Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anthea

Citaat van: Marie8 op januari 20, 2017, 06:33:33 PM
Citaat van: Anthea op januari 19, 2017, 06:55:29 PM
Mijn levensdoel zou zijn het Nederlands vloeiend te kunnen spreken. :b

Volgens mij ben je al heel goed op weg met je doel ;D

Dat hoor ik graag! Dankje.  :D

Anthea

Citaat van: I. op januari 19, 2017, 09:36:37 PM
Nou, het Nederlands schrijven is in ieder geval al heel goed gelukt! Ik vind het echt knap.

Ik wil graag veel tijd doorbrengen met mijn vrienden, verder groeien in mijn vakgebied, daarmee verhuizen naar het buitenland (Azië?  ;D ;D), zoveel mogelijk interessante plekken all over the world zien (vooral Azië :D), me minder als ADHD'er gedragen, en verder gewoon gelukkig zijn :)

Dankje!
Waar precies in Azië zou je willen wonen? Aziatische landen zijn heel interessant en misschien zal ik er ooit ook een paar landen zoals Japan opzoeken (zodra ik genoeg geld opzij gelegd zal hebben, maar dit zal nog wel wat langer duren).

I.

Hee leuk! Ik ben in Japan geweest 1,5 jaar geleden en ik kan het je echt aanraden. Het is heel erg bijzonder. De mensen daar hebben een heel andere cultuur (al hebben ze vrij veel Amerikaanse gewoonten overgenomen) wat heel interessant is, en het landschap buiten de steden is heel mooi.

Ik ben heel geïnteresseerd in Singapore. Daarom wil ik daar dit jaar graag heen gaan om rond te kijken. Maar daar wonen is wel weer een heel grote stap en dat gaat ook niet zomaar. Al zou ik het super vinden als ik daar voor werk terecht zou komen :)

Anthea

#168
Citaat van: I. op januari 21, 2017, 07:51:13 PM
Hee leuk! Ik ben in Japan geweest 1,5 jaar geleden en ik kan het je echt aanraden. Het is heel erg bijzonder. De mensen daar hebben een heel andere cultuur (al hebben ze vrij veel Amerikaanse gewoonten overgenomen) wat heel interessant is, en het landschap buiten de steden is heel mooi.

Je hebt me overtuigd! ? ;D Welke Amerikaanse gewoonten hebben de Japanners overgenomen? ? :o

Citaat van: I. op januari 21, 2017, 07:51:13 PM
Ik ben heel geïnteresseerd in Singapore. Daarom wil ik daar dit jaar graag heen gaan om rond te kijken. Maar daar wonen is wel weer een heel grote stap en dat gaat ook niet zomaar. Al zou ik het super vinden als ik daar voor werk terecht zou komen :)

Ik wens je veel succes met jouw plan om ernaartoe te gaan!

I.

Eigenlijk zijn er een paar dingen die je als 'Amerikaans' kunt zien daar: oudere gebouwen platwalsen en daar wolkenkrabbers voor in de plaats zetten (en ze zijn er in Japan HEEL veel, het centrum van een stad is vaak een enorme betonjungle). Ook zijn er overal Starbucks en McDonalds (al hebben ze kleinere porties, en meer dingen met vis). Ook zijn er wel vrij veel 'malls', van die hele grote winkelcentra (zelfs onder de grond, bijvoorbeeld Osaka Hankyu San Bangai). Overal accepteren ze creditcards en daar wordt heel veel mee betaald (en met cash. Onze pinpassen werken er niet eens. Voor geld trekken moet je naar het postkantoor...). En: op elke straathoek een supermarkt van 7-11, FamilyMart of Lawson. Meestal 24 uur per dag, 7 dagen per week open.
Het verkeer ook: overal verkeerslichten, rotondes kennen ze niet. Enige verschil daarin: ze rijden in Japan links. ? 

Maar dat zijn de steden. Ik ben ook op Okinawa en naar Zamami geweest (die laatste is echt SUPER!!!). Een tropisch eilandje, te bereiken per boot. Witte stranden, snorkelen tussen zeeschildpadden...

Ik heb nu Singapore in mijn hoofd, wellicht dat ik daar deze zomer heen ga. Maar er gaan wonen... aan de ene kant is het wel een doel voor mij, maar aan de andere kant: eerst zien hoe het er is en dan zien we wel of het een doel voor me blijft ;)

Erik7494

Hey, ik zie opeens allemaal dingen over mijn vakgebied. Ik ben Japanoloog/Sinoloog, en heb 15 jaar in Japan en China gewoond. Ask away als je vragen hebt.

