Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

gezondheidsplein

Gestart door Ereinion, november 22, 2005, 08:17:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Knoddepropje

Hee, wat goed weer zeg! Hartstikke leuk dat je dat allemaal doet! Ik volg het natuurlijk wel allemaal op de voet hè? Dat snap je wel :D

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Als ik de reactie van Hal lees, vind ik het opeens heel eng  :-X

;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

tijd om die oedipale fase nog eens door te werken, ereinion! :rollol:

Maar hij geeft tenminste toe dat aseksualiteit bestaat...

Knoddepropje

Ik heb wel de indruk dat ie erg overtuigd is van zijn eigen verklaring......Vond t niet zo'n prettige reactie eigenlijk :-\
Jullie wel?

ChibiFirli

Heeft hij het niet over een heel andere vorm van aseksualiteit? Namelijk de pathologische (of welk woord er ook van toepassing op is ;D). Dus diegene die je hebt omdat er iets anders misloopt, ik zou dan ook denken dat die dan ook niet gewenst is.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

ChibiFirli, ik ben benieuwd of hij nog weer op jouw bericht reageert.
Ik snap niet helemaal bedoeld, maar wil het ook niet snappen, dus ook geen moeite gedaan. Ik denk niet dat dit op veel van ons van toepassing is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Het is idd niet op ons van toepassing. Aseksualiteit is al regelmatig gebruikt in een andere betekenis. Ik verwacht dan ook niet dat iedereen direct de onze aanneemt en begrijpt. Mensen blijven graag bij de dingen die ze kennen ^_^. Vandaar dat ik em wat ga uitvragen, om te weten wat hij juist bedoelt, en dan ook uit te leggen wat wij juist bedoelen. En dan hopen dat het lukt ;D.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sammy

Citaat van: ChibiFirli op november 23, 2005, 01:59:17 AM
Heeft hij het niet over een heel andere vorm van aseksualiteit?

Hij heeft het alleszins over zwaardere gevallen...  ;)
Ach, waarschijnlijk klopt het wel iets of wat, maar waarom ie het er schrijft en de halve DSM-IV derachter zet, is mij ook een raadsel. Allemaal zeer ongelukkig geformuleerd.
"Patiëntenplein"... ze zullen wel aannemen dat je er last van hebt als je daar iets zegt  ;D

myra

hij blijkt nogal een freud- fanaat te zijn. Freud verklaarde alles door eros en thanathos, seksuele drift en doodsdrift.  In de psychoanalyse wordt hij tegenwoordig wel als achterhaald beschouwd.

Sammy

Citaat van: myra op november 24, 2005, 11:12:58 AM
[...] In de psychoanalyse wordt hij tegenwoordig wel als achterhaald beschouwd.

Ik weet dat ie op veel vlakken ongelijk heeft gekregen. Maar ook op gebied van seksualiteit? Als ie daar achterhaald is, moeten er bijgevolg anderen zijn met een betere theorie over ontstaan van geaardheden.

Ik vermoed dat jij hier meer vanaf weet dan ik, gezien je achtergrond, dus euh... bestaat ie, die betere theorie? :)

myra

wel tegenwoordig gaan psychoanalysten er vanuit dat de mens niet functioneert volgens die eenvoudige lustprincipes. Het bewijs daarvan is dat de mens ook dingen kan doen hij niet prettig vindt, om iets anders te bereiken bv. Freud beweerde dat de mens enkel gericht was op het vermeerderen van lust en het verminderen van onlust.
Freud zou aseksualiteit een vorm van "verdringing' genoemd hebben, een neurotische angst om intiem te zijn. Vanuit die optiek begrijp ik ook de reactie op het forum.

Een nieuwe psychoanalytische theorie over aseksualiteit? Ik heb er helaas nog geen gehoord.  :78: Tijdens mijn studies kwam geen zin hebben in seks steeds naar voren als een stoornis, tgv een trauma, depressie, medicatie etc.

Ereinion

Misschien tijd voor een onderzoek dan, ik heb geen trauma, geen depressie (eerder het tegenovergestelde) en gebruik geen enkele medicijnen (het moet wel heel erg worden voor ik een asperine neem, laat staan iets anders)...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.