Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Maagd?

Gestart door TBW, november 13, 2005, 11:06:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Ik heb dat juist niet zoveel in het algemeen, maar juist op seksueel vlak wel. Mocht ik het namelijk echt niet fijn vinden, dan kwets ik wel degene met wie ik het eventueel zou gaan doen. Niemand is dol op afwijzing, en zeker niet op seksueel vlak (dat ligt bij de meeste mensen nogal gevoelig). Maar bij sommige dingen voel ik simpelweg geen enkele drang om het te proberen, en seks is daar een van.

Ereinion

Ik heb dan wel seks geprobeerd, maar ik deel niet de mening dat je alles in je leven eens geprobeerd moet hebben. Ik heb nog nooit gerookt of drugs gebruikt (behalve alcohol). Maar ik heb geen last van vliegangst of zoiets. Dingen waar ik het nut van inzie, maar wel eng vind, probeer ik toch. En daar is vliegen er een van, reizen is veel te leuk!  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Viper op augustus 22, 2006, 04:20:24 PM
Echt raar denk ik even. Er komt ook direct de vraag 'hoe kan je weten dat seks echt niet lukt en aan jou besteed is' als je het nooit gedaan hebt (all-the-way part dan)

Maar dat zijn weer stoute vragen van mij  :-X FOEI!

Ik vind het eigenlijk een heel logische vraag hoor Viper. Eigenlijk is deze vraag een van de belangrijkste redenen voor mij om niet aan mensen te vertellen dat ik aseksueel ben. Daarop krijg je op een zeker moment natuurlijk jouw vraag en eigenlijk heb ik daar geen heel goed antwoord op.

Ik kan het wel een beetje proberen uit te leggen zoals het bij mij 'werkt'. Seks en intimiteit bestaan in gradaties, van een korte aanraking tot echt seks hebben met iemand. Ik heb ervaren dat ik al heel erg slecht kan omgaan met aanrakingen zodra daar seksuele bedoelingen aan zitten, en ook zoenen is niets voor mij omdat ik weet dat het verder kan leiden. Er is voor mij daarom ook geen enkele twijfel mogelijk dat ik zeker geen seks wil, met wie dan ook en dus ook geen relatie met iemand die dat dus wel met mij zou willen. Zo gauw ik dat idee heb, valt er letterlijk niets meer met mij te beginnen  ;).
Daarnaast is er dan nog het feit dat aseksuelen ook nooit de drang of behoefte tot seks hebben gehad en volgens mij hebben mensen die niet aseksueel zijn, maar wel maagd, die gevoelens toch wel.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Viper

Ik begin het wel wat te begrijpen denk ik... Ik kan toch wat volgen ;D

Het is uiteraard niet dat ik alles eens geprobeert moet hebben, drugs etc komen er bij mij ook niet door. Maar de "niet-slechte" dingen wil ik wel proberen als ik daar zin in heb. Ik zal dan ook pas zeggen "dat kan ik/durf ik niet" als ik het gedaan heb. Helaas zijn het dan meestal erg slechte ervaringen... hoewel dat ook relatief is, eens het weer over is ben je opgelucht en ik heb nooit van iets spijt gehad. Ik begrijp wel dat jullie de nood niet hebben om het te proberen, net als ik bijvoorbeeld niet echt de zin heb om morgen levende kevers of spinnen te eten zoals ze wel eens doen op TV en andere culturen.

Wat ik ook wel erg nobel vind is dat je het niet wil doen omdat je een ander niet wil kwetsen als het tegenvalt. Toch kan ik je adviseren, probeer het ooit,met iemand waarmee je kan praten daarover en die begrip heeft en weet van de situatie (tenminste als dat voornamelijk het enige is dat je tegenhoud). Zo kan je stap voor stap gaan en ben je zeker niemand te kwetsen.


Zonnekind

Mijn beste vriendin had nog nooit iemand echt gekust. Ze was er dus ook ontzettend bang voor. Op een gegeven moment was ze echt verliefd. Ze had een jongen gevonden die ze doodgraag zag. Maar ze was nog altijd zo bang voor de kus. Wanneer hij haar vastnam, had ze ook de neiging van weg te trekken uit schrik dat hij haar ging kussen. Na enkele weken heeft ze voor zichzelf toch de beslissing genomen dat die kus er maar eens moest van komen en heeft ze zelf het initiatief genomen. Ze vond het heerlijk...