Mijn levensdoel was altijd iets van de wereld zien. Na m'n studie heb ik een vliegtuig gepakt en ben ik naar Japan gegaan. Na een paar jaar heb ik weer ontslag genomen, het vliegtuig gepakt naar China en ben ik Chinees gaan leren, en zo ook een paar jaar in China blijven hangen.  Natuurlijk veel in Azie rondgereist.  Singapore is een van mijn favoriete plekken, het hart van Azie waar alles samenkomt met ook nog eens een vleugje Brits erover heen. Ik zou daar zo kunnen wonen alleen het klimaat staat me een beetje tegen; geen seizoenen elke dag dezelfde hitte.

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland, maar ben er nog niet uit wat mijn nieuwe doel. Gedeeltelijk is het delen wat ik heb ervaren; ik ben nu docent en probeer studenten iets bij te brengen over globalisering, cultuurverschillen en de opkomst van Azie. Ik zou graag nog een boek willen schrijven, maar heb er momenteel het geduld er niet voor.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Anthea

Citaat van: I. op januari 22, 2017, 06:00:39 PM
Eigenlijk zijn er een paar dingen die je als 'Amerikaans' kunt zien daar: oudere gebouwen platwalsen en daar wolkenkrabbers voor in de plaats zetten (en ze zijn er in Japan HEEL veel, het centrum van een stad is vaak een enorme betonjungle). Ook zijn er overal Starbucks en McDonalds (al hebben ze kleinere porties, en meer dingen met vis). Ook zijn er wel vrij veel 'malls', van die hele grote winkelcentra (zelfs onder de grond, bijvoorbeeld Osaka Hankyu San Bangai). Overal accepteren ze creditcards en daar wordt heel veel mee betaald (en met cash. Onze pinpassen werken er niet eens. Voor geld trekken moet je naar het postkantoor...). En: op elke straathoek een supermarkt van 7-11, FamilyMart of Lawson. Meestal 24 uur per dag, 7 dagen per week open.
Het verkeer ook: overal verkeerslichten, rotondes kennen ze niet. Enige verschil daarin: ze rijden in Japan links. ??

Maar dat zijn de steden. Ik ben ook op Okinawa en naar Zamami geweest (die laatste is echt SUPER!!!). Een tropisch eilandje, te bereiken per boot. Witte stranden, snorkelen tussen zeeschildpadden...

Ik heb nu Singapore in mijn hoofd, wellicht dat ik daar deze zomer heen ga. Maar er gaan wonen... aan de ene kant is het wel een doel voor mij, maar aan de andere kant: eerst zien hoe het er is en dan zien we wel of het een doel voor me blijft ;)

Naar welke Japanse steden ben je anders nog geweest? Als ik ooit naar Japan toe zal gaan zal ik wel Okinawa en Zamami bezoeken, maar vooral zou ik graag eens Hiroshima willen zien, onder meer vanwege het Museum ter herdenking van de Vrede en het Vredepark. En Tokio zou me ook interesseren.

Hoe lang ga je deze zomer in Singapore blijven? En wat precies vind je daar zo leuk?

Anthea

Citaat van: Erik7494 op januari 22, 2017, 06:24:05 PM
Hey, ik zie opeens allemaal dingen over mijn vakgebied. Ik ben Japanoloog/Sinoloog, en heb 15 jaar in Japan en China gewoond. Ask away als je vragen hebt.

Mijn levensdoel was altijd iets van de wereld zien. Na m'n studie heb ik een vliegtuig gepakt en ben ik naar Japan gegaan. Na een paar jaar heb ik weer ontslag genomen, het vliegtuig gepakt naar China en ben ik Chinees gaan leren, en zo ook een paar jaar in China blijven hangen.?  Natuurlijk veel in Azie rondgereist.?  Singapore is een van mijn favoriete plekken, het hart van Azie waar alles samenkomt met ook nog eens een vleugje Brits erover heen. Ik zou daar zo kunnen wonen alleen het klimaat staat me een beetje tegen; geen seizoenen elke dag dezelfde hitte.

