Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Levensdoel

Gestart door Sammy, november 22, 2005, 02:00:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

OnsenTamago

Ik vind dat ik nog best bescheiden levensdoelen heb... Natuurlijk had ik toen ik jong was een soort Big Five gemaakt (vijf doelen die ik bereikt wilde hebben vóór ik de pijp uit ga), maar daarvan heb ik er inmiddels al vier van af mogen strepen.

Voor de rest heb ik niet veel te wensen. Gelukkig ben ik al. Rijk zijn, tsja, ik heb rijkdom altijd beschouwd als het verschil tussen bezit en hebzucht, en ik heb mezelf daarom eigenlijk nooit arm gevoeld (het helpt natuurlijk ook als je een goede baan hebt, een bijna afbetaald koophuis, en je iedere ochtend in de garage komt en denkt: zal ik vandaag elektrisch rijden, pak ik de benzine-slurpende SUV, of zal ik eens lekker op de brommer stappen?). Reizen doe ik al veel. Gezond ben ik niet, maar ik heb ermee leren leven.

Enigste wat ik nog eens zou willen doen is rond de wereld varen. In mijn eentje, of met mijn beste vriendin.
Of ik koop een oude watermolen in Frankrijk die ik restaureer (zowel voor electriciteit als het malen van graan voor de pizza's en broden die ik bak) en begin er een bed&breakfast / eco-camping.
Whatever happens first.

yuki

Mmm, moeilijke vraag wat je levensdoel is. Het eerste wat in me opkomt is een fragment uit een prachtige Japanse film waarin iemand zegt: "ik ben op de wereld gekomen om te kijken en te luisteren". Dat vond ik zo mooi verwoord. Eigenlijk is dat de kern van aandachtig leven, leven in het nu. Dat is in ieder geval wel hoe ik wil proberen om in het leven te staan, maar dat is nog niet zo simpel als het lijkt.  ;)