Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Citaat van: AceVenturaDat is inderdaad waar. Er zitten veel Amerikanen op, maar ook mensen uit b.v. Chili, Finland, Slovenie, etc. Ik heb nog eventjes gekeken en heb gezien dat de ene site inderdaad zo'n 900 leden heeft en de ander heeft er zelfs bijna 600 i.p.v. 500. De informatie die die sites bieden over aseksualiteit vind ik heel accuraat. Dat vind ik trouwens ook van de Amerikaanse AVEN-site. Dat mis ik hier soms, terwijl dat soort informatie voor zowel aseksuelen als ook seksuelen heel nuttig kan zijn. Op de Amerikaanse site heb ik ook hele leuke stukjes gelezen over aseksualiteit door aseksuelen, maar ook een hele mooie uitleg over aseksualiteit door een seksueel iemand. Heel leuk, en het helpt mensen echt begrijpen wat aseksualiteit is. Deze site zou iets meer opgezet moeten worden als de Amerikaanse AVEN-site (ook handig voor de pers). Misschien is het ook leuk om de leukste verhalen (met toestemming uiteraard) te laten vertalen in het Nederlands (ik kan wel wat vertalen- niet nu meteen, want ik heb het erg druk nu, maar t.z.t. ,sorry) en op deze site toe te voegen.
Verder wil ik wel helpen met het organiseren van de bijeenkomst. Ik neem aan dat de locatie ergens in het midden van het land moet zijn, dus centraal voor iedereen?


Midden of zuiden van het land, want we hebben natuurlijk ook mensen uit Belgie die willen komen.

Ik ga eens een kijkje nemen op het engelstalige AVEN, daar ben ik al een tijdje niet meer geweest.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Je bedoelt denk ik zo'n voorpagina? Dat is inderdaad wel erg mooi. Ik ga eens bij Chibi informeren of zoiets ook bij dit forum kan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Het was mij ook opgevallen dat onze FAQ er wel erg gedateerd uitziet. Inhoudelijk is hij prima (volgens mij al een vertaling van de Engelse versie), maar qua vormgeving past hij niet bij de rest van het forum. Mogelijk zijn die pagina's te vernieuwen en uit te breiden tot een leuker (en informatiever) geheel.

Indien nodig/mogelijk wil ik daar best een behoorlijke steen bijdragen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik heb Chibi (dat is ook een admin) gevraagd of het mogelijk is om zo'n voorpagina te maken. Ik bedoel, of het mogelijk is om iets toe te voegen, zodat je op het adres www.asexualitey.org/du eerst op die pagina terechtkomt. Misschien dat we de pagina dan via Wordpress (een programma waarmee je heel makkelijk websites kunt maken) een mooie pagina kunnen neerzetten.
Ik neem aan dat het wel moet kunnen, maar ben zelf niet zo'n held in dat soort dingen. Met wordpress kan ik wel overweg, dus ik wil me graag samen met jou bezig houden met de nieuwe lay-out.

Volgens mij is het al vijf jaar de bedoeling om de faq aan te passen tot iets mooiers.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Vanaf hier bekeken denk ik dat het op zich niet zo'n probleem te zijn, er zit wel een behoorlijk groot nadeel aan:
Alle links die we nu maken (ook binnen het forum naar andere topics) beginnen met http://asexuality.org/du/index.php, laat dat nu precies de plek zijn waar wat anders zou moeten komen. Nu is zo'n forum wel te verplaatsen, maar daarmee zouden al die links niet meer kloppen.  :(

Er zijn misschien nog andere oplossingen te bedenken, maar dat kan ik niet vanaf hier beoordelen  ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Dit lijkt me een geschikt persoon voor als jullie een vakature hebben. :klap:

Ereinion

Citaat van: AceVentura op juli 20, 2010, 04:45:24 PM
Vanaf hier bekeken denk ik dat het op zich niet zo'n probleem te zijn, er zit wel een behoorlijk groot nadeel aan:
Alle links die we nu maken (ook binnen het forum naar andere topics) beginnen met http://asexuality.org/du/index.php, laat dat nu precies de plek zijn waar wat anders zou moeten komen. Nu is zo'n forum wel te verplaatsen, maar daarmee zouden al die links niet meer kloppen.  :(

Er zijn misschien nog andere oplossingen te bedenken, maar dat kan ik niet vanaf hier beoordelen  ;)

Dat leek mij ook al een probleem. Ik wacht nog even af, maar ik houd je op de hoogte, want volgens mij heb jij verstand van dit soort dingen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Vraag meteen even bij Chibi na of hij de statistieken nakijkt. Je kan precies zien vanaf welke site iemand naar de AVEN site is gekomen. Stel dat er eentje uit piekt, kan je wellicht op die site eens een boodschap plaatsen bijvoorbeeld.

