Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Nederlandse Politiek

Gestart door Fricai, mei 01, 2011, 08:31:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

CiteerAch, of je het nou eens bent met Wilders of niet, ik denk wel dat het goed is dat er eens een ander geluid te horen is dan het standaard gezwam Smiley
Maar als we het daar verder over willen hebben kunnen we beter een nieuw topic onder "politiek" starten.

Het is misschien wel 'goed' dat er meer over bepaalde dingen gepraat wordt, gezien het aantal stemmen dat deze figuur krijgt. Of het ook goed is dat hij in de regering zit is wat mij betreft wel een heel ander verhaal. Ik zou op het moment liever een situatie als in België hebben, beter stilstand dan keiharde achteruitgang. :P

Ik irriteer me eraan hoe andere partijen erop reageren... Wilders gebruikt voor zijn bullshit wel klare taal, en er wordt weer op gereageerd met het standaard politieke geneuzel, wat de gemiddelde PVV stemmer niet kan of wil volgen. Als andere partijen nu eens in even klare taal zouden uitleggen waarom ideeën van Wilders achterlijk zijn zou hij niet half zo veel stemmen krijgen, denk ik. (Overigens vind ik enkele van de standpunten van de PVV wel geweldig, maar de meerderheid zet enkel mensen tegen elkaar op of is gewoon geschreeuw zonder praktische toepassing--- Hierboven had ik het voornamelijk over de 'populistische' hoofdlijnen waarmee hij zijn stemmen verdient..))

Jovi_Hobbes

Het zijn juist die populistische hoofdlijnen waardoor ik de PVV echt nooit serieus zal nemen. Als iemand met zulke domme uitspraken komt als Wilders dan wil ik al helemaal niet meer luisteren naar de rest. Als je groepen mensen tegen elkaar opzet kun je dat niet goed maken door ook nog een aantal zinnige standpunten te hebben, in mijn ogen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citeer
Het is misschien wel 'goed' dat er meer over bepaalde dingen gepraat wordt, gezien het aantal stemmen dat deze figuur krijgt. Of het ook goed is dat hij in de regering zit is wat mij betreft wel een heel ander verhaal. Ik zou op het moment liever een situatie als in België hebben, liever stilstand dan keiharde achteruitgang.
Veel mensen hebben gestemd op die partij, en ik kan me daar in sommige situaties best wat bij voorstellen. Sterker nog, een jaar of 6 terug had ik waarschijnlijk precies het zelfde gedaan (als ze toen bestaan hadden natuurlijk).Wat wel een probleem is, is dat dat volgens mij vaak komt door locale problemen in een wijk, en daar kan je vanuit de landelijke politiek niet zo veel mee.
Dat ze nu in de regering zitten hoeft misschien niet direct positief te zijn, maar heeft wel als effect dat de overige partijen ze serieus zouden moeten nemen (al doen ze dat nog vaak niet). Hadden ze niet in de regering gezeten dan hadden ze waarschijnlijk ergens in een schemerig hoekje terecht gekomen en had je er niet veel van gehoord.

Nu is het meer het heel extreme wat me tegenhoud om op ze te stemmen, er zit soms best een valide punt achter wat ze zeggen. Ondanks dat de naam van de partij anders doet vermoeden gaan ze helemaal niet voor vrijheid maar voor beperking daarvan, en (en daar heb je mijn favoriete punt weer) de meeste dingen die ze willen staan haaks op privacy.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Citaat van: Evelyn Quinto™ op mei 02, 2011, 03:54:05 AMmaar om iedereen die op de pvv stemt achterlijk te noeme, racistisch of de hitler associaties vind ik honestly complete bullshit

De nazi vergelijkingen zijn net zo gestoord als het stemmen op die dude zelf. Maar ik kan wel vatten waar het vandaan komt; Hitler was ook een of ander charismatisch figuur die zijn populariteit vooral haalde uit loze beloften en zeiken op een bepaalde bevolkingsgroep. + De mensen die daadwerkelijk zichzelf als neonazi zien etc stemmen doorgaans op hem. (gelukkig zijn die zeldzaam, en hij kan er natuurlijk ook niks aan doen, maar het zorgt wel voor associaties)
Maar wie wilders-stemmers allemaal nazi's noemt maakt dezelfde fout als wilders met moslims: JA, die exemplaren zitten er tussen, NEE dat rechtvaardigt niet de hele groep zo te noemen.

