Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Oorzaak, gevolg en eventuele remedie?

Gestart door Jan, februari 06, 2008, 01:23:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gabrielle

Citaat van: Jan op april 12, 2009, 02:09:18 AM
Vrijblijvende relaties zijn dan mogelijk niet spontaan en vrijblijvend?
Voorzichtigheid en een bepaalde argwaan kan dan voorop staan en je spontaniteit naar vriendschap o.i.d. belemmeren.
Dat klopt.

francis997

hey...ik heb de beginpost van dit topic gelezen en een paar andere meningen. Maar het is teveel voor mij om alles goed doortelezen, en ook al is er al een lange tijd geen reactie geweest wil ik dit toch even kwij.
Maar ik heb een opmerking voor de starter van dit topic, en dat is dat een belevenis..je hele ontwikkeling om kan gooien. In mijn geval zijn het er 2 geweest, waarvan 1 denk ik vrij dominerend is. Ieder kind begint op bepaalde leeftijd met seksuele spelletjes(kindertijd geen puberteit), en bij mij is die grotendeels normaal verlopen...maar op bepaald moment zijn we bijna(of wel)betrapt...meer weet ik niet, behalve dat het iets onschuldigs was. En later in de kind/puber fase..rond mijn 11/12 jaar, heb ik beelden gezien...(per ongeluk) op seksueel gebied die niet echt voor iemand van mijn leeftijd bestemd waren(verkrachting)..en die 2 heb ik waarschijnlijk op de een of andere manier gemixd, of wat verkeerds gedaan..waardoor mijn hele seksuele ontwikkeling compleet overhoop kwam te liggen..daarvoor was mijn seksuele ontwikkeling volgens mijn ma al eenbeetje vreemd..en vaag. Maar nu is die ontwikkeling eigenlijk een beetje op 0 komen te staan...en is de rem er volledig op gekomen.

Ik heb dit hier neergezet, zodat er met een voorbeeld duidelijk kan worden wat voor invloed bepaalde gebeurtenissen op de ontwikkeling kunnen hebben...
EN verder moeten de problemen in een relatie niet op zij gezet worden..maar juist besproken..en als ze te gevoelig zijn..dan moet je gewoon beetje per beetje gaan..en kijken waar de rem staat..en daar wat aan proberen te doen...als dit gewenst is..en gaat dit zelf niet..dan moet er hulp bij gehaald worden ;D.


Mannetje

Citaat van: francis997 op september 23, 2009, 03:52:36 PM
EN verder moeten de problemen in een relatie niet op zij gezet worden..maar juist besproken..en als ze te gevoelig zijn..dan moet je gewoon beetje per beetje gaan..en kijken waar de rem staat..en daar wat aan proberen te doen...als dit gewenst is..en gaat dit zelf niet..dan moet er hulp bij gehaald worden ;D.
Je benadrukt hier even heel goed een gouden regel binnen een relatie! Heel veel relaties lopen stuk omdat er niet of slecht gecommuniceerd wordt.

Mannetje

Citaat van: Ienepien op april 06, 2009, 11:37:35 AM
Ik heb een goede methode ontdekt, om makkelijker met de "remmingen" om te kunnen gaan.
De remmingen vallen zelfs helemaal weg, en ook "met het verstand op 0" gaat met deze oplossing goed.
Iemand die nieuwsgierig is? :-\
Ik was nog steeds nieuwsgierig! Zou je je methode met ons willen delen?

Ienepien

Haha, nou, zou je me niet voor gek uitmaken dan? Het is nogal........niet zo erg geaccepteerd, denk ik. ;D

pinky

Op het platteland misschien niet, maar hier in de stad wel hoor! Maak je niet te druk! ;)