Ik zeg zeker niet dat dit bij iedereen zo is. Ik zal nu ook altijd wegtrekken wanneer ik nog maar vermoedens heb van seksuele bedoelingen dus ik begrijp je heel goed. Maar omdat ik de laatste tijd in alles het positieve probeer te zien, heb ik je dit positieve verhaaltje ook maar eens verteld. :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik wilde zelf nooit alles proberen.. ik was en ben erg voorzichtig. Misschien te voorzichtig, maar als mijn gevoel zei dat het niet goed voelde, deed ik het niet. Op zich voelde dat dan weer goed.. ik wilde niet in heftige angstsituaties terecht komen, mijzelf daar tegen beschermen.
Sex heb ik wel gedaan. uit nieuwsgierigheid, gewoonte, vanwege normen en verwachtingen enz. Pas later ging ik mijzelf duidelijk realiseren dat er een patroon zat/zit in hoe ik sex ervaar: Het werkte bij mij niet. En ik begreep het wel niet, maar handelde er wel min of meer naar. Het was innerlijk een bevrijding toen ik mij realiseerde: maar als ik niet wil, hoef ik ook niet..
En hier leer ik waarom ik dat voel..en dat het ok is dat ik dat voel..dat geeft veel rust in mijn leven.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Viper op augustus 22, 2006, 09:11:42 PM
En hebben jullie dat emkel op seksueel vlak omdat het jullie helemaal nietaanspreekt, of hebben jullie dat met andere zaken ook (bijvoorbeeld vliegangst)

Mij krijg je ook niet in het vliegtuig maar seks heb ik wel geprobeerd (2 kinderen, hè  ;)  )  Ik heb last van hoogtevrees (alleen al boven op een glijbaan in het zwembad beginnen mijn benen te bibberen) dus vliegangst is wel begrijpelijk. Sjef heeft me zover gekregen om een proefvluchtje met een sportvliegtuig te maken. De hoogtevrees valt dan inderdaad mee. Maar bij een passagiersvliegtuig zie ik al die crashes voor me. En het verhaal dat er zoveel minder slachtoffers in het vliegverkeer vallen dan elders, dat helpt dus niet. Dus een vakantie in Amerika zit er voorlopig niet in (want de boot vind ik ook niets  :-\ )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ik heb ook hoogtevrees maar dit is eigenlijk wel een angst die ik vrij goed kan overwinnen. Als ik op een hoge ladder moet klimmen, is dit de eerste keer altijd weer moeilijk maar dit kan ik wel omdat ik dit zelf in de hand heb. Als ik het niet meer zie zitten, kan ik op elk moment weer naar beneden komen. In een vliegtuig is dit iets moeilijker...
Mijn ouders hebben aan mijn vliegangst proberen te werken. We zijn een paar keer iets gaan drinken en eten in de vlieghaven zodat ik de vliegers kon zien opstijgen en landen. Ik vond het verschrikkelijk. In de luchthaven keek ik voortdurend rond om er zeker van te zijn dat ik niet zelf richting een vlieger aan het stappen was omdat mijn ouders dit zouden geregeld hebben ofzo. Ik heb geen vliegangst maar echt een vliegfobie. Ik vind het al ontzettend moeilijk om erover te praten. Ik heb dit jaar voor een project van school in een nepvliegtuig gezeten. Het is belachelijk maar ik had het echt al moeilijk om daar rustig in te blijven. Als ik door al deze problemen ben doorgeraakt wil ik wel aan mijn vliegangst werken, maar nu laat ik dat nog even zo.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Gelukkig is vliegen geen eerste levensbehoefte en kun je ook erg gelukkig zijn zonder ooit gevlogen te hebben!
Zelf heb ik volgens mij geen echt grote angsten. Er zijn wel dingen die ik liever niet doe, maar als het moet doe ik het wel. Zoals varen ofzo. Ik hou niet echt van boten dus ik zal niet zo gauw een pleziertochtje gaan maken, maar als ik echt ergens heen wil waar je alleen met een boot kunt komen, dan doe ik dat gewoon zonder er al te veel last van te hebben.

O wacht even, ik heb wel een mini fobie voor spinnen en andere kruipende beestjes, maar het voordeel van op jezelf wonen is dat je die beestjes toch zelf uit je huis moet verwijderen. Ik ben tegenwoordig voor mijn gevoel dus al een echte held op dat gebied  :D

Citaat van: Viper op augustus 23, 2006, 07:59:23 PM
Toch kan ik je adviseren, probeer het ooit,met iemand waarmee je kan praten daarover en die begrip heeft en weet van de situatie (tenminste als dat voornamelijk het enige is dat je tegenhoud). Zo kan je stap voor stap gaan en ben je zeker niemand te kwetsen.

