Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat kan doen?

Gestart door aisil, juni 06, 2007, 08:29:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

aisil

Ik heb nu al bijna een jaar met mijn vriend en ben recent tot de conclusie gekomen dat ik aseksueel ben. Het is niet zo dat ik seks niet fijn vind maar ik heb er gewoon compleet geen behoefte aan en als mijn vriend zin heeft dan zie ik er ook erg tegenop.
Mijn vriend heeft het er echter erg moeilijk mee, en ik wil hem echt niet kwijt
Weet iemand een manier om goed begrip van je vriend te krijgen?
En kan aseksualiteit weer overgaan, aangezien ik het niet altijd ben geweest..op een of andere manier kwam het zomaar..?

:78:

joopdekat

Citaat van: aisil op juni 06, 2007, 08:29:52 PM
Ik heb nu al bijna een jaar met mijn vriend en ben recent tot de conclusie gekomen dat ik aseksueel ben. Het is niet zo dat ik seks niet fijn vind........
En kan aseksualiteit weer overgaan, aangezien ik het niet altijd ben geweest..op een of andere manier kwam het zomaar..?

:78:


Hoi Aisil,

Welkom op dit forum, normaal krijg je van iedereen een stuk taart als welkom, daar zul je ook nog wel meer dan je kunt snoepen van krijgen, dus ik laat het maar even achterwege,

Je vraagt of aseksualiteit kan overgaan en zegt verder dat je seks ook wel fijn vind, maar toch....

Afgezien van het feit dat mensen om meer dan honderd verschillende redenen geen behoefte kunnen voelen om zich seksueel actief te gedragen, er een afkeer van kunnen hebben of helemaal geen prikkels in die richting hebben, is het ook de vraag of zo'n situatie blijvend is. Het een hangt volgens mij met het andere samen. Dus de eventuele oorzaak van deze vermindering in libido, zal ook kunnen aangeven of het blijvend is of niet. Op andere plaatsen in dit forum heb ik de laatste tijd al een aantal (soms lange) stukken geschreven die over dit onderwerp gaan. Kijk daar maar eens rond. Dan kun je ook zien dat ik een onderzoek ben gestart met geboortehoroscopen om te onderzoeken of en hoe aseksualiteit in de horoscoop staat.
Als je wilt, geef mij dan ook je geboortegegvens (datum, tijd en plaats), dan kan ik je horoscoop eens bestuderen. Het is namelijk ook mogelijk dat er een tijdelijke fase in je leven is, waarin sex op de achtergrond staat. Dat is dan een levensfase van wat meer bezinning en minder uitbundige expressie van jezelf. Als dat het geval is, zou ik je precies kunnen vertellen wanneer je weer uit die fase komt. Zo'n periode (als dit door Saturnus zou komen, tenminste) duurt ongeveer 1 jaar, maar het kan ook een ander type van (tijdelijke) remming zijn.
Ik ga er in ieder geval niet zonder meer van uit dat je permanent aseksueel zou zijn. Het is ook maar een woord, terwijl er vele onderliggende patronen kunnen zijn die er van buiten op het eerste gezicht allemaal gelijkvormig uitzien.

Joop

petra1963

Hoi Aisil,
Wat betekent 'aseksualiteit' voor jou ?  Dat is de eerste vraag. Want er zijn heel veel vormen van aseksualiteit. Van mensen die griezelen bij het woord 'sex' alleen al, of mensen die iedere aanraking vreselijk vinden, tot mensen voor wie seks gewoon niet hoeft, en ze er geen belangstelling voor hebben.
Of aseksualiteit blijvend is, hangt van heel veel dingen af. De persoon die het ervaart, de oorzaken van ontstaan, een relatie ( als iemand een relatie heeft, of heeft gehad)... enzovoort. Er is nog heel veel onbekend over aseksualiteit.
Sommige mensen merken dat ze plotseling aseksueel zijn, en willen er graag weer van af, zodat ze weer net als voorheen hun seksuele verlangens voelen. Die mensen hebben we hier ook op het forum, misschien heb je iets aan hun bijdragen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Om begrip te krijgen?
Veel praten, laten zien dat je samen een oplossing wilt vinden (wat dat ook is, want dat is voor iedereen verschillend), laten merken dat je ook begrip hebt voor hem.
Als je er van overtuigd bent dat je aseksueel bent is het ook heel belangrijk om het van jezelf te accepteren. Als jij dat niet doet kan een ander er ook moeilijk begrip voor hebben.

In jouw geval zou ik er proberen achter te komen waarom het veranderd is en waarom je er tegenop ziet. Is het omdat je het gevoel hebt dat je aan zijn verwachtingen moet voldoen? Of komt het door iets anders? Als je de antwoorden weet, kun je misschien ook oplossingen vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mineko

Ik denk dat de vraag of je van a-seksualiteit af kunt komen verschilt per persoon.. Er zijn mensen die vanaf hun geboorte geen of weinig Libido hebben. Er zijn ook mensen waarbij het libido op latere leeftijd wegvalt. Je hebt ook nog mensen die a-sexueel zijn door nare ervaringen, die zorgen voor psychische blokkades, bijv. incest/verkrachting of andere negatieve ervaringen. Het is een kwestie van in jezelf zoeken en nagaan wat de oorzaak bij jou zou kunnen zijn: ben je altijd al zo geweest, of is het getriggered door een nare ervaring? Als het het laatste is, is er altijd eem mogelijkheid om van a-sexualiteit af te komen, als je er heel erg last van hebt dat je a-seksueel bent, maar het kan een lange, pijnlijke weg zijn, omdat je sommige afgesloten beerputten weer open moet trekken...
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

Jovi_Hobbes

Aan al die wijze woorden kan ik alleen maar toevoegen dat je jezelf rustig de tijd moet geven om te ontdekken wat je wel en niet wilt en je vriend zou je die ruimte moeten gunnen. Je hoeft hem niet direct te zeggen dat je aseksueel bent en dat je dus nooit seks met hem zult willen. Je zou hem kunnen uitleggen dat je er op het moment niet aan toe bent en dat je hoopt dat hij daar begrip voor kan hebben. Dan kunnen jullie misschien rustig aan verder kijken wat je wel en niet wilt en kun jij er voor jezelf achterkomen of het iets tijdelijks is of dat je echt asesksueel bent. Als dat laatste het geval blijkt te zijn is het natuurlijk wel belangrijk dat je dat dan ook tegen je vriend zegt, maar het is heel begrijpelijk dat je daar nu gewoon nog niet zeker van bent.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?