AceVentura

Citaat van: Ereinion op juli 20, 2010, 06:56:19 PM
Dat leek mij ook al een probleem. Ik wacht nog even af, maar ik houd je op de hoogte, want volgens mij heb jij verstand van dit soort dingen.
Klopt wel inderdaad, met de technische kant van het verhaal weet ik wel raad. Ik ben alleen met vormgeving niet zo best, maar als we ideeen hebben kan ik helpen ze te implementeren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

http://asexuality.org/du/ werkt ook. Zet je hier de informatie neer!

AceVentura

Dat is nu juist onderdeel van het probleem :-)
De webserver zorgt er nu voor dat http://asexuality.org/du/ gelijk is aan http://asexuality.org/du/index.php

Daar baseer ik dan ook de mogelijke oplossingen op:
1) Je zou een index.html kunnen maken waarin je de nieuwe info zet, deze heeft volgens mij prioriteit boven index.php. Zo kan het forum blijven waar het is maar kunnen we toch nieuwe info tussen voegen
2) Mocht dat niet lukken maar we hebben toegang tot de configuratie van de webserver dan kunnen we misschien instellen dat hij standaard wat anders gaat gebruiken dan index.php, maar dat zou dan voor de hele server (ik vermoed heel asexuality.org) gaan gelden en dat is dan waarschijnlijk niet gewenst. Misschien zijn er tussenoplossnigen (dmv. .htaccess) maar dat ligt eraan wat we wel en niet mogen binnen onze eigen ruimte (asexuality.org/du).

Ps: Dwalen we eigenlijk niet af ? Dit topic ging over werkgroepen en we hebben het over verbouwen van de website :) Misschien is dat wel een eigen topic waard, maar misschien is het niet echt makkelijk te splitsen :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Gesplitst.  :D

Citaat van: AceVentura op juli 20, 2010, 11:33:57 PM
Citaat van: Ereinion op juli 20, 2010, 06:56:19 PM
Dat leek mij ook al een probleem. Ik wacht nog even af, maar ik houd je op de hoogte, want volgens mij heb jij verstand van dit soort dingen.
Klopt wel inderdaad, met de technische kant van het verhaal weet ik wel raad. Ik ben alleen met vormgeving niet zo best, maar als we ideeen hebben kan ik helpen ze te implementeren.


Met vormgeving ben ik weer beter. Zullen wij dan de werkgroep 'Nieuwe website' gaan vormen?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Citaat van: Ereinion op juli 21, 2010, 09:41:13 AM
Gesplitst.  :D
Citaat van: AceVentura op juli 20, 2010, 11:33:57 PM
Citaat van: Ereinion op juli 20, 2010, 06:56:19 PM
Dat leek mij ook al een probleem. Ik wacht nog even af, maar ik houd je op de hoogte, want volgens mij heb jij verstand van dit soort dingen.
Klopt wel inderdaad, met de technische kant van het verhaal weet ik wel raad. Ik ben alleen met vormgeving niet zo best, maar als we ideeen hebben kan ik helpen ze te implementeren.
Met vormgeving ben ik weer beter. Zullen wij dan de werkgroep 'Nieuwe website' gaan vormen?
Is prima. Ik denk alleen wel dat we iemand nodig hebben die ook meer over de server kant kan vertellen, heb je Chibi al kunnen bereiken ?

Volgens mij wel typerend voor dit forum: Hebben we het over werkgroepen dwalen we af tot het verbouwen van de website, hebben we een apart topic over een nieuwe website beginnen we over een werkgroep  :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik zal de titel aanpassen. Werkgroep 'vernieuwde website'.  :P

Nog niet, maar meestal reageert Chibi wel redelijk snel.

Ik zat me net te bedenken. Mijn tante en ik zijn ooit bezig geweest met een boek over geaardheden. Natuurlijk zat daar ook een heel stuk in over aseksualiteit. We hebben er tot nu toe nog niets mee kunnen doen, maar ik denk dat we dat wel op onze site kunnen gebruiken. Het speelt ook in op onderzoeken en dergelijke.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat klinkt inderdaad heel bruikbaar. Zou Chibi op vakantie kunnen zijn ?

Een ander ideetje:
Op een ander forum waar ik kom hebben ze de FAQ gewoon in het forum onder gebracht. Hiervoor hebben ze een apart forum gemaakt wat alleen door de moderators veranderd kan worden (niemand kan daar dus topics starten of een antwoord toevoegen). Vervolgens hebben ze voor iedere vraag een topic aangemaakt. Persoonlijk zou ik een topic per categorie overzichtelijker vinden (dus voor algemeen/partners/familie ieder een eigen topic).

Is dat wat voor hier ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler