Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

depressie

Gestart door myra, juli 15, 2007, 11:10:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ienepien

Goed zo, Brum.  :klap:
Maar wie heeft je daarheen verwezen? Hoe kwam dat zo?
Wat was de aanleiding? En wanneer moet je? :-\

pinky

Heel veel mensen hebben soms de behoefte zichzelf pijn te doen. Weet je hoeveel mensen zichzelf tegenwerken in hun doelen? Op relatiegebied, op andere gebieden... mensen die hun korstjes loskrabben en zo grotere littekens krijgen etc. Maar ook hier is het bij de meeste mensen een grijs gebied, waar het bij borderline wel of niet doen is. Dus pijn doen dan zie je het ook direct. Waar anderen het op een wat stiekemere manier doen. Dus wat ik zeg, kortsjes loskrabben, jeukjes te lang wegkrabben waardoor een schaafwond ontstaat, jezelf met een liniaal of pen slaan etc. Dat valt uiteindelijk allemaal niet zo op, maar ik denk dat je nog verbaasd bent hoeveel mensen dat doen.

Jovi_Hobbes

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Ik kwam op Youtube een filmpje tegen waarin depressie als oorzaak wordt genoemd. Veel mensen met een depressie gebruiken daarvoor medicijnen en één van de grootste bijwerkingen is géén zin in seks.
Alleen wordt dat blijkbaar niet altijd vermeld wegens bepaalde redenen. De reden wordt benoemd in de uitleg door de deskundige Bram Bakker. Een psycholoog. Géén zin in seks is aan de orde rond 08:00.
https://www.youtube.com/watch?v=0ERZxnuYbBw
Depressie en medicijnen is overigens als reden al in dit topic aan de orde geweest.

Edewecht

(Hoi Mannetje, lang niet gezien  :wave: )

On Topic:
Ja maar... ja maar... geen zin in seks is niet hetzelfde als aseksualiteit. Ik heb (soms) wel zin in seks, maar niet met een ander.

Ik wou hiermee alleen maar zeggen dat antidepressiva de oorzaak kunnen zijn van 'geen zin in seks', maar niet dus zondermeer van 'aseksualiteit'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Dat was wat ik ook wilde zeggen. Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand zich 'aseksueel' gaat voelen als er lang geen libido is.

Depressie is overigens op zich vaak al libidoverlagend. Misschien is dat eerder in dit topic al gezegd, maar ik heb dat niet doorgespit. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Ik sluit me geheel bij Edewecht en bij Koffie aan.

Mannetje

Ja, daar hebben jullie wel gelijk in.
En inderdaad, ik kom zomaar weer eens langs waaien  :D


Atari

#83
Ik reageer op het eerste bericht, de rest nog niet gelezen   ;)

Zelf heb ik een korte depressie gehad, jaar of 3 terug toen ik net me baan verloor door omstandigheden.
De depressie bleef aanhouden omdat ik ook al jaren geen vrienden heb of iemand om wat mee te delen (Relatie).
Je word dan lusteloos en weet niet vaak wat je moet doen, heb dit probleem nog steeds vaak omdat ik nog steeds niet echt vrienden of iets anders heb mogen vinden. (Ben al jaren bezig of nou ja in actie :P).

Heb zelf geen medicijnen of zo gebruikt, ben er zelf uitgekomen. Want ik pak niet echt snel hulp aan.
Ik had vroeger best veel interesse in contact (seksueel) maar kwam er nooit van in me tiener jaren dus dit is weg. Ben nu 22 en volwassen en nog nooit iets mee gemaakt op relatie vlak. Op Vriendschap vlak was het goed voor 2009 daarna niet meer.
Elke vrouw die ik zag zitten zagen mij niet staan (Is nog steeds zo op het heden), want je weet hoe dat gaat je word uitgescholden, of je bent weer dat of je bent weer dat. Natuurlijk trok ik me er niets van aan dacht altijd van Je weet niet wat je mist meid.

Toen was ik natuurlijk 7 jaar jonger. Nu ben je 7 jaar ouder en dan denk je van... Hmm. Nog steeds alleen buiten familie om, je droomt er vaak van om eindelijk eens die gene te ontmoeten of om een prachtige vriendschap te sluiten maar die komt niet.
Heb me zelf nu Type C verklaard, maar misschien verandert dat nog wel als ik de goede persoon vind want ik heb gewoon romantische etc gevoelens, kan uren naar een voruw kijken als ze dat niet in de gaten hebben dus volledig aseksueel kan ik dan niet wezen toch?

Soms ben ik bang dat de depressie weer terug keert, want zie jij dat maar uit je hoofd te krijgen "Geen vrienden, altijd alleen.. LOSER!"
Voel me zelf ook nog steeds schuldig over bepaalde dingen dat ik nu ook bijvoorbeeld geen baan kan vinden. Me ouders nemen me dit gelukkig niet kwalijk maar zelf.. denk ik wel eens wou dat alles anders was gelopen.

Maar ja, Leven is hard, maar soms is het Legendarische mode dat je vaak niet kunt winnen.

We zien wel waar het leven zich toe brengt. Fijn dat ik het korte verhaalt kon vertellen. Daarom vind ik dit forum fijn.

aeronaut

Citaat van: Atari op april 23, 2016, 12:13:38 AM
Maar als je zo iets probeert uit te leggen lachen ze je uit, of ze zeggen ga naar een dokter, maar daar krijg je dan weer medicijnen van waar je niks aan hebt. Want dat helpt mij niet aan vrienden/ relatie te komen.
Maar als je depressief bent zal het hebben van vrienden en een relatie je niet op magische wijze laten genezen van die depressie. Ik denk dat je toch beter naar een psycholoog kunt gaan en aan jezelf kunt werken - hoeft niet per se met medicijnen, je hebt ook bijv. cognitieve gedragstherapie. Op het moment dat je jezelf kan accepteren zoals je bent, kun je waarschijnlijk ook makkelijker nieuwe mensen leren kennen die jouw leuke kanten zien en wel vrienden met je willen worden.

Ienepien

Atari, laat je eens testen op Autisme, of lees er eens een boek over.
Waarschijnlijk kun je dan veel 'kwartjes horen vallen' wat op jou van toepassing is, waar je jezelf in herkent.