Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

knopjes te klein

Gestart door xander, juli 07, 2012, 03:37:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander

Via Ctrl-+ kan ik de font van de site groter maken wat het lezen sterk vergemakkelijkt. Helaas zijn de blauwe knopjes die her en der staan bitmaps, waardoor deze niet mee vergroten. (de knopjes met het icoontje ernaast) De tekst op deze knoppen zijn op mijn computer minuscuul klein waardoor ik deze niet kan lezen, ook niet met speciale leesbril. (De resolutie van de schermen wordt altijd maar groter waardoor de bitmap-tekeningen alsmaar verkleinen.) Kan hier misschien iets aan gedaan worden?
Ongelukkig zijn, ik kan er zo van genieten.

MarkA

Je kunt natuurlijk de resolutie van je monitor lager zetten. En anders is er altijd het Vergrootglas in windows :)

Overigens worden de knoppen wel groter met Ctrl-+, maar niet zo heel erg veel.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Jovi_Hobbes

Ik weet niet zeker of wij daar iets aan kunnen doen. Het lijkt me iets wat in de software van het forum bepaald is en het is de vraag in hoeverre wij daar bij kunnen komen.
* Jovi_Hobbes kijkt vriendelijk naar Ace in de hoop dat hij een intelligenter antwoord kan geven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Het is inderdaad niet simpel aan te passen, we zouden handmatig alle plaatjes opnieuw moeten maken en dat zijn er nogal wat. Daarna zouden we alle pagina's moeten doorlopen of de opmaak niet in de war gaat door de grotere plaatjes.

Citeer
Je kunt natuurlijk de resolutie van je monitor lager zetten.
Vroeger (met beeldbuismonitoren) was dat inderdaad een optie, maar met de LCD's van tegenwoordig niet meer. Die hebben een optimale resolutie en alles anders dan dat ziet er eigenlijk gewoon simpelweg niet uit :)

De enige optie die ik nog zie is om de firefox browser te gebruiken (of als je die al gebruikt om hem te upgraden). Bij de recente versies van laat ik zeggen de afgelopen twee jaar schalen plaatjes ook mee als je met ctrl+ en ctrl- de pagina vergroot/verkleint. Ik heb het hier zojuist even getest en de teksten worden dan goed leesbaar.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

In firefox vergroten ze wel mee inderdaad. :)

Ben trouwens ook wel van mening dat deze behoorlijk klein zijn op dit forum. Als er ooit iets aan veranderd wordt zou ik aanraden ze gelijk een slagje groter te maken. :)