Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe werkt het?

Gestart door Stev, mei 30, 2006, 08:40:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

 :78:
Ik heb een klein beetje hoop dat we elkaar niet begrijpen....het lukt wel om 1 citaat te plaatsen, maar hoe plaats ik nog een citaat, van iemand anders??
Ik zal even beschrijven hoe ik het nu doe: Ik klik op het paarse vakje "citeer", dan krijg ik alle tekst uit het veld waaruit ik wil citeren. Dat lukt dan wel, maar hoe voeg ik nog een citaat toe? Als ik wil citeren vanuit de samenvatting en op "Voeg citaat toe" klik, dan lijkt er niks te gebeuren...
:78: Ik heb "Jip en Janneke - taal" nodig.... :-[
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

ChibiFirli

Citaat van: Sismo op juni 02, 2006, 09:52:24 AM
:78:
Ik heb een klein beetje hoop dat we elkaar niet begrijpen....het lukt wel om 1 citaat te plaatsen, maar hoe plaats ik nog een citaat, van iemand anders??
Ik zal even beschrijven hoe ik het nu doe: Ik klik op het paarse vakje "citeer", dan krijg ik alle tekst uit het veld waaruit ik wil citeren. Dat lukt dan wel, maar hoe voeg ik nog een citaat toe? Als ik wil citeren vanuit de samenvatting en op "Voeg citaat toe" klik, dan lijkt er niks te gebeuren...
:78: Ik heb "Jip en Janneke - taal" nodig.... :-[

Citeeriets als dit?
dat is een citaat aangemaakt met die optie (de tekst moet tussen quote en /quote staan).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

ChibiFirli

Wilde je iets zoals dit krijgen?



Citaat van: Stev op juni 01, 2006, 02:05:05 PM
Dank je (ook een zakdoekje nodig?)

Ik heb al aardig door wie en hoe laat op de dag meestal on-line is. Maar bij jou, Sismo, zit er geen logica achter  ;D

Ja, snif, doe maar een doos!
Mijn on-line logica....tja, dat krijg je met onregelmatige werktijden. En als ik thuis ben, kijk ik zo nu en dan 'ns of er iets nieuws gepost is (verslaafd), dus dat kan om de vijf minuten zijn...
Citaat van: ChibiFirli op juni 01, 2006, 10:11:31 PM
citeer openen in een nieuw venster, dan copy/paste ;D
Dankje Chibi, ik ga mijn best doen!  ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sismo

Wat ik zou willen is een citaat van iemand toevoegen, daar dan zelf op reageren en daarna nog een citaat van iemand anders toevoegen waar ik dan ook weer op reageer. Als dit mij lukt na jouw uitleg, dan krijg je 10  :cake: -jes!  :wave:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

ChibiFirli

Okay~

ik kan zo direct 2 manieren bedenken
eerste manier:
1. klik gewoon op reageren, scroll naar onder, klik op voeg citaat doe bij hetgene dat je wil citeren (citaat verschijnt op de plaats waar je cursor staat), voeg citaat toe staat rechtsboven bij elk bericht
2. typ je reactie erachter
3. herhaal :D

tweede manier:
1. rechtermuisklik op het de citeer-knop van de post die je wil citeren, kies openen in nieuw venster
2. herhaal voor elk citaat
3. copy/paste alles naar 1 reageer-venster en voeg je eigen reacties toe


ik heb ze allebei getest ;D

het zou me verbazen, maar het kan zijn dat de eerste manier niet werkt afhankelijk van je internet browser (normaal zou het vrij onafhankelijk moeten zijn, maar ik heb het niet getest, code trouwens ook niet geschreven :P)
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sismo

Chibi, mijn grootste dank voor je geduldige uitleg!  :klap: Ik hoop dat het nu gaat lukken!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

Citaat van: ChibiFirli op juni 02, 2006, 11:40:59 AM
tweede manier:
1. rechtermuisklik op het de citeer-knop van de post die je wil citeren, kies openen in nieuw venster
2. herhaal voor elk citaat
3. copy/paste alles naar 1 reageer-venster en voeg je eigen reacties toe

:banghead:
Of ik ben dom
Of mijn computer....
Ik ben bang voor het eerste, ik hoop op het tweede  ;D

De optie "openen in nieuw venster" ?? Waar vind ik die?

Chibi, ik kan me voorstellen dat je er intussen schoon genoeg van hebt....ik kan natuurlijk ook voor elk citaat een nieuwe post gebruiken! Ook goed voor mijn status ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

ChibiFirli

Geduld tot daar toe...

Ik weet gewoon geen andere manier meer om het nog proberen uit te leggen ;D. Wel, op uitleggen hoe je het via de tag-code doet, maar dat lijkt me nog een stuk ingewikkelder :schater:.

Mss kan iemand anders het je wel beter uitleggen :).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Stev

Zal ik een poging doen (gezien we bijna leeftijdgenoten zijn  :D  )?

Als je op een onderwerp wil reageren, druk je gewoon op reageren. Onderaan zie je dan de meest recente berichten die tot dat onderwerp behoren. Elk bericht heeft in het rechter hoekje keuze "voeg citaat toe" staan. Dus je kiest waar je op wil reageren (voegt citaat toe), schrijf je je reactie, kies je de volgende citaat (voeg citaat toe) en reageer je verder. Je moet inderdaad opletten waar je cursor staat. Elke keer wordt echter de hele reactie geciteerd dus als je het wil verkorten, moet je desbetreffende zinnen weghalen.
Als het nu niet lukt, dan ligt het aan de computer!!!  ;D

Maar goed, Chibi heeft eigenlijk precies hetzelfde al geschreven  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Kleine toevoeging: Na het eerste citaat moet je als je je reactie wilt typen wel zorgen dat die reactie na /quote komt. Alds je dan je reactie hebt getypt moet je volgens mij op de manier die Stev en Chibi aangeven zonder problemen een nieuw citaat kunnen maken. Als het zo niet werkt ligt het echt aan je computer. Succes ermee  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Voor vandaag geef ik het op....moet morgen vroeg werken, maar ben bang dat ik gewoon een beetje dom ben... :78:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Dat valt vast wel mee!
Weet je wat, spaar gewoon al je vragen over het forum op en vraag aan Chibi of hij je de 22e wil laten zien hoe het moet  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Ja, had ik ook al bedacht, een privé-cursus! Maar ik kan het eigenlijk niet uitstaan dat het niet gewoon lukt...ik blijf oefenen en dan kan ik jullie allemaal laten zien hoe goed ik al ben de 22e ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

ChibiFirli

Citaat van: Sismo op juni 03, 2006, 07:12:09 PM
Ja, had ik ook al bedacht, een privé-cursus! Maar ik kan het eigenlijk niet uitstaan dat het niet gewoon lukt...ik blijf oefenen en dan kan ik jullie allemaal laten zien hoe goed ik al ben de 22e ;D
Oki, das afgesproken ;D.

Examen op de 22e!  :o
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-