Maar, ja, ik vind de move stemmen op wilders wel achterlijk. Ik ken ook mensen die het doen, niet dat ik daar nu ineens een hekel aan heb, maar ik vind het wel ongelofelijk dom van ze.
Bijvoorbeeld, in Gelderland (provincie hier) wilde de PVV de hele kas van de provincie (we hebben flinke reserve) "teruggeven aan het volk". Daarmee zouden alle plannen voor investeringen in infrastructuur, openbaar vervoer, natuur en cultuur direct weg zijn. + de provincie gaat voortaan rente moeten betalen in plaats van ontvangen, en heeft dus minder geld uit te geven. Iedere bewoner zou dan een kleine 1.000e krijgen ofzo...
Klinkt de eerste seconde leuk, dus sommige mensen zullen erdoor pvv stemmen. Maar als je over de gevolgen nadenkt is het het slechtste wat je maar met dat geld kan doen... Zulke plannen weten ze bij de pvv zelf ook wel van dat het bullshit is en je land naar de klote helpt, maar ze gebruiken het gewoon om stemmen (=macht) te krijgen. Oftewel, de PVV (=wilders) wil helemaal niet dingen verbeteren in het land, hij wil gewoon macht.
Natuurlijk maar één willekeurig voorbeeld, maar als je naar het programma kijkt staat het er vol mee. En ja, als je op een partij stemt die populistische nonsens gebruikt om stemmen te winnen, dan vind ik dat achterlijk.

Citeerdat waarschijnlijk een deel van hun stemmers extreme gevallen zijn valt niet te ontkenne ofc maar i guess dat er toch wel een paar logisch denkende mensen stemmen of dat hun winst proteststemmen zijn bvb
anyway in eender welk geval zegt het volgens mij wel dat er een probleem zal zijn en dat er misschien wel eens naar gekeken mag worden niet?

Het is niet of de PVV de enige partij is die het 'probleem' (criminaliteit/integratie/etc van immigranten) onderkent ofzo, men was er al jaren over bezig in de politiek... Wilders is echter de enige die opvallende uitspraken doet en ook opvalt in de media. Dus mensen die het dit 'probleem' in hun hoofd zitten en zich totaal niet in politiek verdiepen, die zien enkel nu en dan eens iets van Wilders die iig met 'hun probleem' bezig lijkt te zijn. >> stem.

Als mensen religie gebruiken als excuus voor whatever voor stomme acties, komt het probleem toch bij die mensen vandaan, niet bij de religie? Stel je voor dat ik random mensen ga neerschieten en zeg dat ik het doe in naam van AVEN, dan zouden ze het forum gaan verbieden? :P Fucked up mensen heb je overal, en die mag je van mij best buitenproportioneel hard aanpakken (wat wilders ook zegt), maar niet actie ondernemen tegen hele bevolkingsgroepen omdat er toevallig rotte figuren tussen zitten.

Cordon sanitair is eigenlijk iets raars, als 100% van de bevolking er dan op stemt kunnen ze nog niet regeren, beetje vaag. :P Maar ik kan me er ook niet veel bij voorstellen hoe het moet zijn om samen te werken met zo'n partij. Er stond laatst een muts van de pvv voor het parlement te betogen dat alle statistiek onzin is  :schater: ik zou wel liever in een land wonen met zoiets ondemocratisch dan met een pvv met 51% van de stemmen... Leuk feitje, wilders bepaalt op zijn eentje de volledige koers van de partij. (andere partijen hebben intern overleg etc :P) als hij 51% stemmen krijgt kan hij gewoon alles in een wet laten zetten wat in zijn hoofd opkomt.
Denk wel dat het in belgie enkel extra populariteit oplevert voor die partij(en)? Net als de negatieve aandacht voor de PVV hier.

Fricai

Citaat van: Evelyn Quinto™ op mei 02, 2011, 07:19:38 PM
probeer je mij nu te overtuigen dat op wilders stemme niet het allerbeste plan ever is? dan wil ik je gerust de moeite besparen hoor, daar ging ik al vanuit sjeesh :P
ik dacht dat ik dat toch duidelijk maakte in mijn eerste twee zinne :P

I know, i know. :) Ik wilde rechtvaardigen dat ik het fenomeen op Wilders stemmen achterlijk noemde.

