Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nieuwe blog Oplossing & Verbetering op het forum

Gestart door Muisje, november 30, 2008, 10:19:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muisje

Hey,

op dit forum lees ik steeds, dit is het probleem, mss kan je het zo eens proberen.
Maar op het forum staat ver nergens iets gepost van dit hebben wij geprobeerd, mijn partner is terug seksueel of het betert doordat we dit of dat gedaan hebben, ...
Hoe moeten (a)seksuele partners de hoop erin houden dat het ooit betert?
Voor hetzelfde geld rek je gewoon je relatie en gaan beide partners kapot aan de situatie en dat is ook niet gezond!

Het zou dus aangenaam zijn moest er ergens in het mapje aseksualiteit op de hoofdpagina een blog komt dat "Oplossing & Verbetering" noemt.

myra

Kan je dat soort onderwerpen niet gewoon posten als apart topic  in het partner-forum?

Ik begrijp niet goed waarom dat een apart subforum moet worden?

Muisje

Citaat van: myra op november 30, 2008, 11:10:33 PM
Kan je dat soort onderwerpen niet gewoon posten als apart topic  in het partner-forum?

Ik begrijp niet goed waarom dat een apart subforum moet worden?

Omdat het dan voor iedereen beter terug te vinden is.

myra

#3
De meeste aseksuelen zoeken niet naar een 'oplossing' voor hun aseksualiteit, maar willen juist aanvaard worden zoals ze zijn...En ik blijf er bij dat dit forum hier in de eerste plaats voor de aseksuelen is....

Ik weet uit ervaring dat een relatie tussen een seksueel/aseksueel moeilijk is, maar we hebben een partner forum opgericht om daarover te kunnen praten. Ik vind persoonlijk dat het topic dat je beschrijft daar thuis hoort.

maar dat is natuurlijk mijn mening he  ;)

Gabrielle

#4
Het is inderdaad wel zo dat alles heel erg verspreid staat. Maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is als een forum groeit.

Muisje

Citaat van: Gabrielle op december 01, 2008, 12:43:42 AM
Het is inderdaad wel zo dat alles heel erg verspreid staan. Maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is als een forum groeit.


Vandaar ook mijn voorstel, zodanig dat koppels zo gerichter kunnen zoeken, en ook de koppels waarbij het is opgelost geraakt hun verhaal kunnen doen.
Dit is even boeiend als de voorlichting zelf.
Het zou heel mooi staan onder mogelijke medische achtergronden. Mogelijke oplossingen.
Ik snap niet waarom jullie zo septisch over het idee staan het zou immers een verbetering zijn voor jullie forum.

Muisje

Citaat van: myra op november 30, 2008, 11:32:14 PM
De meeste aseksuelen zoeken niet naar een 'oplossing' voor hun aseksualiteit, maar willen juist aanvaard worden zoals ze zijn...En ik blijf er bij dat dit forum hier in de eerste plaats voor de aseksuelen is....

Ik weet uit ervaring dat een relatie tussen een seksueel/aseksueel moeilijk is, maar we hebben een partner forum opgericht om daarover te kunnen praten. Ik vind persoonlijk dat het topic dat je beschrijft daar thuis hoort.

maar dat is natuurlijk mijn mening he  ;)

Dit komt er nu wel volledig op neer dat zei er niet willen aan werken, en voor zover ik weet ben je met 2 voor een relatie draaiende te houden.
Ze zoeken mss niet naar een oplossing maar wel naar een verbetering om hun relatie meer leefbaar te maken.
Waarom alles gescheiden houden, in de maatschappij leef je toch ook samen met de 2 groepen.

Ienepien

Ik vind ook de mening van Myra wat hard overkomen.
Maar het is haar mening, en die moeten we respecteren.
Maar daarom is het misschien toch iets, waar de admins over na moeten denken.
Dat kan zomaar niet. Dan zou je alles uit de onderwerpen moeten "trekken" wat daar over gaat, en dan ben je waarschijnlijk het hele overzicht kwijt.
Verder is het zo, dat er natuurlijk wel oplossingen zijn, maar een aseksueel kun je niet verseksuelen.
Goed, een ietsje naar elkaar toe, een compromis zou kunnen, en móet ook kunnen, maar de beleving vanuit een aseksueel wodt er niet anders door,, is mijn mening. :wave:

myra

Ik zeg niet dat aseksuelen niet aan hun relatie willen werken. Uiteraard ben je met twee om een relatie in stand te houden. Voor mij mag zo'n topic er best komen, maar vind het alleen niet nodig om daar een apart board over te maken. Het past perfect binnen 'partners van', noem je topic gewoon : 'mogelijke oplossingen'. We kunnen het ook sticky maken zodat het bovenaan de lijst staat en zichtbaar is.


Dit forum richt zich in de eerste plaats tot aseksuelen zelf. Voor aseksualiteit is er in deze seksuele maatschappij weinig begrip. Het was ons eerste doel om een plekje op het net voor de aseksueel te creëren. Ik blijf echt bij mijn mening dat één subforum voor partners voldoende moet zijn om alles in te bespreken.

Muisje

Ik zou al blij zijn, moesten jullie er inderdaad eens over nadenken.

Het is niet dat ik totaal geen begrip heb voor aseksuelen ik weet wat ze doormaken.
Het onderwerp oplossing en verbetering hoort niet alleen bij partner van ...
Mss een topic zowel bij de partner van, als bij de aseksuelen zelf, ...

Zodanig de 2 visies aan bod komen, hoe zien aseksuelen een mogelijke kans tot verbetering en hoe zien seksuelen dit.


Ereinion

Op zich vind ik het wel een goed idee, maar het kan misschien wel binnen een bestaand board. Ik ga er nog wel over nadenken! En iemand die meedenkt is altijd prettig.

Het is wel een beetje lastig bij te houden, want vaak draag ik juist in een gesprek met iemand oplossingen en ideeen aan. Om dan opeens apart een verhaal te plaatsen... Maar ik begrijp wel dat het voor sommigen handig zal zijn. Ook om naar te verwijzen, want soms heb ik wel het gevoel dat ik 100 keer hetzelfde plaats.

Ik sla het op in mijn koppie en kom er op terug.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Zoals beloofd...

Ik word steeds terughoudender om een nieuw sub-forum te openen over dit onderwerp. Ik begrijp dat het nuttig kan zijn, maar ben bang dat het te veel zal gaan over het veranderen van de aseksuele partner. Voor veel mensen hier is aseksualiteit iets dat niet kan veranderen, maar wat gewoon bij hen hoort. Een dergelijk sub-forum kan krenkend overkomen, want zelfs op het AVEN (een plek die in eerste instantie voor aseksuelen is bedoeld) moeten we nog veranderen. De bedoelde oplossingen zoals accupunctuur of hypnose kunnen best besproken worden, maar dan net zo goed binnen de bestaande sub-fora. Ik denk dat het juist verkeerd zou zijn om er te veel aandacht op te vestigen door het apart te plaatsen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Muisje

Citaat van: Ereinion op december 01, 2008, 10:33:13 PM
Zoals beloofd...

Ik word steeds terughoudender om een nieuw sub-forum te openen over dit onderwerp. Ik begrijp dat het nuttig kan zijn, maar ben bang dat het te veel zal gaan over het veranderen van de aseksuele partner. Voor veel mensen hier is aseksualiteit iets dat niet kan veranderen, maar wat gewoon bij hen hoort. Een dergelijk sub-forum kan krenkend overkomen, want zelfs op het AVEN (een plek die in eerste instantie voor aseksuelen is bedoeld) moeten we nog veranderen. De bedoelde oplossingen zoals accupunctuur of hypnose kunnen best besproken worden, maar dan net zo goed binnen de bestaande sub-fora. Ik denk dat het juist verkeerd zou zijn om er te veel aandacht op te vestigen door het apart te plaatsen.

Eens ga ik er wsl ook nooit mee worden, het is niet de bedoeling dat het krenkend overkomt, het is de bedoeling dat de aseksuele ook over zijn "aanvaard me zoals ik ben" - ervaring kan spreken. Hoe zij het zien in een relatie. Wat voor hen de beste "oplossing" is, of hoe het voor hen leefbaar is met een seksuele partner. Nu staan de antwoorden zeer verspreid, en staan alle antwoorden vaak dubbel omdat vele te lui zijn om echt alles te gaan lezen op dit forum. Voor veel mensen zou een sub-onderdeel echt handig zijn, en minder werk zijn. Zoals Ereinon zegt "want soms heb ik wel het gevoel dat ik 100 keer hetzelfde plaats". Ipv alles 100 keer te herhalen kan je verwijzen naar het subforum. Als Oplossingen te krenkend overkom gebruik er dan een andere benaming voor ofzo. Maar ik vind dat een subforum daarover zeker gepast is.