Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

depressie

Gestart door myra, juli 15, 2007, 11:10:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

Mensen met een depressie hebben vaak ook een verlaagd libido, omdat ze weinig energie meer hebben...

Deze aseksualiteit is dan vaak maar tijdelijk...

petra1963

Dat hangt er van af.. Antidepressiva, waardoor je niet meer depressief bent, onderdrukken vaak ook de libido. En wat depressiviteit doet met je libido wanneer je heel lang depressief bent, of al jong depressief geworden bent... het kan best dat je dan, ookal ben je niet meer depressief, toch geen of weinig libido hebt..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Kan dat inderdaad? Weet je daar meer over?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Van die medicijnen kan ik me goed voorstellen dat dat jaren later nog effect kan hebben, maar of het depressif zijn zelf ook later nog invloed kan hebben weet ik niet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Nee, dat weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd of dat idd kan.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Ik ook wel, in eerste instantie zegt mijn gevoel van niet, maar ik heb hier geen verstand van. Dus waarschijnlijk zit ik er helemaal naast.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Sismo op juli 22, 2007, 03:03:48 PM
Kan dat inderdaad? Weet je daar meer over?

Ik vermoed het.. ik kom er nog op terug...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Mau

Ik ben een tijdje depressief geweest en loop al 3,5 jaar bij een psychiater vanwege die en andere problemen. Tijdens een opname in het ziekenhuis werd dit ook besproken. Het komt vaak voor dat bij een depressie, ook een negatief zelfbeeld is. Men vindt zichzelf niet meer mooi (daar gaat je libido) en men heeft bijna nergens zin in (dus ook niet in seks). Dus de depressie zelf zorgt ook voor een verminderd libido, als je normaal wel een ho(o)g(er) libido hebt.

En van diverse medicijnen, zoals antidepressiva (maar ook antipsychotica) zorgen ervoor dat je libido lager wordt.

petra1963

Ik kan mij herinneren dat ik al vanaf mijn 12e/13e last  had van zware depressies en een ernstige paniekstoornis. Vanaf mijn 16 e was ik me daarvan ook zelf bewust. Mijn psychiater van ruim 10 jaar geleden vermoedde dat ik al vanaf mijn 7e jaar depressief was. Wat op zich zou kunnen. Ik vraag me af wat het met iemands hormoonhuishouding en libido doet, wanneer iemand al vanaf zo jong zo depressief is geweest. Ik vermoed dat mijn vrijwel afwezige libido daar ook misschien verband mee houdt..Net als met de anti-depressiva die ik dagelijks moet slikken..en meer dingen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Mau

Het is natuurlijk wel goed mogelijk. Want niet alleen is een depressie dat je je depressief voelt, maar op jonge leeftijd kom je niet toe aan de dingen die je normaal wel doet. Een voorbeeldje: ik ben dus op mijn 15e getraumatiseerd en vlak daarna werd ik psychotisch. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik eigenlijk geen normale pubertijd heb gehad, omdat ik in een andere wereld leef(de) en ook opnames had enzo.

Ik kan me goed voorstellen dat een ingrijpende ziekte (zoals een depressie) er ook op die manier ervoor kan zorgen dat je libido lager wordt, of zelfs afwezig raakt. De manier waarop je opgroeid wordt namelijk heel anders.

Jovi_Hobbes

Maar zal dat dan na een tijdje niet weer rechttrekken?
Tijdens een depressie hoef je natuurlijk niet over seks te beginnen, da's duidelijk, maar als je daar eenmaal vanaf bent zou je lichaam toch weer normaal moeten gaan functioneren. Maar misschien zie ik dit verkeerd, want zoals jij het omschrijft Peter kan ik me inderdaad ook wel voorstellen dat er wel iets logisch zit in wat je zegt.
Zou daar ooit onderzoek naar zijn gedaan? En zijn er mensen die langdurig depressief zijn en geen medicijnen gebruiken? Als dat niet zo is kun je namelijk nooit uitsluiten of de oorzaak de medicijnen of de depressie zelf is.
Ingewikkeld!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mau

Ik denk dat het voor de zichzelf seksueel voelende depressieven (ongeacht leeftijd, of ze ooit seksueel zijn geweest of niet) best mogelijk is dat ze na hun depressie weer seksueel actief kunnen zijn.
Maar als je eigenlijk al aseksueel was en depressief bent geworden, dan lijkt het mij dat je dan ook gewoon aseksueel blijft.

Sismo

Ik vroeg het me af omdat ik nu al een poosje niet al te vrolijk ben zeg maar. En als kind was ik altijd erg stil en teruggetrokken, ik herinner me ook wel sombere gedachten die ik toen had. Of ik toen depressief was weet ik niet hoor!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Mau

Zolang je er niet echt last van hebt, dan gaat het nog wel. Maar als je er echt last van krijgt zou ik toch maar langs een huisarts gaan als ik jou was. Depressies zijn naar, je bent er liever snel vanaf dan dat het langzaamaan erger wordt. En hoe eerder je aan de bel trekt, hoe makkelijker je depressie te behandelen is met gesprekken en eventueel medicatie.

Sismo

Hoi VelvetBat,
ik zit al in de molen.... ;) ik ga al een tijdje naar een haptonoom. Het gaat over het algemeen wel goed, alleen afgelopen twee weken weer wat minder. Een hoop twijfels over mijn werk en ik kan mijn aseksueel-zijn ook nog niet accepteren. Ik blijf een betje "hangen", weet niet goed hoe ik verder kan groeien.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-