Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Types van relatievorming

Gestart door TBW, oktober 24, 2005, 12:23:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

phate

om maar niet uit de toon te vallen ben ik ook een B. zijn B en D geen prachtige omschrijvingen voor wat is asexualiteit of zie ik dat totaal verkeerd?

TBW

A ja... Had ik dat daar niet bijgezet?

phate

oeps sorry niet goed opgelet sorry sorry

«-o-Lantos-o-»

Ik ben zonder twijfel een B type. Ik denk dat ik zeker een Romanticus ben.  ;D
~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Sammy

Ik benoem mijzelf tot restfractie!  ;D

theruudstar

Wederom B, waarschijnlijk de lastigste om te zijn aangezien het er dik in zit dat je partner seksueel is.

myra

idd, dat is voor B-aseksuelen die op zoek zijn naar een liefdesrelatie toch wel een probleem...

Tempesta

Tis een dunbevolkte vijver waar we de vissen in moeten zoeken  :'(.

Jovi_Hobbes

Misschien moeten we een manier vinden om het water uit de vijver te laten lopen. Al moeten we dan wel genoeg zuurstofflesjes voor alle visjes hebben anders overleven ze het niet  :-\

Maar serieus, het is inderdaad het lastigste aspect van type B aseksueel zijn
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Wat heb ik een geluk gehad.  :)

Als het ooit uit zou gaan ( ik ga er niet vanuit), lijkt het me idd erg moeilijk om een nieuwe partner te vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat jouw situatie ook anders was. Jij bent er gaandeweg je relatie toch pas echt achter gekomen dat je aseksueel bent? En gelukkig houdt je vriend genoeg van je om daar geen groot probleem van te maken, dat is mooi  :klap: 

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik juist omdat ik weet dat ik aseksueel ben het niet eerlijk vindt om dan een relatie met iemand te beginnen die dat niet is zonder die persoon er over in te lichten. Waar vind je dan iemand die, als je hem bij een eerste afspraakje vertelt dat je nooit seks wilt, niet meteen gillend wegrent...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Het is ook helemaal niet iets waar je gelijk al over begint. Dat wordt een leuk eerste afspraakje  :schater:.

Ereinion

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 03, 2006, 08:39:26 PM
Ik denk dat jouw situatie ook anders was. Jij bent er gaandeweg je relatie toch pas echt achter gekomen dat je aseksueel bent? En gelukkig houdt je vriend genoeg van je om daar geen groot probleem van te maken, dat is mooi  :klap: 

Mijn grootste probleem is eigenlijk dat ik juist omdat ik weet dat ik aseksueel ben het niet eerlijk vindt om dan een relatie met iemand te beginnen die dat niet is zonder die persoon er over in te lichten. Waar vind je dan iemand die, als je hem bij een eerste afspraakje vertelt dat je nooit seks wilt, niet meteen gillend wegrent...


Klopt.

En daarom lijkt het me ook moeilijk om ooit een nieuwe partner te vinden. Wanneer vertel je zo iets. Ik denk dat het op onze leeftijd vrij snel ter sprake zal komen (omdat seksuelen er zo snel aan toe lijken), maar dan is de relatie nog niet solide genoeg om daar mee om te gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Zodra ik iemand beter leer kennen vertel ik dat ik aseksueel ben, zodat mensen weten hoe ik ben en weten dat ze zoiets niet van mij kunnen verwachten.

Ik moet wel zeggen dat ik moeite heb met vaste relaties. Blijkbaar heb ik andere verwachtingen dan de meeste mensen, ik zoek meer een soort soulmate, vertrouwenspersoon, iemand die voor mij klaarstaat en waarvoor ik kan klaarstaan. En iemand die geen seks wilt. Ik twijfel of ik ooit zo iemand ga vinden, want waarschijnlijk ben ik niet echt realistisch in mijn verwachtingen.

Knoddepropje


Hoi Myra,
Je bent niet de enige met die verwachtingen hoor, ik heb dezelfde, en ook ik ben er nog nooit in geslaagd die dingen in 1 persoon terug te vinden, waar ik ook nog op zou kunnen vallen ook :-\
Toch vreemd dat die mensen blijkbaar niet bestaan... ;)