Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Privé-Forum

Gestart door Fricai, december 12, 2009, 01:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Inderdaad Steentje. Je moet niet weggaan. Iedereen mag hier zijn mening verkondigen, al moet ik eerlijk zeggen dat het hier nu niet helemaal zo overkomt.

Dat ik het argument van kliekjes-vorming erbij haalde (sorry Drisos, maar ik ga echt nog even door) is omdat we het er ook tijdens de meeting over hebben gehad hoe we nieuwe leden zover kunnen krijgen dat ze blijven. We hebben ons afgevraagd waarom sommigen zo snel weer weg gaan. Het belangrijkste is dat je je welkom voelt in een forum, en (hier misschien nog wel meer dan op andere fora) dat je deel uitmaakt van de groep. Veel mensen die hier komen zijn introvert. Als je dan door welke reden dan ook (een gesloten gedeelte in dit geval) meteen het idee krijgt dat je buitengesloten wordt is dat niet echt een welkom gevoel.
Ik begrijp waarom sommigen behoefte hebben aan een afgesloten deel, maar ik denk dat we in de eerste plaats rekening moeten houden met dit soort dingen. Wat is er mis met het versturen van een pm? Er is hier gesproken over het heel specifiek toegang geven van bepaalde leden tot het privé-gedeelte, wat natuurlijk bijna niet te doen is. Maar als een lid iets wil delen aan bepaalde personen, kan dat via een Pm het makkelijkst. Dan loop je ook niet het risico dat een toekomstig lid die je niet vertrouwt het wel kan lezen. Er wordt hier meerdere keren gezegd dat het privé-forum juist niet over aseksualiteit gaat. Voor mij een extra reden om het niet erg te vinden dat die gesprekken via PM's gaan.

Ik zeg dit nu niet allemaal omdat ik het persé terug wil draaien, maar wel omdat ik vind dat hier ook over nagedacht moet worden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

#61
Je hebt zeker recht op een eigen mening, steentje...en ik zie zeker geen reden waarom je moet verontschuldigen.

Zoals Ereinion al aanhaalde, staan er in het privéforum eigenlijk niet echt topics over aseksualiteit, maar eerder persoonlijke dingen. Ik heb er bv iets over een situatie op mijn werk gepost, en wou het privé houden omdat mijn collega's als ze hier langskomen mij zouden herkennen aan dit verhaal. En ik wou niet dat zij wisten hoe ik mij erover voelde...Het privéboard telt ook maar weinig postjes. Discussies over aseksualiteit komen zeker niet in het gedrang...

Fricai

CiteerMoet ik me nu blijven verontschuldigen omdat ik even mijn mening gegeven heb? Ik had toch al gezegd dat de discussie mocht stoppen en dat ik braaf ging zijn? Moet ik nu op mijn knieën gaan liggen en om vergeving vragen of zo?

Je hoeft je niet te verontschuldigen, (Je hebt niets misdaan) maar niemand vraagt daarom, toch?

Uiteraard moeten we zorgen dat nieuwe leden zich prettig voelen. En ik zou het persoonlijk helemaal geen probleem vinden geen privé forum te hebben hoor. Ik snap echter niet waarom iemand zich zou storen aan de privacy van anderen.

Brummetje

Ik zat ook op een andere site, soortgelijk als deze (qua indeling enzo). Wel veel groter. Maar daar was er nog meer sprake van kliekjes/groepjes, die in privegedeeltes van alles met elkaar bespraken, waar de rest alleen van hoorde als ze iets in een openbaar gedeelte postte over iets wat gezegd was in het prive gedeelte. (En dan natuurlijk niet wat, maar dat ze zo moesten lachen om een post van iemand in het privegedeelte...)
Ik heb me nooit een moment niet welkom gevoeld, wat dat betreft dan. Wel wat betreft mijn postgedrag en hoe zij erop reageerden (ik bedoelde het vaak niet rot, maar kwam er wel rot uit, ben niet zo goed met woorden!)

Jovi_Hobbes

Wat vinden jullie ervan om een stemming te houden? Ik kan een poll maken met de verschillende mogelijkheden die we hebben genoemd (privé-forum alleen afsluiten voor niet-leden, open vanaf 10 posts, open vanaf 25 post, open vanaf meer dan 25 posts) Die poll kunnen we bijvoorbeeld twee weken open laten staan zodat iedereen die dat wil gelegenheid heeft om te reageren.

Wat vinden jullie daarvan?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra


Zonnekind

Citaat van: Drisos op december 22, 2009, 11:35:28 PM
Ik begin dit een beetje beu te raken. :banghead:

Het privé-forum draait niet om aseksualiteit, het draait erom dat het privé is. Een plaats voor een aantal mensen die elkaar kennen om private dingen te vertellen. Als buitenstaander heb je er niets mee te maken.
Ken je het fenomeen privé?  ::) Het is doodnormaal, iedereen doet er aan mee. Gewone vriendschappen, vriendengroepjes, partners, groepjes op fora,... Ik neem aan dat je zelf ook wel eens dingen aan vrienden vertelt die je verder (nog) niet openbaar wil maken?

