Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spiritualiteit en Asexualiteit

Gestart door Imogen, juli 05, 2013, 12:38:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Imogen

Ik weet niet of dit onderwerp in deze 'page' van het forum hoort, maar kon geen andere vinden waar het wel bij past.......

Van huis uit ben ik naast christelijk ook spiritueel opgevoed. Toen ik een jaar of 13 was ging ik met mijn moeder naar een spirituele healer in Wijchen. Ik was altijd erg snel moe en had vaak onverklaarbare blauwe plekken. Tot een hele grote op mijn rug aan toe. De internist had niks kunnen vinden, dus besloot mijn moeder het over een andere boeg te gooien.

Ik kan me nog herinneren dat we bij de man thuis kwamen en hij zijn praktijk op een bovenkamer had. Na een kort gesprek met mijn moeder en mij mocht ik op de 'behandeltafel' liggen. Hij deed toen een soort handoplegging. Wat me het meest bij is gebleven al die jaren is dat hij vanuit een hogere macht "daar boven" doorkreeg hoe mijn vorige leven eruit had gezien.
Nu geloof ik daar zelf ook wel in. Dat je meerdere levens hebt die je 'moet' leiden om spiritueel en kosmisch te groeien. Dat je na je dood enige tijd later reïncarneert. Vroegtijdig je leven verlaten door zelfmoord te plegen, daar geloof ik weer niet in. Je moet afmaken waar je bij je eerste komst op aarde mee begonnen bent en als je dan doodgaat voordat je 'je tijd' is, dan moet je weer opnieuw beginnen. Zo zie ik het tenminste. Daarom ben ik er nu nog denk ik. Anders was het heel anders met me afgelopen toen ik op de basisschool en middelbare zo gepest werd dat ik het niet meer zag zitten.

Maar goed, daar gaat het nu niet om......De spirituele healer die de handoplegging deed, vertelde dus over mijn vorige leven. Ik leefde toen tijdens de eerste wereldoorlog in de buurt van het Drielandenpunt samen met mijn tweelingziel (mijn man) en twee kinderen op een grote boerderij. Die boerderij werd op een dag aangevallen en waren we alle 4 opslag dood. Ik werd gedood door een granaatscherf. Maar mijn ziel geloofde niet dat mijn gezin en ik dood waren en bleef nog heel lang rondzweven.

Misschien ben ik daarom nu zoals ik ben. Het gaat misschien wel iets (te) ver om te zeggen dat ik daarom asexueel ben, maar het plaatje klopt wel: Ik ben al jaren alleen, heb nog nooit echt een relatie gehad, heb en wil geen man/trouwen en kinderen (krijgen) en kan me ook niet emotioneel/sexueel binden aan anderen. Ook niet echt met familie. Naast mijn middelste zus heb ik met andere familieleden weinig tot geen contact.

Je moet wel iets met spiritualiteit hebben denk ik, om het te kunnen geloven. Met een voormalige vriend van me kon ik het er nooit over hebben. Hij was wetenschappelijk ingesteld en wat hij niet zag of kon bewijzen, was er ook niet voor hem.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Zou er een kern van waarheid inzitten of denk je dat die spirituele healer uit 'z`n nek zat te kletsen'? 
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Linde

Bedankt voor het delen van je verhaal, Imogen! Ik heb het met veel interesse gelezen. Ik ben ook met het spirituele bezig en deel jouw visie over meerdere levens, reïncarnatie dus. Volgens mij kunnen problemen waar we in dit leven mee worstelen, heel goed voortkomen uit vorige levens. Ik lees veel spiritueel getinte boeken, tijdschriften zoals Happinez, Paravisie, Change Think Positive,...Het spirituele denken geeft me kracht, het voelt goed. Ik denk ook dat zelfmoord geen oplossing is omdat je dan de uitdagingen waarmee je in dit leven geconfronteerd wordt, uit de weg gaat. Dan zul je in een volgend leven weer tegen dezelfde kwesties aanlopen, dat geloof ik dus ook. Het is heel goed mogelijk dat mijn huidige - tot nu toe aseksuele - leven voortkomt uit gebeurtenissen in vorige levens. Maar om daarin te gaan graven, moet je behoorlijk sterk zijn, want het kan confronterend zijn. Ik ben aangetrokken tot regressietherapie maar heb de stap nog niet gezet. Helderzienden hebben me wel al enkele dingen verteld over vorige levens maar ik durfde er niet te veel over te vragen. Ik ben nogal bang aangelegd :)
Deze zienswijze wil ik aan niemand opdringen. Het is een zienswijze waar ik mij goed bij voel maar ik vind ook dat je andere opvattingen - zoals de wetenschappelijke benadering - in hun waarde moet laten. Er is volgens mij meer tussen hemel en aarde, maar zeker kunnen we dat toch niet weten. Daarom noem ik mezelf een agnost.
Veel succes in je leven, Imogen. Ik vind dat je interessante berichten post.