Ik kan je denkwijze hierin wel volgen. En misschien heb je gelijk dat het met iemand die volledig op de hoogte is van de situatie wel mogelijk is. Waarom niet, aseksuelen zijn wel in staat om seks te hebben, maar hebben er geen behoefte aan. Mijn redenatie is daarom ook, waarom zal ik mezelf al die ellende en stress op de hals halen voor iets dat ik helemaal niet mis en waar ik dus ook echt geen behoefte aan heb. Want geloof mij, een situatie waarin iemand meer van je wil dan je kunt geven is zeer stressvol en is niet vol te houden als de ander niet heel erg begripvol is.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2006, 09:42:29 PM
Want geloof mij, een situatie waarin iemand meer van je wil dan je kunt geven is zeer stressvol en is niet vol te houden als de ander niet heel erg begripvol is.

Ik denk dat Viper hier perfect over kan meepraten...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

TBW

Citaat van: Zonnekind op augustus 23, 2006, 08:13:16 PM
Mijn beste vriendin had nog nooit iemand echt gekust. Ze was er dus ook ontzettend bang voor. Op een gegeven moment was ze echt verliefd. Ze had een jongen gevonden die ze doodgraag zag. Maar ze was nog altijd zo bang voor de kus. Wanneer hij haar vastnam, had ze ook de neiging van weg te trekken uit schrik dat hij haar ging kussen. Na enkele weken heeft ze voor zichzelf toch de beslissing genomen dat die kus er maar eens moest van komen en heeft ze zelf het initiatief genomen. Ze vond het heerlijk...

Ik zeg zeker niet dat dit bij iedereen zo is. Ik zal nu ook altijd wegtrekken wanneer ik nog maar vermoedens heb van seksuele bedoelingen dus ik begrijp je heel goed. Maar omdat ik de laatste tijd in alles het positieve probeer te zien, heb ik je dit positieve verhaaltje ook maar eens verteld. :D

Na enkele weken? Jawadde zeg.

:schater:

spinneret

 :schater: Ik moet het in woordenboek nakijken, maar ja, ik ben maagd.
Ik heb Nederlands bijna vergeten, maar alsjeblief reageer in Nederlands zo ik kan opniew leren :)

Ereinion

 :o Staat in het woordenboek dat jij maagd bent?  :schater:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Viper op augustus 23, 2006, 07:59:23 PM
Wat ik ook wel erg nobel vind is dat je het niet wil doen omdat je een ander niet wil kwetsen als het tegenvalt. Toch kan ik je adviseren, probeer het ooit,met iemand waarmee je kan praten daarover en die begrip heeft en weet van de situatie (tenminste als dat voornamelijk het enige is dat je tegenhoud). Zo kan je stap voor stap gaan en ben je zeker niemand te kwetsen.

Dat is niet de hoofdreden hoor, dus zo nobel ben ik niet ;). Maar het speelt wel mee. Trouwens, hoeveel begrip zou je dan moeten kunnen opbrengen om het niet persoonlijk te nemen als iemand je afwijst? Je moet dan wel heel sterk in je schoenen staan...

Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op augustus 25, 2006, 11:50:46 PM
Citaat van: Jovi_Hobbes op augustus 25, 2006, 09:42:29 PM
Want geloof mij, een situatie waarin iemand meer van je wil dan je kunt geven is zeer stressvol en is niet vol te houden als de ander niet heel erg begripvol is.

Ik denk dat Viper hier perfect over kan meepraten...

Lijkt mij ook Zonnekind, maar ik denk dat jullie juist een heel goed voorbeeld zijn van dat het wel mogelijk is.

Citaat van: Tempesta op augustus 26, 2006, 03:55:13 PM
Trouwens, hoeveel begrip zou je dan moeten kunnen opbrengen om het niet persoonlijk te nemen als iemand je afwijst? Je moet dan wel heel sterk in je schoenen staan...

Lijkt mij ook, want hoe begripvol iemand ook is, die persoon zal toch gaan twijfelen of het toch echt niet een beetje aan hem of haar ligt. Zo werkt deze maatschappij nou eenmaal.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?