Waarom hebben wij niet het recht om een dergelijk subforum te hebben? Puur omdat de romp van het forum over aseksualiteit gaat en voor iedereen bedoeld is?  ???
Zou je er beter van worden als we elders een mini-forum opstarten om privé te kletsen? Of het via telefoon of e-mail deden?  ::)

Ik vind dit gewoon een heel groffe reactie (niet alleen deze reactie). In de plaats van Steentje zou ik hier al lang weg zijn. En deze reactie werd dan nog gesteund door anderen? Sorry maar dat is niet echt een welkome reactie naar andere leden toe vind ik.
Steentje heeft in zowat elk bericht dat hij postte gezet dat hij akkoord is met de beslissing, maar dat hij gewoon zijn mening wou geven. Hij is eigenlijk ook een actief lid als hij zoveel leest. Hij weet evenveel van ons als alle anderen die hier wel al berichtjes gepost hebben.
Ik vind het nog altijd moeilijk om te vragen naar een compleet privé gedeelte op internet. Je zit hier op een forum, op internet. Alle dingen die ze hier vinden, in het privé forum of niet, kunnen gebruikt worden in een rechtszaak.
Ik begrijp zeker dat het fijner is om bepaalde dingen daar te schrijven, ik heb daar ook al dingen gezet. Bij mij was het ook dezelfde reden als bij Myra, het verhaal zou gewoon te makkelijk te herkennen zijn.

Ik vind een stemming wel goed, maar dan natuurlijk een stemming waar ook 'niet' actieve leden hun mening kunnen en mogen geven.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Fricai

Democratie ftw! Go go go.  :)

Mannetje

Zo'n stemming is natuurlijk niet te doen hé, want hoe controleer je dat iemand niet meerdere keren stemt. IP adressen is géén oplossing.
En ze zullen zich eerst moeten aanmelden, want anders kunnen ze trouwens niet eens stemmen.

Ienepien

Ik weet niet, of het mag, maar ik wil hier even de nieuwe regels van het diabetesforum plaatsen die daar per 1 januari ingaan.
Ze hebben eenzelfde soort probleem daar.

Beste leden,

Binnen het webmaster- en beheerdersteam hebben we besloten om de openbare boards op het forum drastisch te beperken.
Op deze manier zal er minder informatie te googlen zijn, en zullen gasten moeten registreren om het gehele forum te kunnen zien.

Er blijven nog maar een paar boards openbaar staan, het meerendeel zal alleen zichtbaar zijn als U bent ingelogd op het forum. Er zullen dus geen boards verdwijnen.
De reden hiervan is dat we door het groeien van het forum steeds meer leden krijgen, die ons regelmatig vragen zaken te verwijderen uit de boards,  juist omdat het eigenlijk niet de bedoeling was dat iedereen de vraag kon lezen.

We zijn voornemens om dit op 1 januari 2010 in te laten gaan, dit zal dan in de loop van de dag/avond gebeuren.

Het beginscherm van Diabetesforum.nl zal er voor gasten en niet ingelogde leden anders uit zien dan voor ingelogde leden.

Wij hopen dat dit een verbetering voor U betekent, in die zin dat U vrijer kunt plaatsen op het forum, wetende dat alleen leden die informatie kunnen lezen en we daarmee Uw privacy beter bewaken.
Tevens hopen we dat het een betere informatie overdracht van leden voor leden gaat betekenen, omdat men immers ingelogd moet zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Zonnekind

Dan zou het gewoon hetzelfde blijven zoals het was, dat iemand gewoon ingelogd moet zijn. Voor mij geen probleem, maar dan zou een hogere drempel niet nodig zijn.

Ik vind dat Steentje daar nog een heel goed punt had. Als hij zegt dat hij wel alles zou mogen lezen als hij bijvoorbeeld 25 berichten post in het onzin forum en daar gewoon wartaal uitkraamt. Waarvoor zouden we dan nog die drempel gebruiken?

Ik vind het een heel moeilijke discussie, ik laat het zelf ook nog wat bezinken...
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

jojo83

De kans dat iemand 25 wartaal postjes op het forum zet lijkt mij klein. En dan kunnen de admins ook nog altijd ingrijpen.
En als iemand het toch doet, doet hij er in ieder geval moeite voor....
Nu kan iederee eigenlijk zonder moeite gewoon alles lezen. Dus een wat hogere drempel lijkt mij prima. Hoe hoog die drempel is, maakt mij niet zo veel uit. 10 berichtjes zou wat mij betreft ook ok zijn. Dat klinkt alweer een heel stuk minder en schrikt nieuwe leden misschien "minder" af.
Maar het blijft lastig...

Ienepien

Citaat van: jojo83 op december 25, 2009, 08:13:39 AM
De kans dat iemand 25 wartaal postjes op het forum zet lijkt mij klein.


Je moest eens weten.............. ;)

Jovi_Hobbes

Ik ga de poll aanmaken en natuurlijk kunnen ook niet-actieve leden dan stemmen. Graag zelfs! Ik stel hem zo in dat iedereen één keer kan stemmen en dat de poll na een bepaalde tijd afloopt. Naar aanleiding van de reacties zien we dan wel verder.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?