Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

NL dating site zonder seks

Gestart door Edewecht, juni 15, 2013, 01:55:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Hallo mede-AVEN-ers!

Sinds kort is er een nieuwe dating site in de lucht: www.datezonderdat.nl
Een NEDERLANDSE dating site voor (en door) mensen die wel een relatie zoeken, maar geen seks willen. (Wat wil je nog meer  ;D  )

Het programma EenVandaag besteedt maandagavond  (Nederland 1, tussen 18.15 en 19.00 uur) aandacht aan deze site en aan aseksualiteit in het algemeen.

Dus: kijken! En registreren  ;) .
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

MarkA

#1
Ik vind het altijd jammer als je niet even kan bladeren zonder te registreren. Voor hetzelfde geld zijn er maar 3 mensen actief of zo. Maar dat zal na maandag wel meer worden dan :)

Edit: Okee, ik heb me even geregistreerd maar om iets te kunnen doen lijkt het dat je moet betalen, €12,50 per maand. Dat is me toch te duur.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Susan

Ik vind het heel leuk en fijn dat het er is!
Zelf zit ik nu niet echt op een date te wachten, maar het is fijn dat wanneer ik er klaar voor ben er dan ook een datingsite is waar ik terecht zou kunnen.

Ik las net dat het 3 maanden voor €25 is (of €12,50 pm). Als de datingsite zich wat meer vult en je er echt wat aan hebt, dan heb ik dat er best voor over.

Bedankt voor het delen Edewecht!

AceVentura

Zelf heb ik niet zo'n behoefte aan daten, maar Inderdaad mooi dat zo'n site er is.  :cheerleader:
Ik heb hem ook meteen aan de links pagina op de wiki toegevoegd.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

SoulDragon

Ziet er leuk uit, jammer dat je ervoor moet betalen...maar ja dat is over het algemeen zo.
maar goed, dat zit er dus nog niet in voor mij...maar ja, ik ben momenteel ook nog niet toe aan iets dergelijks... :)
Maar wel leuk dat er nu zo'n datingsite is in nederland.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.

Fricai

Veel geld... Maar misschien is de kwaliteit dan beter?

Imogen

CiteerGeplaatst door: Fricai
Voeg citaat toe
Veel geld... Maar misschien is de kwaliteit dan beter?

De site moet ook betaald worden.......en als er mensen zich aanmelden moet hij ook onderhouden worden. Berichten gecheckt enz. Die vrouw (uit het filmpje die het heeft opgericht) doet deze site naast haar eigen werk. Dat kost ook tijd en geld. Tijd die ze anders aan haar andere job had kunnen besteden. Dat lijkt mij het geval van de site.

Wel goed initiatief! Het werd wat mij betreft wel tijd dat het meer op de voorgrond treed. Er zijn nog zoveel asexuelen die 'in de kast' zitten en wel een relatie willen maar dit niet aan durven omdat er uiteindelijk verwacht wordt dat je sex met elkaar hebt. Zoals Edewecht al in het filmpje zei: "het voelt als een bekroning op de relatie, het hoogtepunt van het samenzijn". Die drempel om te daten wordt dan toch een beetje verlaagd doordat er nu een datingsite is voor mensen die willen daten zonder dat.

Geen idee of er ook daadwerkelijk asexuelen en anderen die om wat voor reden dan ook geen sex willen, zich gaan aanmelden. En hoe de verhouding man-vrouw zal liggen. Maar dat asexualiteit eindelijk als een geaardheid wordt gezien werd hoog tijd!
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

NewacE

Dat je moet betalen voor een site wil nog niet zeggen dat de kwaliteit beter is; www.asexualiltic.com is een hele actieve site en helemaal gratis.
Een andere site: www.platonicpartners.co.uk is niet gratis. En daar gebeurd helemaal niets. Ik had me aangemeld voor 3 maanden en in die drie maanden is er nog niets veranderd. Er komen geen mensen bij, alle profielen/foto's blijven op dezelfde plek staan etc. etc. Ik zie al die tijd al hetzelfde profiel op de search page staan.
Begin april had ik had een berichtje geschreven aan iemand. Nooit een antwoord op gehad tot vorige week. En het bleek dat hij het pas 6 juni ontvangen had.
Die site is niet te vertrouwen. Ik heb 2 maanden geleden al emails heen en weer gestuurd over het fuctioneren van deze site. En je krijgt wat vage antwoorden.  :banghead:
Dus in ieder geval niet met www.platonicpartners.co.uk in zee gaan.

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

MarkA

Citaat van: NewacE op juni 18, 2013, 10:37:14 AM
En daar gebeurd helemaal niets.

Daarom vind ik het dubbel storend dat je eerst geld moet neerleggen voordat je uberhaupt kan bepalen of er (genoeg) mensen op datezonderdat.nl actief is. Maar ik geloof dat ik een berichtje kreeg dat ze dat in ieder geval gingen aanpassen.
Then, if you don't believe it all the magic is dead

NewacE

If you have never been there, you can't imagine how it feels. And if you have, you can't imagine how it doesn't....

Edewecht

Dinsdagochtend waren er al 300 inschrijvingen, dinsdagavond al 460. Lang niet iedereen heeft informatie over zichzelf of een fotootje geplaatst, maar er is dus kennelijk wel degelijk behoefte aan zo'n site.
Ook het woord "aseksueel" valt nauwelijks, maar het zijn allerlei mensen die geen seks zoeken (of nog  geen seks zoeken).
Vrouwen, mannen, allerlei leeftijden en maatschappelijke groepen.

(*Het lijkt verdorie wel of Edewecht belangen heeft in die site. Ja, allemaal graag 12,50 naar mij overmaken!)   >:D

Ik vermoed dat de funktie van dat inschrijfgeld ook is, om "grappenmakers" wat buiten de deur te houden.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Fricai

Maar dat kan ook met minder geld denk ik. :P

Susan

Citaat van: Edewecht op juni 18, 2013, 10:07:18 PM
Dinsdagochtend waren er al 300 inschrijvingen, dinsdagavond al 460. Lang niet iedereen heeft informatie over zichzelf of een fotootje geplaatst, maar er is dus kennelijk wel degelijk behoefte aan zo'n site.

Wow, super!

Ciara


Jovi_Hobbes

Super goed Edewecht dat je aan dat interview hebt meegewerkt  :klap: Nog een  :visibility: voor je verzameling.
Ik vind de site wel een goed initiatief. Ik weet niet of het het bedrag waard is dat wordt gevraagd, maar snap wel waarom het niet gratis is. Het lijkt me ergens ook wel een geruststellende gedachte dat, als je daar een oproep hebt staan, niet heel de wereld hem kan zien, maar alleen mensen die zo serieus met het onderwerp bezig zijn dat ze ervoor willen betalen. Daar kunnen dan natuurlijk nog steeds vage gasten tussen zitten, maar de kans daarop wordt wel een stuk kleiner.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?