vrovanzi

wow wat toevallig zeg!!! zo blij om te horen dat ik nie de enige ben die er zo over denkt, met zulke dingen bezig is én het koppelt aan asexualiteit!

Dus ja in het kort gezegd: ja ik ben het met je eens Imogen ( Linde  :) ) . Dat was één van de dingen waar ik de laatste tijd véél mee bezig ben geweest. Ik denk wel dat ik vrij sterk in mijn schoenen sta om de confrontatie met mijn vorig leven aan te gaan maar toch is het nu niet het moment denk ik. Ik moet mijn leven NU nog opbouwen dus lijkt het me niet verstandig me met mijn vorige levens te gaan bezighouden..eerst nu een leven uitbouwen, zien dat ik een vast stabiel leven heb en dan kan ik dat nog atlijd hé. Ik probeer elke avond te mediteren om dat te oefenen want via ontspanningsoefeningen zou je dat moeten bekomen. ik heb al wel regressie gedaan maar dat is niet meegevallen in de zin van tja dat ik me niet voldoende kon ontspannen vandaar dat ik dat nu oefen zodat ik dat wél kan vooraleer ik terug bij een regresiietherapeut ga...

wow zeg ik ben écht dolblij gewoonweg! dat treft dat er iemand nu hier over dit onderwerp begint  :D

groetjes en jullie mogen me altijd contacteren via een pb als je er over wilt verder praten hé lijkt me fijn  :D


AceVentura

Persoonlijk heb ik helemaal niets met spiritualiteit. Wel vind ik het mooi om te zien hoe mensen die daar wel mee bezig zijn er kracht en energie uit halen  :klap:
Vanuit mijn persoonlijke beleving zie ik dan ook geheel geen koppeling met aseksualiteit, het zijn voor mij gewoon twee verschillende eigenschappen van een persoon.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

vrovanzi

Hm ge schijnt er veel over te weten rudolphus? mss wel mss nie maar toch had ik het gevoel dat bij mijn sessie het eerder mijn fantasie was dan écht hetgeen er vroeger gebeurt was ( het was nog nie echt reincarnatie maar gewoon regressie naar mijn eerst twee levensjaren ) wie kan nu weten wat er n die twee jaar gebeurd is? ik had échtniet het gevoel dat het uit mijn onderbewuste kwam ( want dat komt toch vandaar of vanwaar komt het anders? ) ik ga het nog even laten bezinken wat je zei en je idd een pb sturen

verder: ik geloof gewoonweg in herincarnatie daarvoor ga ik zo geen wetenschappelijk boeken lezen hoor. ik heb veel zaken die ik idd afdoe als afkomstig vanvorige levens ( onze talent bv voor iets, vanwaar komt dat anders? onze interesses in iets? onze angsten? en noem maar op...) door dit zelf te onderzoeken ben ik ervan overtuigd dat dit nie anders kan zijn dan afkomstig van vorige leven maja dat is mijn mening hé  ;)

Dus dat zou idd wel eens kunnen Imogen dat je aseksualiteit te maken heeft met je dramatische gebeurtenis uit je vorige leven...En voor alles geldt dezelfde regel: laat je niets aanpraten maar volg je eigen gevoel! Als je er goed bij voelt, bij die uitleg van die man ja dan is dat zo voor jou. geloof je het niet dan kan het zijn dat het niet klopt..mijn therapeut had me ook iets aangepraat waar ik het zelf niet bij eens ben. ja ok ik ben mijn roots gaan opzoeken ( ik leer over het land waar ik geboren ben) maar wil dat daarom zeggen dat dit aan de basis ligt van hetgeen ik nu mee worstel? dat enkel dat de traumatische gebeurtenis was in mijn leven waardoor ik me nu zo voel? het zal wel meespelen maar nie het volledige verhaal zijn. dus volg je eigen gevoel!  ook al geloven andere mensen hier niet in dat maakt niet uit als je zelf goed voelt bij deze uitleg ivm je aseksualiteit dan is dat zo...

