VS niet teveel junkfood eten, he ? Want dat schijnt het enige te zijn wat overal verkrijgbaar is. En vreselijk brood met suiker toegevoegd..BAH !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ja wat het meest erge is dat alles in megaverpakking is en onbeperkt. Onbeperkt cola bij je eten wat ook XXL is. nou ja, ik leer mezelf nu aan om te stoppen met eten als ik vol zit. En dan blijft er niet veel meer op mijn bordje liggen, maar ik laat het wel liggen. Al is het maar één hap. En als ik dat daar blijf doen. Voordeel is dat ik in een gezin zit, dus die letten vaak al meer op gezond eten. En op de foto's te zien zijn ze allemaal redelijk in vorm. Dus niet dik, maar ook niet heel dun... gewoon normaal. En dat is ook wel prettig. Ik ga hard mijn best doen en na de eerste 10 kilo's ga ik hier taartjes uitdelen!

Sismo

Heel veel succes, Pinky!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ja Pinky, dat komt vast goed !  ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Dank jullie wel!  :knuffel:
Wat wel grappig was, twee klasgenootjes vroegen vandaag aan mij of ik was afgevallen...nou eeuhm...ben nog net niet begonnen, maar moet wel, dus leukl dat jullie het nu al zien!  :D

Jovi_Hobbes

Je bent dus echt goed bezig  :klap:
Maar je aanpak klinkt erg gezond dus ik heb er alle vertrouwen in!
In de VS kun je overigens ook heel goed gezond eten. De gezondheidshype is niet voor niets daar uitgevonden. Het is alleen wel zo dat je voor elke gezonde hap even makkelijk een super ongezonde hap kunt vinden en het kost dus motivatie om je niet door alle MacDonalds etc. te laten verlijden. Maar gemotiveerd is iets wat je zeker bent, dus ook dat gaat jou gewoon lukken  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Haha, ja die klasgenoten was erg leuk ja! Maar neej, niets afgevallen. Ben ook net op familieweekend geweest, dus ik ben eerder weer aangekomen. En morgen ga ik weer uiteten (hoe ongezond is dat). Maar daarna wordt het gelukkig weer rustiger en woensdag ga ik ook beginnen met Sonja's plan. in de aangepaste versie of course. En dan komt het helemaal goed. Mijn zusje heeft ook een DDR thuis. Oftewel een Dance Dance Revelution. Dat is een mat met vier pijltjes erop die je opd ecomputer kunt aansluiten. De computer geeft dan aan op welk pijltje je moet gaan staan en dan moet je er zoveel mogelijk goed doen. Ik zit nu op de meest simpele en nog mis ik er soms een paar. Maaaaar, met een beetje oefening. Het is leuk en gezond natuurlijk. Want beweging. Ik denk dat ik er in Amerika ook eentje ga kopen. Want het is echt lachen. Ik heb de moeilijkste ook een keer aangezet. Die is pas lachen. Je kunt ze namelijk ook met de pijltjestoetsen op je toetsennbord doen en dat is al niet bij te houden. In in plaats van pijltjes wanneer je er op moet gaan staan zitten er dan ook bommen in wanneer je er niet op mag staan... wow, als je die kan!!!
Maar dat is echt zooo leuk!

petra1963

#59
Hi..hi.. Marx, Lenin en good old Eric Honecker zouden zich in hun graf omdraaien als ze zouden weten dat 'DDR' tegenwoordig 'Dance Dance Revolution' betekent, en een mat is die je op een thuiscomputertje kunt aansluiten.. :rollol: :rollol: :rollol: :rollol: :rollol: :rollol: :rollol: :rollol:

Maar het klinkt wel goed en leuk, zo'n ding ! Waar koop je dat ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)