Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel en masturbatie & fetish?

Gestart door MLS, juli 29, 2007, 09:43:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Maar in het proper Engels van vroeger heete dat wel heel éénvoudig 'trigger', ik denk dat  "fetish" in de USA gelanceerd werd op het moment dat men ontdekte dat daaar geld mee te verdienen is, dan heb je een modieus woord nodig in de verkoop..
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ienepien

Het Nederlandse woord voor masturbatie is zelfbevrediging. Dus zuiver en alleen voor jezelf. En dat heeft voor mij ook niet veel met sex te maken.

libra81

#17
Ik ervaar 'asexueel' als wel degelijk iets sexueels. Volgens mij betekent het ook niet 'niet-sexueel'. Want dat is niemand.
Het is alleen een benaming voor hoe je er tegenover staat, waar jouw interesses liggen, en of je wel of geen fantasiën hebt.
Het lijkt echter wel dat iemand die asexueel is, moeite heeft met 'normale sex' omdat die persoon het vervelend vind, of er niet opgewonden door raakt.
Ik val meer in die laatste categorie. Het lijkt er steeds meer op dat ik 'asexueel' aan het worden ben in de simpele zin van het woord: dat ik puur en alleen niet meer actief ben en dat ik een blokkade heb.
Nu ik dit forum heb ontdekt beginnen er bij mij ook weer andere dingen op te spelen. Zo heb ik het gevoel dat ik bepaalde 'extreme' dingen voor mezelf heb weggedrukt, alsof ik die gedachtes niet mag hebben. Regelmatig als ik onder de douche sta, dan begin ik met masturberen, gewoon zomaar, helemaal niet omdat ik opgewonden ben ofzo, maar puur om een bepaald gevoel proberen op te wekken. Soms gebeurt er dan niks, maar soms is het fijn. En dan probeer ik beelden naar boven te halen, gewoon kijken welke fantasiën ik heb, omdat het lijkt dat ik er geen heb, en ik niks meer leuk vind kwa sex (niet dat ik veel heb geprobeerd hoor).
Maar soms dan komt er een beeld in me op van een willekeurige bekende, die ik dan redelijk gewelddadig behandel. Het eerste wat ik dan doe, is proberen dat beeld weg te krijgen omdat ik denk dat dat niet goed is, of misschien zijn er wel mensen die weten wat ik denk, en ik wil niet dat ze denken dat ik een verkrachter ben ofzo... Echt heel vervelend.

Nu denk ik dus dat mijn asexualiteit meer te maken heeft met het onderdrukken van een drang naar een fetish of SM of wat dan ook. Ik heb daar geen verstand van en al helemaal geen ervaring mee. Maar iemand op dit forum wist me te vertellen dat het misschien wel beter is om over te geven aan die fantasiën ipv deze te onderdrukken, omdat ze anders op een vervelende manier er uit kunnen komen. En ik wil natuurlijk niet ineens de controle verliezen en in de bak belanden vanwege een poging tot aanranding.

Ik vind het wel erg moeilijk om nu tot het besef te komen dat ik al die jaren misschien wel dingen heb onderdrukt. Ik weet ook niet zeker of het zo is, of wat het precies is wat ik zou willen. Ik weet wel dat ik moeite heb met sex in een relatie. Ik heb ook erg veel moeite met liefde ontvangen, en ben meer van het straffen dan het belonen. Zou ik dan toch een SM verlangen hebben?

Het is zo lastig om jezelf proberen te vinden!

libra81

En dat terwijl er links onder mijn naam staat "je bent altijd jezelf".
Ik weet dat dat zo is, maar toch is het zo moeilijk om het toe te geven.
Of je nou juist dingen wél doet, of juist níet doet, of dingen die je wél leuk vind of juist níet, of je doet iemand na, of je probeert iets te doen en je denkt dat het niet lukt: je doet het altijd zelf, ook als je het niet doet, want dan was het jouw beslissing.

Jovi_Hobbes

Hoi Libra,
Ik heb nu een aantal van je berichten gelezen en uit wat je schrijft valt me het volgende op (dit is dus alleen een idee wat krijg aan de hand van je berichtjes, ik kan er dus helemaal naast ziiten, als dat zo is mag je dat gerust zeggen!)
Je zegt dat je een control freak bent en dat je daardoor problemen hebt met seks omdat je jezelf niet kunt laten gaan. Aan de andere kant zeg je dat je allerlei fantasieën hebt waar je je eigenlijk niet goed bij voelt. Kan het dan niet zo zijn dat je juist daarom bang bent om de controle te verliezen. Dat als je je inderdaad laat gaan dat je dan misschien die gewelddadige fantasieën gaat uitvoeren. Het klinkt alsof je voor jezelf een heel negatieve link met seks hebt gelegd en dat er voortdurend de angst meespeelt voor die fantasieën. En dan lijkt het mij dat je doordat je niet meer kunt toegeven aan seks juist die fantasieën weer versterkt waardoor je angst groter wordt en je steeds meer vast loopt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

libra81

Dank je wel Jovi voor je wijze woorden. Het lijkt er inderdaad op. Ik voel wel dat ik eigenlijk wil ontkennen wat je daar zegt, maar tegelijk voel ik dat ik dan juist aan het onderdrukken ben. Het is alsof er ergens heel diep iets zit, waar ik geen grip op heb, dat ik niet weet wat er gebeurt als ik het los laat. Alsof ik dan misschien verkeerde dingen ga doen ofzo. Ik ben ook heel rationeel ingesteld terwijl ik ook weer heel erg met mijn gevoel bezig ben. Constant schiet ik van het ene uiterste naar het andere, en misschien doe ik dat dus alleen maar omdat ik nog niet weet waar ik me het prettigste bij voel...
Weegschaal zijn voelt voor mij op dit moment meer als een last dan een zegen...  :'(

Jovi_Hobbes

Op de een of andere manier moet je wat rust en balans in jezelf zien te vinden, maar dat zal zeker niet gemakkelijk zijn. Wie weet helpt het in ieder geval dat je door hier mee te discussiëren een aantal dingen voor jezelf op een rijtje kunt krijgen. Met kleine stapjes vooruit kom je uiteindelijk ook over de finish  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

ikketje


Hoi, ik ben nieuw hier en zou graag reageren op dit onderwerp.  Dus ik hoop dat jullie het OK vinden dat ik een oud item opnieuw aansnijd...

Ik ben asexueel, en dat ben ik altijd geweest.  Lichamelijk contact met anderen doet mij niks (aangenaams bedoel ik dan).  Ja, ik heb het geprobeerd, ik heb zelfs een kind.
Maar... het is ook een feit dat ik een fetishist ben, en dat is ook al van in mijn kinderjaren zo.  Iets onschuldigs, compleet niet-sexueel.  Ik kan echt wel genieten van masturbatie met een vibrator, en als ik dan aan mijn favoriete fetisj denk en aan bepaalde handelingen die een mens daarmee kan doen, kom ik gegarandeerd lekker klaar. 
En, leve het internettijdperk, ik kwam enkele jaren geleden via een forum in contact met iemand die mijn (naar ik denk toch ongewone) fetisj met mij deelt !
En dat was heel leerzaam voor mij.  Want we hebben wel eens afgesproken en dan gingen we met ons favoriete voorwerp experimenteren.  Mijn lotgenoot raakte er eindeloos opgewonden van maar ik moest ondervinden dat de dingen die in mijn fantasie zo heerlijk zijn mij in het écht ook niet sexueel konden stimuleren...  Hoewel ik met deze persoon op dezelfde golflengte zat en nog steeds zit.  Nee, intiem zijn is voor mij diepzinnige gesprekken voeren, samen muziek spelen, ... dan kan ik pas zeggen dat ik mij met iemand verbonden voel.


Ienepien

Citaat van: ikketje op mei 09, 2008, 11:07:06 PM

Hoi, ik ben nieuw hier en zou graag reageren op dit onderwerp.  Dus ik hoop dat jullie het OK vinden dat ik een oud item opnieuw aansnijd...



Nee hoor, dat vinden wij juist leuk.
Het is een onderwerp, waar ik me niks bij kan voorstellen, het is me totaal onbekend om opgewonden te worden van een voorwerp, dus ik weet hier eigenlijk niks over te vertellen.
Maar prachtig, dat jij dat wel kan. :wave:

Ereinion

Inderdaad. En vooral viel oude onderwerpen onder het stof vandaan halen. Misschien zijn onze meningen over sommige onderwerpen zelfs wel veranderd!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.