Jan

Citaat van: francis997 op september 23, 2009, 03:52:36 PM
hey...ik heb de beginpost van dit topic gelezen en een paar andere meningen. Maar het is teveel voor mij om alles goed doortelezen, en ook al is er al een lange tijd geen reactie geweest wil ik dit toch even kwij.
Maar ik heb een opmerking voor de starter van dit topic, en dat is dat een belevenis..je hele ontwikkeling om kan gooien. In mijn geval zijn het er 2 geweest, waarvan 1 denk ik vrij dominerend is. Ieder kind begint op bepaalde leeftijd met seksuele spelletjes(kindertijd geen puberteit), en bij mij is die grotendeels normaal verlopen...maar op bepaald moment zijn we bijna(of wel)betrapt...meer weet ik niet, behalve dat het iets onschuldigs was. En later in de kind/puber fase..rond mijn 11/12 jaar, heb ik beelden gezien...(per ongeluk) op seksueel gebied die niet echt voor iemand van mijn leeftijd bestemd waren(verkrachting)..en die 2 heb ik waarschijnlijk op de een of andere manier gemixd, of wat verkeerds gedaan..waardoor mijn hele seksuele ontwikkeling compleet overhoop kwam te liggen..daarvoor was mijn seksuele ontwikkeling volgens mijn ma al eenbeetje vreemd..en vaag. Maar nu is die ontwikkeling eigenlijk een beetje op 0 komen te staan...en is de rem er volledig op gekomen.

Ik heb dit hier neergezet, zodat er met een voorbeeld duidelijk kan worden wat voor invloed bepaalde gebeurtenissen op de ontwikkeling kunnen hebben...
EN verder moeten de problemen in een relatie niet op zij gezet worden..maar juist besproken..en als ze te gevoelig zijn..dan moet je gewoon beetje per beetje gaan..en kijken waar de rem staat..en daar wat aan proberen te doen...als dit gewenst is..en gaat dit zelf niet..dan moet er hulp bij gehaald worden ;D.



Hallo Francis,

Dit topic wordt zo af en toe nog wel eens opengebroken en is dan weer even actueel.
Je beschrijft 2 belevingen. Dat komt me bekend voor omdat ik in mijn geval iets van gelijke strekking heb gehoord.
Dat is dus eigenlijk al een paar jaar bekend.
Details daarover heb ik niet echt gehad, dat blijkt verdrongen.

Er over praten zou de oplossing kunnen zijn, maar als de partner dat niet kan houdt het op.
Of het nu stukjes en beetjes zijn, de deur gaat gewoon ineens totaal op slot als het daarover lijkt te gaan.

Ik stel het nu even zwart/wit omdat er best veel bereikt is, maar er blijft een absolute grens bestaan. Daar in de buurt komen is taboe.

Mannetje

Citaat van: Ienepien op september 23, 2009, 07:53:30 PM
Haha, nou, zou je me niet voor gek uitmaken dan? Het is nogal........niet zo erg geaccepteerd, denk ik. ;D
Dat is aseksualiteit ook niet, dus kom maar op!

Ereinion

#293
In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is tot hier opgeschoond.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Ik heb de berichten over psychologische hulp afgesplitst. Die staan nu hier: http://asexuality.org/du/index.php?topic=2364.0
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

babbel006

ik wil even komen tot het niet kunnen uitleggen van homoseksualiteit: men heeft al grote sprongen gemaakt, zo is er ontdekt dat bij homo mannen (de vrouwelijke kant) het seksgedeelte van de hypotalamus kleiner is dan die van een gewone man, hoe dat komt weet men niet (alweer xD), er is nog veel te onderzoeken maar een antwoord komt er wel.

de oorzaak van aseksualiteit denk ik is een samengang van psychologische blokkages (wat denk ik de grootste oorzaak is) en een tekort aan testosteron (seks hormoon).
als ik terug denk aan hoe het bij mij ging, ging dat in trappen, toen ik nog jong was keek ik naar het nieuws en zag ik berichten over verkrachtingen en in films zag ik overseksuele mannen enzo en ik dacht, zo ben en word ik niet, ik hoopte dat vrouwen ook zo waren omdat zei (over het algemeen) een kleiner libido hebben (dacht ik), niet dus, toen ik 14 was zag ik dat vrouwen wel seksuele behoeften hadden en dat was een echte teleurstelling, ik voelde me alleen maar ik vond seks vies dus ik leerde er mee leven, ik heb ook nooit een vriendin gehad tot mijn 18e (die is nu mijn ex), bij haar heb ik wel mijn meningen over seks bijgeschaafd, ik vind nu niet alle seks vies, zolang het in een liefdevolle relatie gebeurd, wat mij wel opviel is dat ik veel pra(a)t(e) met meisjes, ik kon mij meer vinden bij hen dan bij de puber jongens, ik had wel jongens vrienden maar dat was een select groepje, mannen waren voor mij de duivel xD.

