Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Privé-Forum

Gestart door Fricai, december 12, 2009, 01:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Is het mogelijk om het privé-forum alleen toegankelijk te maken voor een bepaald groep? Dat de admin iemand pas 'toestemming' geven als die x aantal posts heeft, of gewoon duidelijk een toffe toevoeging is aan het forum? Misschien is het wel wat 'moeilijkdoenerij', maar de huidige 'bescherming' houdt enkel in dat je moet registreren. Dat is nogal makkelijk geregeld. Ik weet niet hoe 'privé' het nou allemaal is wat erin staat, maar ietsje meer afgeschermd kan geen kwaad? :)

Ik beheer zelf ergens twee invisionfree forums, en daarbij is het heel makkelijk om dat soort dingen in te stellen,... maar dat biedt wellicht geen garanties voor de toekomst? :P

Jovi_Hobbes

Het is zeker een goed voorstel. Ik ga vandaag of morgen even uitzoeken of en hoe dat kan, maar dan moeten we met zijn allen wel even beslissen wat dan het aantal postjes is dat iemand moet hebben geplaatst om toegang te krijgen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Nou, dat is dus heel simpel aan te passen. Je kunt per forumdeel aangeven welke gebruikersgroepen er wel of geen gebruik van mogen maken. Het zou bijvoorbeeld mogelijk zijn om alle newbies de toegang te ontzeggen. Dan moet je minimaal 1 bericht hebben gepost om toegang te kunnen krijgen. De volgende stap is 25 berichtjes, die daarop 50 en zo verder.


Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

1? Wel erg weinig, al die spammers kunnen er dan ook in. Misschien 5?
En pm-en? Vind ik ook pas moeten kunnen bij minimaal 5.
Anders spammen ze ons privé
Ik heb het wel eens bij de hand gehad. Is niet fijn.

Jovi_Hobbes

De eerste stap na 1 is 25. 5 is dus niet mogelijk (tenzij we zelf een tussencategorie fabriceren, maar dat is wat meer werk)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Brummetje

Of gewoon de leden die wij willen? Die hebben bewezen een goede en leuke toevoeging te zijn op het forum?
Met een bepaald aantal postjes kan iemand hier kijken, waarvan ik liever niet wil, dat hij/zij daar kijkt, als ik echt iets prive wil posten. (Ik doel dus op iemand he. Waarvan ik iets weet, wat hij/zij nog niet weet, dat ik dat weet, met dank aan Myra.)

Ienepien

Ik denk, dat er heus wel een 'knapperd' ;D is die daar makkelijk wat aan kan doen.
En 5 vind ik een acceptabel aantal berichtjes om te kunnen peilen dat het geen spammers zijn.

Mannetje


Citaat van: Brum op december 12, 2009, 06:50:28 PM
Of gewoon de leden die wij willen? Die hebben bewezen een goede en leuke toevoeging te zijn op het forum?
Met een bepaald aantal postjes kan iemand hier kijken, waarvan ik liever niet wil, dat hij/zij daar kijkt, als ik echt iets prive wil posten. (Ik doel dus op iemand he. Waarvan ik iets weet, wat hij/zij nog niet weet, dat ik dat weet, met dank aan Myra.)
Dat is een lastige, want dan mag die persoon die misschien hier al jaren post er niet in, omdat jij daar toevallig het over willen hebben  ???. Daar heb je de PM functie voor!

Ik ben het er mee eens dat er een soort deurbeleid moet komen. Misschien een soort ballotage commissie. Dus niet een automatisch iets waardoor je toegang krijgt. Maar dat toegang door een moderator gegeven moet worden. Deze toegang moet goed gecontroleerd worden. Mensen die lange tijd niet actief zijn, hup eruit. En die kunnen later alsnog weer aanmelden en weer toegang krijgen.
Zo houdt je er controle op.

Voor het echte privé berichten gebruik ik trouwens de email.

Brummetje

Maar dat is precies wat ik bedoel Mannetje. Iig niet dat je automatisch toegang krijgt, maar dat iemand bepaald of je wel of geen toegang krijgt.

En meerdere weten dat ik niet zomaar iemand bedoel, maar veel meer kan ik er niet over zeggen...

Ienepien

Ja, ik weet wie je bedoelt.
Die zal hier niet posten, maar wél meelezen.
En dat lijkt me inderdaad nogal vervelend voor jou.

Op een ander forum waar ik zit, stel je je eerst voor, de moderators beslissen dan tot welke subforums je toegang krijgt, en na 5 berichtjes mag je pas pm-en. Dat zal wel een reden hebben, en is misschien zo gek nog niet. :-\

myra

Drisos' idee lijkt me ook wel goed. Mensen krijgen idd direct toegang tot privétopics door zich te registreren. Ik zou de toegankelijkheidsgraad ook op meer dan 5 berichtjes zetten. Dat is een limiet die gemakkelijk te halen is. Mss idd mensen die toch al zo'n 50tal berichtjes geplaatst hebben? of is dat wat veel?

jojo83

50 is wel veel, maar aan de andere kant...de serieuze mensen die ook echt op het forum blijven halen de 50 toch best snel. En dan wordt het prive gedeelte tenminste ook echt prive.
Maar misschien is 25 beter?

Fricai

Een categorie toevoegen kan wel, maar is dus wat werk... Naja, 25 lijkt mij prima eigenlijk.  :)Na 5 berichten heb je toch nog niet zo veel behoefte om in het privé forum te kunnen, toch? :)

Jovi_Hobbes

5 is voor mijn gevoel hetzelfde als 1. Dat aantal is zo makkelijk te bereiken dat het dan eigenlijk weinig toevoegt.
Per persoon bepalen wie er wel en geen toegang krijgt vind ik persoonlijk te ver gaan. Hoe kun je dan objectief bepalen wie er wel en niet in mogen?
Dit blijft een openbaar forum en zelfs het privégedeelte is natuurlijk verre van privé. Als er dingen zijn waarvan je echt niet wilt dat anderen ze weten, moet je ze niet openbaar op het internet zetten. Iedereen maakt zelf de afweging wat hij/zij wel of niet schrijft.

Ik twijfel nog tussen 25 en 50. Hmm, ik zie nu dat er van de 5588 leden, 5506 leden minder dan 25 berichtjes hebben. De lijst van mensen met 25-50 berichtjes bestaat uit mensen die allemaal op enig moment serieus hebben meegedaan. Ik denk dus dat we voor de 25 moeten gaan. Zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien