Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Wat is er toch tegen trouwen????????????

Gestart door Minne, mei 16, 2008, 09:45:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Gelukkig maar, ik had er niet aan moeten denken dat mensen mij vanaf mijn 18e jaar aan mijn kop hadden gezeurd met wanneer ik nou eens van plan was om te gaan trouwen..  :-\ Of me daarover nog steeds aan mijn kop zouden zeuren..  :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Wanneer ga jij nou eens trouwen, Peter?
Had je niet ergens een afspraakje met Jovi? ;D

petra1963

Citaat van: Ienepien op januari 04, 2009, 05:49:13 PM
Wanneer ga jij nou eens trouwen, Peter?
Had je niet ergens een afspraakje met Jovi? ;D

Mijn naam is haas en ik weet nergens van !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Haha, ooh, net als wanneer je nou eens aan kinderen begint als je al meer dan twee jaar een relatie hebt... eeuhm...

Maar goed, ben ook blij dat dat nu allemaal kan. Ik merk nu dat het weer een taboe aan het worden is om op of voor je 20ste te trouwen. Dan ben je ineens te jong... grappig, die verschuiving!

Jovi_Hobbes

Citaat van: peter1963 op januari 04, 2009, 09:41:07 PM
Citaat van: Ienepien op januari 04, 2009, 05:49:13 PM
Wanneer ga jij nou eens trouwen, Peter?
Had je niet ergens een afspraakje met Jovi? ;D

Mijn naam is haas en ik weet nergens van !  ;D

Nou fijn is dat, moet ik zoiets weer op het forum lezen  >:(  ;D
Maar we gingen toch pas trouwen nadat de wereld was vergaan? Dan is er toch niemand meer om te controleren of we dat ook echt hebben gedaan  :schater:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien


petra1963

Inderdaad, daarom hiedld ik mij ook van de domme !  ::)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

O, natuurlijk. Dat ik dat dan weer niet doorhad  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?


Anthea

Voor mij is er niet echt iets tegen trouwen, maar ik vind het huwelijk tegenwoordig een beetje ouderwets en onnodig. Ik denk niet dat een huwelijk het band in een vaste verkering nog meer zou verstevigen als het band al sterk is. Desondanks zou ik een bruiloft mooi vinden, maar ook een beetje duur, dus waarvoor zoveel geld uitgeven en inzet verrichten?

Koffie

Wat leuk, er komen oude topics naar boven waarvan ik het bestaan niet wist. :)

Ik heb in zijn algemeenheid niets tegen trouwen. Zelf heb ik het nooit nodig gevonden. Voor mij voegt het niets toe aan de relatie. Wat ik zelf wel plezierig vind is het dragen van een ring, maar daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn. IK droeg dezelfde ring na het ja-woord.

Ik trouwde destijds vanwege de kinderen. Op een gratis morgen met mijn moeder en de bode als getuige. Niemand wist het, zelfs mijn toen beste vriendin niet. Gewoon, omdat ik niet wilde dat mensen daar allerlei projecties bij hadden of beledigd zouden zijn dat ze er niet bij waren en zo. Ik had een spijkerbroek aan en een of ander shirt, zoon in de buggy, dochter in mijn buik. Na het ja-woord had mijn toen nog niet ex, ouderlijke macht. Dat was de reden.

Ik ben ook gaan samenwonen omdat ik een gezin wilde en ik zag dat voor me als een stel met kinderen. Het leven heeft die perceptie al lang geleden ingehaald. ;)

Toen ik nog heel klein was wilde ik niet trouwen. Dat zei ik ook tegen mijn moeder. Ik was toen 4. Ik ben daar eigenlijk ook geen mens voor. Nu zou ik dat waarschijnlijk ook niet meer doen. Ik ben geen mens voor een traditionele relatie. Wat ik wil laat zich het best omschrijven als een LAT-relatie.

