Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ervaringen van aseksuelen in een relatie

Gestart door Ereinion, februari 10, 2009, 12:11:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op september 24, 2009, 02:05:10 PM
;) Ja idd. Ineens vond ik het een fijne ervaring om samen de oefeningen te doen en mijn vriend te strelen, terwijl ik me normaal altijd een beetje ongemakkelijk bij dat soort lichamelijkheid voel. mss een beetje een grens verlegd. Of zoals Jan het zou zeggen, een rode zone die groen wordt  :)

Ik denk dat het inderdaad heel veel met de context te maken heeft. Een compleet onromantische vergelijking, maar misschien ook van dezelfde categorie: ik hou er totaal niet van als onbekenden/ vage kennissen me aanraken (de drie kusjes, gewoon een enthousiaste aanraking tijdens een gesprek), maar zodra ik in mijn ondergoed bij een fysiotherapeut sta die dan ook nog eens moet masseren, heb ik daar weinig tot geen problemen mee. In een relatie zou ik juist wel weer veel problemen met zo'n massage hebben, gewoon om de betekenis die het voor de ander heeft, de dingen waar het toe kan leiden etc.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Koninginnekind

Ik ervaar mijn relatie met mijn (actief) hetero seksuele vriend als .. een 9.5? Misschien zou een aseksuele partner op het vlak van geaardheid beter matchen maar op alle andere vlakken knijp ik in mijn handjes. We zijn niet nog heel lang samen, 4 jaar, maar in die 4 jaar is er letterlijk nog geen onvertogen woord gevallen. Vooruit, na de eerste covidpersconferentie hadden we even gesteggel. Stress over onze eigen zaak maakte dat we even pruttelden. Half uurtje, goed gesprek, klaar.

Mijn vriend heeft overigens een minnares om zijn seksuele gevoelens mee te delen. Zij heeft een aseksuele man en zij zien elkaar 2 keer per maand een dagdeel. Goh, ik ben eigenlijk best heel tevreden! We laten elkaar volledig in de waarde en staan achter elkaars geaardheid. Ik heb niets te klagen:).
geboren op 30 april, vandaar mijn nickname. V '88

Annie

Goedenavond,

Misschien niet de juiste plek maar ik probeer het toch maar.

Sinds 10 maanden heb ik een relatie met een man. Ik weet dat in zijn eerdere relatie al enkele jaren geen seksueel contact had met zijn vorig partner (op een geven moment mocht zij ook niet meer aan hem zitten) tevens heeft hij het idee gehad a seksueel te zijn.

Nu in onze eerste maanden (lees 6 a 7 mnd , wat hem ook verraste) was er tussen ons veelvoudig seksueel contact, waar we beide veel plezier aan hadden. De relatie nam vorm en we zijn met 8 maanden gaan samenwonen (hij moest de woning ook uit en we betrokken samen een nieuwe woning) sinds die tijd is de seksuele deur ook dicht getrokken.
Een kuise kus kan nog, een knuffel vraag ik om, en spontaan komt deze van hem.
Ik ben hier van geschrokken en voel ook de verwijdering van hem.
Gesprekken hierover voeren we, hierin kwam het begrip a seksualiteit weer omhoog en dat de kans is dat de intimiteit laag zal blijven tussen ons.

Oke, ik hou genoeg van hem om dit voor lief te nemen want er zijn zoveel andere mooie kanten in onze relatie. Maar toch, hoe ga ik hier mee om?

Lieve groet, Annie

pstern

Blijf vooral er over praten. Ik heb gemerkt dat zolang je er over kan praten de frustratie niet oploopt. Helaas kan mijn vrouw er zelfs niet over praten (behalve onder begeleiding van een therapeut). En aangezien ze elke therapeut tot nu toe heeft afgewezen na een aantal sessies zijn we weer terug bij af, en loopt de frustratie op.

Sterkte!