Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Biologisch en psychisch

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 08, 2007, 07:16:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Ja, heel duidelijk!
Waarschijnlijk bestaat ook een tussengroep, dat moet haast wel, voor wie het "meedoen" aan iets wat doorgaans normaal is, heel vanzelfsprekend en/of noodzakelijk is en dat is sterker dan het gevoel van niet willen of die lege plek waar jij het over hebt, Peter. En daardoor kunnen ze mechanismen ontwikkelen die het "meedoen" mogelijk maken. Of maak ik het nu te ingewikkeld?  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Nee, je maakt het niet te ingewikkeld. Dat kan zeker... denk aan de mensen voor wie sex iets is wat 'er gewoon bij hoort' en wat je dus (gewoon) behoort te doen.. Dat kan zo'n mechanisme zijn..Lang niet iedereen barst van de libido of kikt op heftige sex..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Citaat van: Stev op februari 15, 2007, 11:22:38 AM
Ja, heel duidelijk!
Waarschijnlijk bestaat ook een tussengroep, dat moet haast wel, voor wie het "meedoen" aan iets wat doorgaans normaal is, heel vanzelfsprekend en/of noodzakelijk is en dat is sterker dan het gevoel van niet willen of die lege plek waar jij het over hebt, Peter. En daardoor kunnen ze mechanismen ontwikkelen die het "meedoen" mogelijk maken. Of maak ik het nu te ingewikkeld?  :-\

Ik begrijp wat je wilt zeggen, Stev. Ik heb veel mensen al horen zeggen :'oh ik ben niet echt een seksmaniak ofzo, maar seks hoort er gewoon bij, dus doe ik het maar'.
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet enorm kicken op seks, maar er ook niet echt iets tegen hebben. Een eerder neutrale positie dus ;)

Ereinion

Geweldig onderwerp dit, heel veel dingen waar ik toch over twijfelde vinden hier een erg logische verklaring.  :knuffel:
Peter en Stev, jullie posts helpen hier erg bij.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik vind die opmerking van Stev inderdaad ook erg goed. Voor mij kan het in ieder geval wel zo werken. Ik ben helemaal niet per se tegendraads en vind het fijn om af en toe ergens bij te horen, maar dingen doen alleen maar omdat anderen dat doen heb ik nooit gekund. Zelfs niet in kleine, onbelangrijke zaken. Er zijn heel veel mensen die juist wel heel makkelijk met anderen "meelopen", dus dat kan ook zeker zo zijn met seks.
Ik had dit nog nooit zo bedacht, maar ik denk dat er wel ergens waarheid in zit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Dat was voor mij zeker wel de reden om met seks te beginnen. Daarvoor had ik er ook nooit over nagedacht dat ik nooit seks zou hebben, maar dacht ik dat ik dat zou doen als ik getrouwd was. (maar dat heb ik vast al eens eerder gezegd.) Maar het was geen reden om er maar mee door te gaan, toen bleek dat ik er niet zo veel aan vond.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Logisch natuurlijk, als je een goeie relatie hebt en nooit van aseksualiteit hebt gehoord heb je ook niet meteen een reden om het niet uit te proberen. Tenzij je al eerder tegen problemen aanloopt natuurlijk. Maar ja, de problemen beginnen dan inderdaad wel zodra je merkt dat het toch niet helemaal jouw ding is...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 17, 2007, 06:29:26 PM
Ik ben helemaal niet per se tegendraads en vind het fijn om af en toe ergens bij te horen, maar dingen doen alleen maar omdat anderen dat doen heb ik nooit gekund. Zelfs niet in kleine, onbelangrijke zaken. Er zijn heel veel mensen die juist wel heel makkelijk met anderen "meelopen", dus dat kan ook zeker zo zijn met seks.

Verroest... daar kan bij mij ook wel iets zitten. Want ik reageer hier net als Jovi..dus dat kan bij sex ook spelen.. En vandaar mijn eigen gevoel van opluchting toen ik merkte dat ik ook hier dus echt niet hoef te doen wat ik niet voel en niet wil.. Jee, hier kan ik ook wel wat mee !  :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Ik heb hier even een sticky van gemaakt, zodat dit onderwerp altijd bovenaan de lijst blijft staan.

Weet je, dat niet willen meelopen vind ik wel een goede verklaring. Ik herinner me dat er op dit forum, en ook op het engelse, weleens discussies zijn geweest over iq, en dat aseksuelen zo intelligent zijn dat ze gaan nadenken over seksualiteit en dan besluiten het niet te doen. Dit heeft me altijd tegengestaan. Ik vind het niet of wel meelopen (maar dat klinkt misschien ook te ongenuanceerd) veel logischer.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat is ook veel minder een doordachte keuze, en eerder een bijna instinctieve reactie. Dus hier ben ik het voor de verandering  ;) ook weer eens mee eens. Neemt niet weg dat ik dan ook nog eens te veel nadenk, maar ik denk dat dat niet eens zoveel met de hoogte van je IQ te maken heeft. Sommige mensen zijn nu eenmaal veel impulsiever dan anderen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

dus dat wilt zeggen dat wij een sterke persoonlijkheid hebben, omdat we tegen de stroom durven ingaan, Ereinion? ;)

best wel fijn

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 18, 2007, 06:34:46 PM
Dat is ook veel minder een doordachte keuze, en eerder een bijna instinctieve reactie. Dus hier ben ik het voor de verandering  ;) ook weer eens mee eens. Neemt niet weg dat ik dan ook nog eens te veel nadenk, maar ik denk dat dat niet eens zoveel met de hoogte van je IQ te maken heeft. Sommige mensen zijn nu eenmaal veel impulsiever dan anderen.

Ik denk dat het een 'intuïtieve' keuze is.. misschien is dat in dit verband hetzelfde als wat Jovi hier een 'instinctieve' keuze noemt. Met intelligentie ( bah, wat een begip) heeft het volgens mij ook niets te doen.
En misschien zijn we wel sterke persoonlijkheden, dat kan best !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: myra op februari 18, 2007, 07:17:38 PM
dus dat wilt zeggen dat wij een sterke persoonlijkheid hebben, omdat we tegen de stroom durven ingaan, Ereinion? ;)

Of dwarszitters?  ;)

Ik wist niet dat mijn post zoveel reacties zou opleveren  :o  Dat het eerder iets met persoonlijkheid dan met je IQ te maken heeft, daar ben ik het helemaal mee eens!

Citaat van: myra op februari 15, 2007, 04:39:55 PM
Ik denk dat er veel mensen zijn die niet enorm kicken op seks, maar er ook niet echt iets tegen hebben. Een eerder neutrale positie dus ;)

In principe hebben wij ook niets tegen seks, alleen moeten ze daar niet bij ons voor zijn, niet waar?
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Stev schreef: In principe hebben wij ook niets tegen seks, alleen moeten ze daar niet bij ons voor zijn, niet waar?

Dat vind ik een hele goeie samenvatting.. ;D waar ik ook wel om kan lachen.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)