En ik vind een paar punten prima, (Bijv: het belastingstelsel drastisch versimpelen, streven naar veel minder ambtenaren) en het is misschien ook wel prima dat iemand wat leven in de brouwerij brengt en discussie ontstaat over een aantal dingen.
Met hun specifieke one-issue (maak buitenlanders het leven zuur, daar wordt de integratie/sfeer vast beter van!) en vele onzinnige dingen in het programma echter vind ik het alles behalve een partij die je in de regering moet hebben... Ik stond ook echt versteld toen het CDA ermee wilde samenwerken. (christelijk centrumrechts, van oudsher de grootste in NL)

Citeerdat argument vind ik maar een beetje 'vaag' :P de democratie verdedigen door een partij zijn democratische rechten te ontnemen heft heel het punt van een democratie op. en ik zeg niet dat het juist of fout is. maar die gedachtengang gaat er voor mij niet in, im sorry :P

Ja het klinkt inderdaad volstrekt achterlijk  :schater: Waarschijnlijk wordt het nooit gebruikt en levert het enkel extra intresse van mensen, en mocht die maatregel ooit in werking treden is het eigenlijk achterlijk, je kan de meerderheid van het volk toch niet onder de duim houden met een of ander wettelijk trucje..?  :P :schater: Oh, ik haat het ook zo dat het rechtssysteem zo inefficiënt/bureaucratisch in elkaar steekt..

Citeerwth, vreemd, wist ik niet. hoe heeft hij in godsnaam nog partijleden? :P

Ghehe, leden? :P :schater: PVV heeft nooit leden gehad, het eigenlijk een 'beweging' i.p.v. 'politieke partij'. Wilders bepaalt alle standpunten, en wat mensen die het met hem eens zijn komen ook in het parlement zitten om met hem mee te stemmen over dingen. :P (Als ik het goed heb hoor, is nu niet dat ik me echt verdiep in hun partijstructuur. Maar feit dat hij alles bepaalt klopt iig :P)

Vlaams belang ken ik echt niets van, dus ik zou het niet weten. Ik hoop voor jullie dat die ietsje snuggerder zijn. :P

Edit: Op laatste reactie; Alle politieke partijen maken zich wel schuldig aan van alles en nog wat. Maar zo overduidelijke bullshit ideeën puur om mensen te laten stemmen die er geen flauw verstand van hebben waar het over gaat, dat is wel voorbehouden aan de PVV hoor. ;)

Ereinion

Ik vind Wilders eng en niet alleen om zijn rare kapsel.  ;) Het engste vind ik dat de mensen die op hem stemmen niet echt goed lijken na te denken over de redenen waarom ze dat doen. Veel nederlanders zijn ergens bang voor, Wilders roept iets wat daarbij aansluit en ze stemmen op hem. Hij speelt er makkelijk op in en de mensen volgen hem. Echt als makke schapen, soms.
Ik zie dat ook op mijn werk: we werken met buitenlandse mensen samen, maar toch zijn mijn oer-nederlandse collega's bang voor buitenlanders. De collega's met een andere cultuur zijn toevallig de uitzonderingen op de regel, want zij hebben zich wel goed aangepast, maar de rest...

Ik snap ook echt niet waarom hele dorpen waar maar één buitenlander woont op Wilders gaan stemmen, omdat ze bang zijn dat de buitenlanders alles gaan overnemen. Als je nou in een wijk woont waar de overlast door een bepaalde groep erg groot is, dan begrijp ik het nog, maar niet als je nog nooit in aanraking bent gekomen met iemand met een hoofddoekje.

