Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

continuüm

Gestart door Ereinion, mei 16, 2009, 02:41:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Naar aanleiding van het onderwerp van Biaseskueel elders op dit forum over een continuüm leek het me wel interessant om er een poll over op te zetten.

Hier een stukje wat ze schreef:
CiteerEn hetzelfde geldt voor seksueel/aseksueel zijn. Sommige mensen hebben totaal geen zin in seks, andere slechts beperkt, anderen gemiddeld en sommige mensen zijn alleen maar in seks geïnteresseerd. Ikzelf ben iemand met weliswaar seksuele fantasieën maar ik ben nog nooit écht opgewonden van iemand geraakt, denk ik. Althans niet in die mate dat ik seks met die persoon wil. En als ik om me heen kijk vind ik niet zo gauw iemand aantrekkelijk. Soms wel een beetje moet ik toegeven, dat je even denkt van wow!, maar ik ben soms verbaasd over hoe snel andere mensen om mij heen iemand aantrekkelijk/leuk vinden. Dan voel ik me wat dat betreft toch weer 'lager' op de schaal van seksualiteit dan gemiddeld.

Het hele onderwerp vind je hier:
http://asexuality.org/du/index.php?topic=1882.0

Ik was wel nieuwsgierig waar iedereen die hier post zich op die schaal ziet. Ik hoop dat ook de partners van een antwoord gaan geven. Misschien schept het juist voor mensen in een relatie wel duidelijkheid als ze zichtbaar hebben hoe groot het verschil in libido nou eigenlijk is. Dus vandaar ook dat ik de schaal tot over de honderd heb getrokken. Het gaat dus puur over hoe seksueel je jezelf vindt. Wat je dan onder seksueel schaart mag je zelf bepalen.

Het is wel een poll geworden met enorm veel opties, maar ik vond de percentages verruimen geen optie. 0 = aseksueel, 100 = seksueel en 200 = hyperseksueel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperseksualiteit)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik denk dat ik zo ergens tussen de 20 en 30 % seksueel ben. (Erg) lage libido dus. Eerder naar de 20 % dan naar de 30 % !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

#2
Ik was al bang dat het niet duidelijk zou zijn.  :-\ Ik ben niet zo goed in deze dingen. Want nu heb je ingevuld dat je 80% seksueel bent. Er van uitgaande dat jij de andere stem hebt uitgebracht... Als het goed is kun je hem nog wijzigen, Peter.

Even voor de duidelijkheid, hoe lager het getal, hoe aseksueler je bent, hoe hoger het getal, hoe seksueler. Hopelijk is het zo beter...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

Ik situeer me zo ergens in de helft tussen asekseel en seksueel...Waarmee ik bedoel dat ik, in een liefdesrelatie waar vertrouwen en affectie (knuffelen, dicht bij elkaar zijn) is, wel bereid ben tot seks, maar nog steeds niet dagelijks  :P

Ienepien

Citaat van: Ereinion op mei 17, 2009, 10:55:00 AM
Ik was al bang dat het niet duidelijk zou zijn.  :-\ Ik ben niet zo goed in deze dingen. Want nu heb je ingevuld dat je 80% seksueel bent. Er van uitgaande dat jij de andere stem hebt uitgebracht... Als het goed is kun je hem nog wijzigen, Peter.


Haha, fout! Die was van mij. ;D ;D

Jovi_Hobbes

Dat is best een moeilijke vraag... Ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal ofzo... Voorlopig vul ik voor mezelf maar 10-20% in omdat ik niet alleen problemen met seks heb maar ook lang niet alle aanrakingen kan verdragen. Het blijft echter een beetje subjectief.
Is er iemand die nog een afstudeeropdracht nodig heeft en deze vraag in een allesomvattende vragenlijst om kan zetten?  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: myra op mei 17, 2009, 11:25:10 AM
Ik situeer me zo ergens in de helft tussen asekseel en seksueel...Waarmee ik bedoel dat ik, in een liefdesrelatie waar vertrouwen en affectie (knuffelen, dicht bij elkaar zijn) is, wel bereid ben tot seks, maar nog steeds niet dagelijks  :P

Ik herken wel wat je schrijft over een liefdesrelatie met vertrouwen en affectie ( knuffelen, dicht bij elkaar zijn) . :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Ik ben de laatste jaren wel een beetje veranderd hierin... Ik denk dat ik bij de opstart van AVEN echt volledig aseksueel was, terwijl ik nu zoiets heb van : onder de juiste omstandigheden...kan het wel ok voor me zijn...

Ereinion

Citaat van: Ienepien op mei 17, 2009, 11:42:56 AM
Citaat van: Ereinion op mei 17, 2009, 10:55:00 AM
Ik was al bang dat het niet duidelijk zou zijn.  :-\ Ik ben niet zo goed in deze dingen. Want nu heb je ingevuld dat je 80% seksueel bent. Er van uitgaande dat jij de andere stem hebt uitgebracht... Als het goed is kun je hem nog wijzigen, Peter.


Haha, fout! Die was van mij. ;D ;D

Ok.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: myra op mei 17, 2009, 11:33:46 PM
Ik ben de laatste jaren wel een beetje veranderd hierin... Ik denk dat ik bij de opstart van AVEN echt volledig aseksueel was, terwijl ik nu zoiets heb van : onder de juiste omstandigheden...kan het wel ok voor me zijn...

Is er iets specifieks gebeurd waardoor dat veranderd is of is dat langzaam aan veranderd?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Bij wijze van late reactie; Als je aseksualiteit definieert als het niet ervaren van seksuele aantrekking (oh, wacht, dat doen we ook! :P) dan kun je moeilijk spreken van een schaalverdeling, lijkt me. Je hebt het of je hebt het niet.

[ik weet niet wat ik moet stemmen]

Ereinion

Een beetje/veel/weinig/geen seksuele aantrekking?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Weinig seksuele aantrekking valt niet onder geen seksuele aantrekking, dus volgens de definitie ben je dan gewoon een seksueel met weinig seksuele gevoelens, niet 'een beetje aseksueel'.

Appelsien

Geen seksuele aantrekking...
Ik kan iemand wel mooi vinden, maar verder gaat het bij mij niet.

Dutchamoeba

Ik herken me in Appelsien. Ik heb geen seksuele aantrekking, maar kan iemand wel mooi vinden.