Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ben je introvert of extravert?

Gestart door myra, november 15, 2005, 10:20:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ja, inderdaad een beetje vreemd.

Verder: ik ben meer extravert. Maar probeer mijn omgeving daarmee niet teveel lastig te vallen. Ik bedoel: teveel te tetteren, en de mensen in mijn omgeving daarmee een beetje  plat te slaan.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jan

Ienepien komt misschien over als dat ze naast haar schoenen loopt, maar dat zijn klompen...  :klap: 

Ienepien


xander

En deze kan geen mensen uitstaan (dus introvert) maar als hij alleen is loopt hij de muren op (dus extravert). Komt erop neer dat als ik tussen mensen zit ik weg vlucht naar een rustig plekje, en als ik alleen ben dan ga ik hopeloos opzoek naar iemand (maar durf nooit een gesprek beginnen).

Ik hou van mijn vrouw als ze niet thuis is, maar kan ze moeilijk verdragen als ze in mijn omgeving vertoeft... Alee wat moet ik daar nu mee doen?
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

Jan

En dan ga je elders hier van die vreemde stellingen over anderen neerschrijven...
Door tussen de regels (die mogelijk anderen kunnen kwetsen) je frustraties te laten blijken sluit je jezelf dus ook hier buiten.
Verkeerde start....

Ereinion

Nou ja, dan is dit een nieuwe start. (nou ja, derde  ;))

Lijkt me inderdaad lastig, maar wat je er mee moet, weet ik niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Digitalann

Ik ben wat je noemt zeker wel een introverte persoon.  In heel mijn leven heb ik nog nooit veel vrienden of vriendinnen gehad.  Eigenlijk meer vriendinnen dan vrienden.

Vroeger in de basischool werd ik gepest door een jongen en sindsdien heb ik een beetje problemen met mannen.  Want ik begrijp ze zeker niet goed.

Ik lijk me misschien heel vaak ongevoelig te gedragen.  Maar als je me echt kent, weet je dat ik helemaal niet ongevoelig ben.  Zeer gevoelig zelfs.  Maar ik gedraag me zo, opdat ik niet te veel gekwest zou kunnen worden.

:o

Jan

Hier ook al?
Ik heb net gereageerd op je andere posting, deze bevestigd mijn reactie nog wat meer.

Ik snap het, je hebt een harnasje om je heen gebouwd naar aanleiding van je ervaringen.

Maar bij de juiste persoon kan je dat na een stuk vertrouwen te hebben opgebouwd geleidelijk aan weer in de kast gaan zetten.

Brummetje

Ik geloof dat ik het niet meer weet. Zo IRL ben ik heel erg introvert, zou bijv niet durven te zeggen als ik merk dat iemand over mij liegt (tegen diegene). Of sowieso niet ergens wat van zeggen.

Maar op forums ben ik juist extreem extravert (hier dan niet zo erg). Zo erg dat ik bij 1-tje een ban heb (dat was wel héél snel, en gewoon zonder enige waarschuwing) en bij de andere een bijna-ban (officiële waarschuwing.)

Ik leg soms dingen verkeerd uit, en probeer het dan goed te praten. Dit werd gezien als verdedigend reageren. Dus ik besloot om te proberen wat minder verdedigend te reageren, en dat lukte wel. Maar dan zijn er toch nog mensen die me af gaan kraken. Dan vraag ik ze op te houden en dat doen ze dan niet. Nou dan ga ik schelden ja, en niet met de meest zuinige woorden.

Gevolg is dat zij mijn woorden helemaal omdraaien (ik zou een zelfmoorduiting hebben gedaan....). Wat dus niet zo is. Maar goed, toen kreeg ik een waarschuwing daarvoor.

Waarom ben ik op forums zo anders? Wanneer ben ik dan echt mezelf? Op forums of juist IRL? Ze zeiden op het betreffende forum dat je hoe je je op forums gedraagt, meestal wel zo in het echt bent.
Maar dat is bij mij dus echt niet het geval.

Heel apart iig.

Ienepien

Jammer, dat je er afgeknikkerd bent. :knuffel:

Ik durf hier ook meer te zeggen, omdat het een soort van anoniem is.
In het echt zou ik dat allemaal niet tegen jullie durven zeggen. Dus ik denk zeker, dat je op een forum anders bent, dan in het echt. :-\

Ereinion

Denk ik ook, maar het ligt ook aan het forum zelf. Hier durf ik wel mijzelf te zijn, maar toch zeg ik soms meer dan ik in het echt zou doen, of op een andere manier. Hier kun je beter over je woorden nadenken, IRL heb ik vaak wanneer ik de juiste woorden niet weet; laat maar. En ik ben met geschreven woorden minder zuinig met complimentjes dan wanneer ik het hardop moet zeggen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jan

@Brummetje

Zo ik je reacties op dit forum meemaak kan ik me niet zo goed voorstellen dat je er a.g.v. dat ergens commentaar krijgt.
Je postings komen op mij keurig over.

Brummetje

Citaat van: Ereinion op mei 24, 2008, 07:52:08 PM
Denk ik ook, maar het ligt ook aan het forum zelf. Hier durf ik wel mijzelf te zijn, maar toch zeg ik soms meer dan ik in het echt zou doen, of op een andere manier. Hier kun je beter over je woorden nadenken, IRL heb ik vaak wanneer ik de juiste woorden niet weet; laat maar. En ik ben met geschreven woorden minder zuinig met complimentjes dan wanneer ik het hardop moet zeggen.

Ja maar toch doe ik dat op een forum niet. Over mijn postings nadenken. Ik gooi er (als ik er ben en er is net gereageerd) boem, zo impulsief een antwoord neer. Vaak denk ik achteraf dat ik het toch beter anders neer kan zetten, waardoor ik aan het veranderen sla. En dat gebeurt me vaak.
Hier ben ik echt heel rustig.

Citaat van: Jan op mei 24, 2008, 10:21:41 PM
@Brummetje

Zo ik je reacties op dit forum meemaak kan ik me niet zo goed voorstellen dat je er a.g.v. dat ergens commentaar krijgt.
Je postings komen op mij keurig over.

Dan moet je maar niet op Viva kijken. ;D
Wat is a.g.v??

Jan

Als gevolg van.... zo moest ik IRL opzoeken, dus 1-1  :D