En zoals Fricai zegt: zijn politiek lijkt meer kwaad te doen dan goed, als je er goed over nadenkt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Citaat van: Evelyn Quinto™ op mei 03, 2011, 03:28:42 PM
Citaat van: Ereinion op mei 03, 2011, 09:29:30 AM
Het engste vind ik dat de mensen die op hem stemmen niet echt goed lijken na te denken over de redenen waarom ze dat doen. Veel nederlanders zijn ergens bang voor, Wilders roept iets wat daarbij aansluit en ze stemmen op hem. Hij speelt er makkelijk op in en de mensen volgen hem. Echt als makke schapen, soms.
dat is wel de eigenschap van vele mensen, spijtig genoeg. en angst is makkelijk te manipuleren
maar dat kan je de mensen amper kwalijk nemen? je ziet/hoort het overal, media radicaliseert het, angst en haat zonder reden is toch wel al een primaire waarde van humanity geworden
zelf snap ik het ook niet hoor :) maar dat veel mensen niet voor huneige kunne denken en redelijk makkelijk beïnvloed worden vind ik praktisch normaal, als ik zo rond me kijk, en dan spreek ik zelfs algemeen

Of het nu 'normaal' is of niet (ik vind het niet echt logisch dat je iemand met je stem macht geeft zonder je in hem of haar te verdiepen, maar dat vind jij ook niet, denk ik), ik vind het wel beangstigend dat het zo werkt. De vergelijking met Hitler vind ik dan ook niet zo heel erg vreemd als het over deze partij gaat. Sowieso is het altijd eng als angst voor andere mensen omslaat in haat.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Fricai op mei 02, 2011, 12:58:07 PM
Het is niet of de PVV de enige partij is die het 'probleem' (criminaliteit/integratie/etc van immigranten) onderkent ofzo, men was er al jaren over bezig in de politiek... Wilders is echter de enige die opvallende uitspraken doet en ook opvalt in de media. Dus mensen die het dit 'probleem' in hun hoofd zitten en zich totaal niet in politiek verdiepen, die zien enkel nu en dan eens iets van Wilders die iig met 'hun probleem' bezig lijkt te zijn. >> stem.

Precies en dat is ook wat mij verschrikkelijk irriteert aan de politiek van pak weg de laatste 10 jaar. Het gaat er alleen nog om wie de beste oneliners heeft, dat er eigenlijk onzin en onwaarheden worden verkondigd maakt niets meer uit. Wilders roept wel hard maar komt zelf ook totaal niet met oplossingen. Het is tekenend voor de hapsnap cultuur. Mensen willen alles in mooie brokken voorgezet krijgen en niet zelf moeten nadenken of zich ergens in moeten verdiepen. Het besturen van een land is helaas iets ingewikkelder dan wat populistische zinnetjes roepen. Natuurlijk is het zo dat er problemen zijn met integratie en zeker in de grote steden zijn er groepen (vaak allochtone) jongeren die mensen het leven zuur maken, maar op welke manier is het zinnig om dan maar meteen een hele bevolkingsgroep of geloof zwart te maken? Lost dat iets op? Moet je de stelling "Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en moeten dus oprotten" eens vervangen door de stelling "mannen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en moeten dus oprotten"...  Als je iets aan criminaliteit wilt doen moet je de daders aanpakken in plaats van maatregelen nemen tegen een groot deel van de samenleving waar toevallig een aantal criminelen tussen zitten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citeer
Of het nu 'normaal' is of niet (ik vind het niet echt logisch dat je iemand met je stem macht geeft zonder je in hem of haar te verdiepen, maar dat vind jij ook niet, denk ik), ik vind het wel beangstigend dat het zo werkt.
Klopt, maar bedenk wel dat er ook een hoop mensen zijn die geen tijd zin of interesse hebben om zich in politiek te verdiepen, het heeft toch een nogal stoffig imago. Dan is zo'n opvallend figuur wat oneliners roept die je wel aan staan ineens erg handig en is de keuze makkelijk gemaakt. Waar ik me de laatste jaren aan erger is de gebrekkige informatie voorziening. Als je er zelf achteraan gaat is alles natuurlijk wel te vinden, maar wanneer is de laatste keer dat je een folder of flyer van een politieke partij hebt gekregen ? Rondom de 2e kamer verkiezingen is dan wel weer zoveel te doen dat er redelijk wat media aandacht is, maar voor bijvoorbeeld de provinciale staten hoor je helemaal niets.

Ik denk ook dat je omgeving (en de problemen die je daarin ondervind) een grote invloed hebben op wat je belangrijk vind. Een aantal jaren woonde ik in een appartement in een flat van 10 woningen, geen van mijn buren kon ik verstaan en dat was niet omdat ze met een klein accent spraken ... Op zo'n moment is stemmen op een partij die uitgesproken tegen immigratie is toch wel erg verleidelijk, zelfs zo verleidelijk dat andere punten er niet meer (of een stuk minder) toe doen.