ja idd ik laat mensen ook in hun eigen waarde als ze er nie in willen geloven als ze mij ook in mijn eigen waarde laten tenminste en het nie afdoen als " wablief? geloof jij in zulke onzin? hahaha! ' daar kan ik absoluut niet tegen...

ik noem me zelf geen agnost maar een gnosticist ( vanuit het gnosticisme  ) dat is ook nie echt behorend tot een bepaald geloof of godsdienst of religie of noem maar op maar meer zo dat je vanuit eigen ondervinding/ervaring tot inzicht komt en daardoor in bepaalde in bepaalde zaken gaat geloven ...ik heb de laatste maanden veel spirituele/mystieke ervaringen gehad vandaar...en dat is inhoudelijk hetgeen waarover het gnosticisme gaat; dat is voor iedereen anders aan de hand van hoever je zit in je proces van spirituele groei...( daar geloof ik in dat is mijn mening hé  ;) )

ik waardeer het dat je ondanks het feit dat je nie met zulke dingen bezig bent toch je mening zegt Aceventura! DAt zou ik nie durven als ik het er nie mee eens zou zijn...ik denk eerlijk gezegd wel dat spiritualiteit iets te maken kan hebben met ( a) seksualiteit alleen weet ik nog niet hoe precies haha  :P want ook op dat gebied heb ik een ' speciale ' ervaring gehad laatst ( nuja al enkele maanden geleden ) en ik geloof toch dat er meer achter steekt dan louter fysieke opwinding...ik weet nie goed of ik zo kan noemen zoals ik hier ergens een artikel las over tantra/tantristisch ( hoe zeg je dat? ) seks...ik weet niet of het dat was maar het voelde alleszins anders aan dan ' normaal ' gewoon louter het fysieke...



Ik begin er zelf ook nie over hoor Eleandra enkel tegen mensen waarvan ik weet dat ze spiritueel bezig zijn om zo als filosoferend en door ervaring uit te wisselen tot nog meer inzichten te komen ...en oooh ja dat is héél herkenbaar de eeuwige strijd tussen verstand en gevoel ken dat hehe  :P

zo gisteren had ik wat impulsief geantwoord ( was zoo blij gewoon  :D )

waar ik allemaal in geloof ga ik nie uitgebreid zegge ( dan kan ik wel een heel boek schrijven inmiddels )  is nie nodig denk ik ook nie hé dat is toch ieder voor zich...

groetjes allemaal leuk gesprek !  ;D


Imogen

Tja, wat een opwellingspost al niet teweeg kan brengen haha Ik heb mezelf sinds kort (helaas....had ik veeel eerder moeten doen!) belooft me niet meer te verbergen en mijn mening al helemaal niet. Dat heb ik te lang gedaan. Voelde me zelfs onzichtbaar in sommige gezelschappen. Ik heb nu al bijna geen vrienden, dus als ik 'geen vrienden maak' met hoe ik ben en wat ik voel/beleef dan ben ik er niet slechter door dan wanneer ik dat niet doe en mezelf blijf verbergen.

Anyways......

@Linde: Graag gedaan! Ik had het vooral gepost om het voor mezelf op een rijtje te krijgen. Ik heb zolang met een misvatting rondgelopen over de betekenis van een tweelingziel, dat ik erg verbaast was toen een vrouwelijke professor, Iteke Weeda, een hele inspirerende lezing gaf over de liefde, vorig jaar op 't Eigentijds Festival. Dat is een jaarlijks spiritueel festival in Vierhouten.
Een tweelingziel kan ook een broer/zus of goede vriend/in zijn. Iemand waar je een enorme aantrekkingskracht bij hebt. Dat kan zowel positief als negatief zijn......
Ik dacht voorheen altijd: als ik in mijn vorige leven mijn tweelingziel heb gevonden en er mee heb samengeleefd, wat voor zin heeft het dan om hem/haar in dit leven te gaan zoeken (ik dacht dus dat het alleen op relatiegebied bedoeld werd....wist ik veel haha). Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ik heb in dit leven wel mijn kosmische tweelingbroer gevonden(precies op de zelfde dag/maand/jaar/tijdsperiode geboren)......en weer verloren.....Ik had op hem zo'n aantrekkingskracht, wilde constant in zijn buurt zijn en vanaf het moment dat we elkaar leerde kennen voelde het heel goed en vertrouwd. Helaas las hij hele andere dingen uit mijn gedragingen en dacht dat ik romantisch in hem geïnteresseerd was......uiteindelijk zijn we elkaar weer uit het ook verloren.
Die regressietherapie ken ik niet. Dat zal ik eens opzoeken. Ik vind het wel erg interessant om Emotionele Lichaamswerk Therapie te gaan doen, als ik de financiële middelen heb. Ik zit namelijk al enkele jaren emotioneel 'op slot'.