het vreemde is dat ook de wil om seks te hebben nooit echt is door gedrongen bij mij, ik heb nooit veel 'lust' gevoel gehad en als ik het had was het enkel bij mijn ex-vriendin en schaamde ik mij daar dood voor.
nu het uit is heb ik dat niet meer, wel als ik haar zie kriebelt het nog een beetje maar voor de rest gebeurd er niets.

mvg

wowwie

Citaat van: Ienepien op februari 06, 2008, 10:50:50 AM
Hallo Jan. Hier nog een stukje  :cake: van mij.

Ergens denk ik: moet de oorzaak nou wel uitgezocht worden?
Kan je het niet accepteren, als zijnde een geaardheid, net als homofilie?
Dat gaan ze toch ook niet tot de bodem uitspitten hoe het komt, dat iemand homofiel is? :-\

Ik zou het ook bijzonder prettig vinden wanneer er onderzoek gedaan zou worden naar de oorzaak. Ik vind het nl een heel ander verheel wanneer iemand gay is. Deze mensen zijn niet gedoemd tot een leven zonder partner. Ik heb hier echt niet om gevraagd en zou het heel graag anders willen. Ook ik wil heel graag samenleven met iemand waarvan ik hou maarja dat gaat moeilijk als je geen sex kunt hebben binnen de relatie maar wel heel veel genegenheid en warmte kunt geven maar blijkbaar kan dit niet genoeg zijn. Ook is er nog erg weinig bekend over asexualiteit op straat. Als je geen relatie krijgt dan wordt al gauw gedacht dat je juist gay bent terwijl dit niet het geval is. Ik zou dit trouwens minder erg vinden dan asexueel zijn aangezien je echt heel weinig kans hebt iemand tegen te komen in je leven die ook samen zou willen leven zonder sex..................................... :cheerleader:

Fricai

Citaat van: wowwie op januari 26, 2012, 12:47:11 PMIk zou het ook bijzonder prettig vinden wanneer er onderzoek gedaan zou worden naar de oorzaak.

Eh, even in de context van je hele bericht... Als ze wisten wat seksualiteit bepaalt en eraan konden sleutelen, zou je jezelf dan willen laten veranderen?  ???

CiteerIk vind het nl een heel ander verheel wanneer iemand gay is. Deze mensen zijn niet gedoemd tot een leven zonder partner. Ik heb hier echt niet om gevraagd en zou het heel graag anders willen. Ook ik wil heel graag samenleven met iemand waarvan ik hou maarja dat gaat moeilijk als je geen sex kunt hebben binnen de relatie maar wel heel veel genegenheid en warmte kunt geven maar blijkbaar kan dit niet genoeg zijn. Ook is er nog erg weinig bekend over asexualiteit op straat. Als je geen relatie krijgt dan wordt al gauw gedacht dat je juist gay bent terwijl dit niet het geval is. Ik zou dit trouwens minder erg vinden dan asexueel zijn aangezien je echt heel weinig kans hebt iemand tegen te komen in je leven die ook samen zou willen leven zonder sex..................................... :cheerleader:

Ik denk dat de verschillen tussen aantallen homoseksuele mensen en mensen die een relatie zonder seks (of met een compromis die jij aankan) zien zitten minder astronomisch zijn dan je denkt... De tweede groep valt minder op, denk ik.

Dutchamoeba

Er is uit een recente studie zelfs naar voren gekomen dat er waarschijnlijk ongeveer evenveel aseksuelen zijn als homoseksuelen. Die 1ste groep valt inderdaad minder op, maar dat betekent niet dat er minder van zijn!

petra1963

Citaat van: Dutchamoeba op januari 27, 2012, 11:12:37 AM
Er is uit een recente studie zelfs naar voren gekomen dat er waarschijnlijk ongeveer evenveel aseksuelen zijn als homoseksuelen. Die 1ste groep valt inderdaad minder op, maar dat betekent niet dat er minder van zijn!

Aha, interessant ! Kun je mij zeggen waar die info staat ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)