Verder denk ik dat (hoewel het op een andere manier is) het zelfde effect mee speelt als bij het TV programma "Wie is de mol". Als je voor jezelf eenmaal keuze hebt gemaakt vallen de dingen die je wil zien ineens extra op, de slechte punten zie je minder of doe je af als "dat zal wel goed komen", er is immers nooit een partij waar je het 100% mee eens bent.

Just to be sure (al hoewel het natuurlijk niets uit moet maken):
Nee, ik stem niet op PVV en maak m'n keuze over het algemeen wel overwogen :) Wel denk ik dat het gezond is om wat verder te kijken dan het figuur "Wilders" en aan de hand daarvan een oordeel over de stemmer te vellen. Ik kan me zeker situaties voorstellen waarvan ik hierboven een voorbeeld heb gegeven waarbij iemand "blind" achter Wilders z'n oneliners aan gaat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Citaat van: AceVentura op mei 03, 2011, 08:13:49 PM
Klopt, maar bedenk wel dat er ook een hoop mensen zijn die geen tijd zin of interesse hebben om zich in politiek te verdiepen, het heeft toch een nogal stoffig imago.
MAar als iemand zich er echt niet in wil verdiepen moet die persoon misschien ook gewoon niet gaan stemmen. Wij hebben geen stemplicht, dus je mag ook gewoon denken: laat ze het allemaal maar uitzoeken, ik doe er niet aan mee. Waarom dan zomaar stemmen (op welke partij dan ook) zonder dat je weer waar je op stemt.

Citaat van: AceVentura op mei 03, 2011, 08:13:49 PM
Ik denk ook dat je omgeving (en de problemen die je daarin ondervind) een grote invloed hebben op wat je belangrijk vind. Een aantal jaren woonde ik in een appartement in een flat van 10 woningen, geen van mijn buren kon ik verstaan en dat was niet omdat ze met een klein accent spraken ... Op zo'n moment is stemmen op een partij die uitgesproken tegen immigratie is toch wel erg verleidelijk, zelfs zo verleidelijk dat andere punten er niet meer (of een stuk minder) toe doen.
Ik kan me voorstellen dat je er in zo'n situatie gevoeliger voor bent, maar het rare is dat het juist die mensen in de kleine dorpen zijn waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien die het hardst achter Wilders aanlopen.

Citaat van: AceVentura op mei 03, 2011, 08:13:49 PM
Citeer
Als je er zelf achteraan gaat is alles natuurlijk wel te vinden, maar wanneer is de laatste keer dat je een folder of flyer van een politieke partij hebt gekregen ?
Je komt niet vaak genoeg op stations  ;D Daar word je de laatste dagen voor de verkiezingen echt geterroriseerd door mensen met flyers, waar dan overigens nog steeds niets nuttig in staat, dus je mist er niets aan.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 03, 2011, 09:30:17 PM
MAar als iemand zich er echt niet in wil verdiepen moet die persoon misschien ook gewoon niet gaan stemmen. Wij hebben geen stemplicht, dus je mag ook gewoon denken: laat ze het allemaal maar uitzoeken, ik doe er niet aan mee. Waarom dan zomaar stemmen (op welke partij dan ook) zonder dat je weer waar je op stemt.
Dat zou kunnen, maar volgens mij is juist dit de groep die gevoelig is voor oneliners en de leuke praatjes op TV. Zonder zich verder te verdiepen in wat de partijen verder te bieden hebben gaan ze voor de persoon die ze het meest aanspreekt.

Citeer
Ik kan me voorstellen dat je er in zo'n situatie gevoeliger voor bent, maar het rare is dat het juist die mensen in de kleine dorpen zijn waar ze nog nooit een buitenlander hebben gezien die het hardst achter Wilders aanlopen.
Maar dat kan ook zijn omdat ze juist willen voorkomen dat het bij hun ook gebeurd.