Inmiddels ben ik weer terug in Nederland, maar ben er nog niet uit wat mijn nieuwe doel. Gedeeltelijk is het delen wat ik heb ervaren; ik ben nu docent en probeer studenten iets bij te brengen over globalisering, cultuurverschillen en de opkomst van Azie. Ik zou graag nog een boek willen schrijven, maar heb er momenteel het geduld er niet voor.

Waarover zal je boek gaan?
Ik wou dat ik ook Japans en Chinees sprak.  :'( Wat waren jouw belevenissen in Japan?

Erik7494

Citaat van: Anthea op januari 22, 2017, 10:27:51 PM

Naar welke Japanse steden ben je anders nog geweest? Als ik ooit naar Japan toe zal gaan zal ik wel Okinawa en Zamami bezoeken, maar vooral zou ik graag eens Hiroshima willen zien, onder meer vanwege het Museum ter herdenking van de Vrede en de Vredepark. En Tokio zou me ook interesseren.

Hoe lang ga je deze zomer in Singapore blijven? En wat precies vind je daar zo leuk?

Het vredespark is in indrukwekkend, maar verder is Hiroshima niet zo heel bijzonder. De beste tip voor iedereen die naar Japan gaat is een railpass te nemen zodat je twee weken vrij rond kan reizen met de trein, inclusief de hogesnelheidstrein en dan afzakken van Tokyo naar beneden. ? Kyoto en Nara zijn een must, daar kan je alleen al een week blijven, al wordt je dan wel moe van de tempeltjes. ? Maar de treinritten in Japan zijn fantastisch zeker als je de wat kleinere lijntjes richting de bergen neemt.

Hiroshima kan je een dagje blijven en dan bijvoorbeeld door naar Miyajima of Okayama. ?  Wat ik mensen altijd aanraad om in ieder geval een wat minder bezochte provincie of gebied te bezoeken. Er is zoveel gigantisch mooie natuur in Japan, natuurlijk allemaal met onsen (hot springs), oude steden

Mijn favoriete regio is Shimane (waar ik zelf een jaar gewoond heb), waar je een paar mooie oude steden kan vinden zoals Izumo (en van de belangrijkste religieuze centra van het land), Matsue en Tsuwano. ? Of juist naar het noorden; het gebied in Hokkaido rond Toya-ko is leuk en goed bereikbaar met mooie natuur en hot springs, of ten noord-oosten van Tokyo het berggebied rond Aizu-Wakamatsu.

En Nederlanders moeten natuurlijk naar Nagasaki, waar de oude Hollandse handelspost momenteel wordt gerenoveerd, wat 200 jaar lang Japans enige contactpunt met het Westen was.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Erik7494

Citaat van: Anthea op januari 22, 2017, 10:33:03 PM
Waarover zal je boek gaan?
Ik wou dat ik ook Japans en Chinees sprak.?  :'( Wat waren jouw belevenissen in Japan?

Dat is probleem, daar ben ik nog niet echt uit. Ik wil eigenlijk de colleges die ik geef over Azie; politiek-economische ontwikkelingen en zakencultuur omzetten in een studieboek voor het HBO. Dus niet echt iets wat je in de standaard boekhandel kan kopen.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Anthea

Citaat van: Erik7494 op januari 22, 2017, 10:41:17 PM
Het vredespark is in indrukwekkend, maar verder is Hiroshima niet zo heel bijzonder. De beste tip voor iedereen die naar Japan gaat is een railpass te nemen zodat je twee weken vrij rond kan reizen met de trein, inclusief de hogesnelheidstrein en dan afzakken van Tokyo naar beneden. ?? Kyoto en Nara zijn een must, daar kan je alleen al een week blijven, al wordt je dan wel moe van de tempeltjes. ?? Maar de treinritten in Japan zijn fantastisch zeker als je de wat kleinere lijntjes richting de bergen neemt.

Hiroshima kan je een dagje blijven en dan bijvoorbeeld door naar Miyajima of Okayama. ??  Wat ik mensen altijd aanraad om in ieder geval een wat minder bezochte provincie of gebied te bezoeken. Er is zoveel gigantisch mooie natuur in Japan, natuurlijk allemaal met onsen (hot springs), oude steden

Mijn favoriete regio is Shimane (waar ik zelf een jaar gewoond heb), waar je een paar mooie oude steden kan vinden zoals Izumo (en van de belangrijkste religieuze centra van het land), Matsue en Tsuwano. ?? Of juist naar het noorden; het gebied in Hokkaido rond Toya-ko is leuk en goed bereikbaar met mooie natuur en hot springs, of ten noord-oosten van Tokyo het berggebied rond Aizu-Wakamatsu.

