Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ervaringen van aseksuelen in een relatie

Gestart door Ereinion, februari 10, 2009, 12:11:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Tijd voor een nieuw onderwerp. Toch nog steeds met het verzoek van Muisje (ik hoop dat ik de goede naam heb) in mijn achterhoofd, dacht ik gisteravond in bed opeens aan dit idee. Wel geen topic met oplossingen en remedies, maar gewoon een verzamelplaats van korte verhaaltjes hoe ik en anderen een relatie nou ervaren. Ik vind het altijd verhelderend om te lezen waar de seksuele partners onder gebukt gaan, omdat ik dan weer meer leer over mijn partner. Dus andersom is dat waarschijnlijk ook zo. En aangezien communicatie in veel relaties ontbreekt kan dit onderwerp dan toch wat vragen beantwoorden.

Dus ik zat zo te denken om er een soort dagboek van te maken dat gebruikt wordt door meerdere personen. Misschien is het om het overzichtelijk te houden wel handig als er niet te veel korte berichtjes tussendoor worden gegooid. Ik bedoel dat iedereen een knuffel uit gaat delen, omdat ik eens een keertje gek word van mijn vriend (zoals gisteravond dus het geval was  ;) ) Dan wordt dit al snel een onleesbaar topic, terwijl het informatief moet blijven. Maar of dat gaat werken... (misschien ook een idee om eens in de week of maand dat soort berichtjes er gewoon weer uit te gooien...)

Nou ja, we zien wel. Op dit moment heb ik niet eens veel te melden. Maar dat komt nog wel. Natuurlijk mogen ook andere aseksuelen hier beginnen. Ik benadruk het nog maar een keer. Het moet niet Ereinions dagboek worden.

Dus frustraties mogen hier komen te staan, maar ook dingen die je hebt uitgeprobeerd met of het wel of niet werkt. Of hoe je er samen mee om gaat. Het lijkt me duidelijk dat iedereen hier alleen over zijn eigen relatie praat, dus anderen moeten geen aanstoot nemen aan te bot verwoorde frustraties. Maar door ook daar eens rustig over na te denken, kom je misschien wel tot wat meer begrip voor je partner.

:wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Je bedoelt dan aseksuelen in een relatie met een seksuele partner, Ereinion? Of ook relaties tussen twee aseksuelen?

Lijkt me in beide gevallen een interessant topic  :klap:

Ereinion

Nou ja, gezien het subforum waar dit onderwerp in staat in de eerste plaats een gemengde relatie. Maar als anderen ook iets toe kunnen voegen, graag. Ik bedoelde het als informatie-topic voor partners van. Maar we kunnen natuurlijk allemaal van elkaar leren.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ja ik zag daarna pas dat het in het partnerforum stond... Ik lees de ongelezen berichten lijst, daarmee viel het me niet direct op...

:-[

Ienepien


Rhapsody

Dankje Ienepien.
In mijn hoofd voelt het goed, voorbestemd bijna, eng is dat. Maar als ik d'r dan zie, dan zinkt de moed me weer in de schoenen, dat ligt niet aan haar, maar aan mij. Ik denk niet dat ik aan iemands verwachtingen van een relatie kan voldoen. Het lijkt alsof het iets is dat zo makkelijk is, hoeveel mensen hebben er wel niet een relatie? Miljoenen mensen, sommigen de ene na de ander. Voor mij is het een bizarre realiteit, het is een droom voor mij om met iemand op de bank te kunnen liggen bij elkaar tijdens het kijken van een film. Iets dat voor de meeste mensen een wekelijkse, misschien wel dagelijkse, gebeurtenis is, is mijn toekomstdroom. Ik vind zoiets enorm moeilijk te begrijpen. Waarom is het zo moeilijk.. ik snap niets van het leven in dit opzicht, terwijl ik op de moeilijkste vragen in het leven wel een antwoord kan geven. Het is surrealistisch.

Ienepien

Ik zou er ook verward van worden, als ik in jouw situatie zou zitten. :knuffel:
En ik zou ook een afwachtende houding aannemen............want bij een man/vrouw relatie wacht immers de vrouw af, wat de man doet?
Hoe gaat dat in een vrouw/vrouw situatie? Ik zou het niet weten.
Aan de andere kant............misschien móet je wel initiatief nemen, omdat anders de kans voorbijgaat..........
Ik zou het écht niet weten.
Ik hoop, dat er op een moment een heldere gedachte opkomt, die je zegt, wat je doen moet. :wave:

Gabrielle

Ik vrees dat we wat off-topic zitten, maar wil toch nog even reageren.
Je hoeft niet noodzakelijk initiatief te nemen in daden. Ik probeer tegenwoordig gewoon initiatief te nemen door mezelf bloot te geven. Gewoon zeggen (schrijven eigenlijk) wat ik voel zonder de ander tot iets te verplichten. Je stelt je dan wel heel kwetsbaar op, maar ik heb de indruk dat dat meestal wel geapprecieerd wordt.

Ienepien

Misschien moet je dan gewoon Gabrielle haar raad opvolgen, en je eens kwetsbaar op stellen.
Schrijf een brief aan haar, of probeer achter haar mail-adres te komen...... :-\

Ienepien



petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rhapsody

Aangezien mijn berichten off-topic zijn en toch best prive (het was een impuls en had het misschien niet moeten doen) heb een paar verwijdert. :)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Citaat van: Rhapsody op februari 25, 2009, 09:36:15 PM
Aangezien mijn berichten off-topic zijn en toch best prive (het was een impuls en had het misschien niet moeten doen) heb een paar verwijdert. :)

Wil je, dat ik mijn reacties ook weghaal? :-\