Citeer
Je komt niet vaak genoeg op stations  ;D Daar word je de laatste dagen voor de verkiezingen echt geterroriseerd door mensen met flyers, waar dan overigens nog steeds niets nuttig in staat, dus je mist er niets aan.
En zo zijn er vele anderen met mij :) Wel kom ik vaak in winkelcentra en daar zie ik ze ook niet.
De flyer zelf kan natuurlijk ook onmogelijk alle info bevatten, maar heeft vaak als doel de interesse te wekken en (in dit geval\) daardoor stemmen te winnen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

pinky

Wilders heeft een hele boel goede ideeën die niet uitvoerbaar zijn. Ik zie echt ook het goede in die man, maar praktisch is hij niet. Praktisch zou zijn, iedere buitenlander die nog geen verblijfsvergunning heeft en een strafbaar feit pleegt het land uit. Dat mag van mij. Kijk, ik denk ook, als ik hier een gast in mijn huis heb en hij steelt, dan kan hij ook meteen vertrekken. Maar dan wel met de toevoeging dat het nog een gast is. Iemand die al twee jaar in mijn huis verblijft kun je niet met goed fatsoen nog een gast noemen, toch? Dus ik vind ook dat buitenlanders die asiel aanvragen binnen een jaar duidelijkheid moeten hebben. Want dat het soms 10 jaar duurt, dat is ook belachelijk. En dat is praktisch aanpakken. Heeft een asielzoeker na een jaar niets gehoord? Dan krijgt hij of zij gewoon een verblijfsvergunning. En dat soort dingen hoor je dan niet van Wilders. Want aan elk verhaal zit twee kanten. Besides, ik woon ook in zo'n buurt, maar mijn marrokaanse buurjongen komt me altijd helpen als ik hulp nodig heb met iets zwaars naar boven tillen, maar hij hangt ook gewoon hier op straat soms. Mijn arikaanse onderburen blowen als een gek, staat de hele dag familie voor de deur, maar ze zorgen ook dat ik geen last van ze heb en nemen gewoon pakketjes voor me aan als ik niet thuis ben.
Maar, er lopen er ook genoeg rond die wel stelen, die mensen neersteken, neerschieten, auto's laten ontploffen etc. En daar heb ik wel last van. Maar om dan maar op iemand als wilders te gaan stemmen die een hele cultuur achterlijk noemt? Nope. Trouwens, ik vind de cultuur die hij wilt creëren ook vrij achterlijk en nooit haalbaar! Hij stevent echt op een oorlog af. Wat een vrijheid!

AceVentura

Citeer
En daar heb ik wel last van. Maar om dan maar op iemand als wilders te gaan stemmen die een hele cultuur achterlijk noemt? Nope.
Achterlijk is inderdaad de verkeerde bewoording, maar ergens heeft hij wel een punt als je ziet hoe daar bijvoorbeeld alleen al vrouwen anders behandeld worden dan mannen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

pinky

Dan moet hij daar iets aan doen. Negeren heeft nog nooit een probleem opgelost. En buitenlanders buitensluiten en negeren zal het probleem dan ook alleen maar erger maken. En dat is wat Wilders wilt doen. Te ingewikkeld om mee om te gaan (want tsja, je zou er eens moeite voor moeten doen), dus huppakee, alle buitenlanders eruit, inclusief de goede, en dat probleem is alweer opgelost. Blijven alleen nog al de rotte appels tussen de nederlanders over om mee te dealen... Whaha... alsof dat geen moeite kost!

Fricai

Citaat van: AceVentura op mei 05, 2011, 06:58:07 PMAchterlijk is inderdaad de verkeerde bewoording, maar ergens heeft hij wel een punt als je ziet hoe daar bijvoorbeeld alleen al vrouwen anders behandeld worden dan mannen.

Het christendom heeft van oudsher ook vrouwen onderdrukt. (En doet het nog steeds, zie SGP bijvoorbeeld) Het probleem onderdrukking is gewoon universeel en dient aangepakt te worden, ja. Dat mensen in een of andere Allah geloven vormt geen probleem. (zelfde geldt voor criminaliteit, etc)

Ik denk trouwens dat de gemiddelde vrouw die wij als 'onderdrukt' beschouwen niet 'gered' wil worden, omdat ze 'niet beter weet'. En als zij het ok vindt, dan valt er verder niet zoveel over te klagen van 'onze kant' af. :P Gewoon een paar generaties wachten en dan is het grootste deel van de moslimgemeenschap vanzelf wel gemoderniseerd.