En Nederlanders moeten natuurlijk naar Nagasaki, waar de oude Hollandse handelspost momenteel wordt gerenoveerd, wat 200 jaar lang Japans enige contactpunt met het Westen was.

Heel erg bedankt voor je adviezen! Nagasaki zou me ook interesseren om dezelfde redenen als Hiroshima. En Hokkaido zou ik ook leuk vinden om te bezoeken. Zijn twee weken echt voldoende om naar al die steden te gaan?

Citaat van: Erik7494 op januari 22, 2017, 10:44:09 PM
Dat is probleem, daar ben ik nog niet echt uit. Ik wil eigenlijk de colleges die ik geef over Azie; politiek-economische ontwikkelingen en zakencultuur omzetten in een studieboek voor het HBO. Dus niet echt iets wat je in de standaard boekhandel kan kopen.

HBO?
Ik wens je veel succes met je (toekomstige) boek!

I.

Citaat van: Anthea op januari 22, 2017, 10:27:51 PM
Citaat van: I. op januari 22, 2017, 06:00:39 PM
[...]

Naar welke Japanse steden ben je anders nog geweest? Als ik ooit naar Japan toe zal gaan zal ik wel Okinawa en Zamami bezoeken, maar vooral zou ik graag eens Hiroshima willen zien, onder meer vanwege het Museum ter herdenking van de Vrede en het Vredepark. En Tokio zou me ook interesseren.

Hoe lang ga je deze zomer in Singapore blijven? En wat precies vind je daar zo leuk?
Ik ben in Osaka, Kyoto (mooi!), Naha (groen! (en die monorail is wel geinig)) en Hiroshima geweest. Om de fun nog wat te vergroten, waren we met local trains van Osaka naar Hiroshima gegaan. Waarbij je dan in de verkeerde trein beland. En de trein stopt op een station in the middel of nowhere. De weg vragen, en als antwoord krijgen: 'I don't know.' ? :78: ? Maar uiteindelijk zijn we er wel gekomen ;)

Deze zomer wordt het, als het lukt: Singapore en Tokyo. Wellicht in elke plaats een week, dat is nog niet duidelijk. En wat me er leuk aan lijkt, tja... Misschien vreemde redenen: het weer (I love summer), de cultuur, de manier van leven.

Anthea

Citaat van: I. op januari 23, 2017, 06:33:46 PM
Ik ben in Osaka, Kyoto (mooi!), Naha (groen! (en die monorail is wel geinig)) en Hiroshima geweest. Om de fun nog wat te vergroten, waren we met local trains van Osaka naar Hiroshima gegaan. Waarbij je dan in de verkeerde trein beland. En de trein stopt op een station in the middel of nowhere. De weg vragen, en als antwoord krijgen: 'I don't know.' ?? :78: ?? Maar uiteindelijk zijn we er wel gekomen ;)

Deze zomer wordt het, als het lukt: Singapore en Tokyo. Wellicht in elke plaats een week, dat is nog niet duidelijk. En wat me er leuk aan lijkt, tja... Misschien vreemde redenen: het weer (I love summer), de cultuur, de manier van leven.

Leuk verhaal (dat met de trein)!

Hoe is de manier van leven in Singapore? Kun je me er meer over vertellen?

Erik7494

Mijn tip voor Singapore: de dierentuin!
Klinkt vreemd maar de dierentuin in Singapore is 's nachts open; je kunt een night-safari doen op het moment dat de dieren actief zijn.

Verder een beetje buiten het centrum kijken in de oude maleise wijken zoals Geylang
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

I.

Citaat van: Anthea op januari 23, 2017, 11:28:22 PM
Citaat van: I. op januari 23, 2017, 06:33:46 PM
[...]

Leuk verhaal (dat met de trein)!

Hoe is de manier van leven in Singapore? Kun je me er meer over vertellen?
Wat ik erover weet is het wel een vrij zakelijke cultuur, én de stad is heel erg schoon (afval weggooien op straat: 1000 dollar boete (ofzo)). Maar ook: voor een zeer dichtbevolkt land(je) heel erg mooi en groen. Het lijkt er op dat ik het deze zomer ga meemaken: de bedoeling is 1 week Singapore en daarna 1 of 2 weken Japan. Ik houd je op de hoogte  :)