Natuurlijk weet je nooit hoe het leven loopt. In de eerste plaats heb je voor zulke dingen een partner nodig en het zal heel moeilijk zijn iemand te vinden waarmee ik compatibel ben.  In de tweede plaats weet ik niet of ik zou gaan samenwonen als die partner dat erg graag wel zou willen. Al moet dat financieel dan ook te doen zijn, want ik heb WMO en de eigen bijdrages zijn als snel bijna een reden tot echtscheiding. ;)
Maar ik kan mezelf niet meer voorstellen in een samenwoonsituatie. Die 4-jarige Sandra had het goed begrepen.

Je kunt trouwens ook een soort trouwfeest houden zonder dat je wettelijk trouwt of gaat samenleven. Dat zou ik nog wel kunnen denk ik, als een partner dat graag zou willen. Dan heb je toch een ritueel feestje zonder dat je daar wettelijk een boel gedoe mee hebt.

Scheiden trouwens, was een justitieel trauma, maar dat had veel gemakkelijker gekund en veel sneller als mijn ex en zijn advocaat er niet zo'n vuil spelletje van hadden gemaakt. Ik vier nog elk jaar op de dag dat dat rond was stil voor mezelf een feestje. ;)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Anthea

Citaat van: Koffie op januari 22, 2017, 02:05:16 PM
Toen ik nog heel klein was wilde ik niet trouwen. Dat zei ik ook tegen mijn moeder. Ik was toen 4. Ik ben daar eigenlijk ook geen mens voor. Nu zou ik dat waarschijnlijk ook niet meer doen. Ik ben geen mens voor een traditionele relatie. Wat ik wil laat zich het best omschrijven als een LAT-relatie.

Wat precies is een LAT-realite? Ik heb er nog nooit van gehoord.  :o

Het spijt me dat jouw huwelijk met jouw ex-man een teleurstelling was. De scheiding is voor mij een verdere reden om nooit te trouwen. Ik kan me voorstellen dat zo'n scheiding wel traumatisch en zwaar kan zijn.

Dutchamoeba

Citaat van: Anthea op januari 22, 2017, 03:10:22 PM
Citaat van: Koffie op januari 22, 2017, 02:05:16 PM
Toen ik nog heel klein was wilde ik niet trouwen. Dat zei ik ook tegen mijn moeder. Ik was toen 4. Ik ben daar eigenlijk ook geen mens voor. Nu zou ik dat waarschijnlijk ook niet meer doen. Ik ben geen mens voor een traditionele relatie. Wat ik wil laat zich het best omschrijven als een LAT-relatie.

Wat precies is een LAT-realite? Ik heb er nog nooit van gehoord.  :o
Dat is een typisch Nederlandstalige afkorting ;D: het betekent 'Living Apart Together'. Mijn oom en tante zijn daarvan een voorbeeld. Ze hebben een relatie en zijn in die zin samen ('together'), maar ze wonen niet samen; ze wonen elk in een ander huis ('living apart').

Anthea

Citaat van: Dutchamoeba op januari 22, 2017, 04:01:07 PM
Citaat van: Anthea op januari 22, 2017, 03:10:22 PM
Citaat van: Koffie op januari 22, 2017, 02:05:16 PM
Toen ik nog heel klein was wilde ik niet trouwen. Dat zei ik ook tegen mijn moeder. Ik was toen 4. Ik ben daar eigenlijk ook geen mens voor. Nu zou ik dat waarschijnlijk ook niet meer doen. Ik ben geen mens voor een traditionele relatie. Wat ik wil laat zich het best omschrijven als een LAT-relatie.

Wat precies is een LAT-realite? Ik heb er nog nooit van gehoord.?  :o
Dat is een typisch Nederlandstalige afkorting ;D: het betekent 'Living Apart Together'. Mijn oom en tante zijn daarvan een voorbeeld. Ze hebben een relatie en zijn in die zin samen ('together'), maar ze wonen niet samen; ze wonen elk in een ander huis ('living apart').

Oké, dankje voor je uitleg. Ik denk dat we Duitsers er geen vergelijkbare term voor hebben.  :(
Voor mij zou zo'n LAT-realtie perfect zijn.  ;D

SaxiePhone

Ik ben ook erg voor een lat-relatie! Ik ben geen mens om 24/7 mee samen te zijn  :P