@Asha: You're welcome! Ik ben blij dat ik nog iemand hier vind die er mee bezig is en het aan asexualiteit koppelt haha
CiteerIk moet mijn leven NU nog opbouwen dus lijkt het me niet verstandig me met mijn vorige levens te gaan bezighouden..eerst nu een leven uitbouwen, zien dat ik een vast stabiel leven heb en dan kan ik dat nog atlijd hé.
Helemaal mee eens! Ik ben er jaren niet echt mee bezig geweest, tot ik hier op het forum kwam. Er moest toch een reden zijn waarom ik me voel zoals ik me voel en waarom een leven met man, kinderen, een gezin en een druk sociaal leven me totaal niet aanspreken? Als ik nu een supermarkt binnenloop en ik hoor een paar meter verder een jengelend kind dan maak ik rechtsomkeer en loop ik de supermarkt weer uit. Ik kan daar dus echt niet tegen. Misschien hebben meer mensen dit en ligt het niet alleen aan mij.....
Zoals ik al zei hierboven bij Linde, ken ik regressietherapie niet.....Er is een Praktijk voor hypno-, regressie, p.d.s-, reïncarnatie-, energetische- en relatie therapie in mijn woonplaats (net op internet opgezocht). Misschien de moeite waard om eens op gesprek te gaan. Ik heb namelijk sterk het gevoel dat ik op dit moment van m`n leven vast zit. Heb nog een heleboel onverwerkte (jeugd)trauma's die als een "straight Jacket" (korset of zo'n jas die 'gekken' in het gesticht aan moeten) om me heen zit.

@Rudolphus: Leuk om het ook eens te lezen van een 'nuchter' persoon  ;) Je hebt er een goede kijk op hoe je het zelf ziet. Erg interessant om te lezen en erg helder. je hebt ook wel gelijk dat je op zich geen healer, al dan niet spiritueel, nodig hebt om er achter te komen hoe je je voelt. Maar ik was er zelf nooit op gekomen om ook ervaringen uit vorige levens te koppelen aan mijn leven nu. Ik voelde me zo abnormaal. Iedereen wil uiteindelijk "huisje-boompje-beesje", een liefdevolle relatie met een persoon die bij je past, kinderen en een "white picket fence". Waarom ik dan niet? Waarom krijg ik een verstikkend gevoel als ik meer dan 4 dagen iemand (familie/vrienden/couchsurfer(ster) om me heen heb? Waarom houdt ik niet van kinderen? Waarom ga ik nog liever naar de voedselbank dan afhankelijk te moeten zijn van een partner? Zoveel vragen waar ik geen antwoord op had, tot ik van die healer hoorde wie en waar ik was in mijn vorige leven......
Met mijn vermoeidheid en blauwe plekken gaat het helaas niet goed. Een maand na mijn 18de verjaardag kreeg ik de diagnose 'zeldzame bloedziekte'. Mijn bloedgehalte is de helft van een gezond persoon, dus als ik gewond raak dan heb ik een probleem.....ook heb en krijg ik nog altijd snel blauwe plekken. Vooral op mijn benen en armen. Daarom draag ik in de zomer niet graag korte rokjes/broeken en shirt met korte mauwen.

@Leandra: Dat je bepaalde herinneringen hebt (aan je vorige leven(s)) vind ik bijzonder. Dat geldt niet voor mij. Hoewel ik heel erg sterk het gevoel had bij het kasteel Charlottenburg in Berlijn dat ik het van binnen al kende, terwijl ik er nog nooit was geweest. Dat ik precies de weg wist en me er erg thuis voelde.......
Ik vind het zelf niet zo moedig om er hier een onderwerp over te openen. Op internet in een forum is het toch wel makkelijker dan met anderen er over discussiëren of filosoferen dan in het echt als je elkaar ziet. Je ziet nu de persoon niet, tenzij je me bij de meeting van roze zaterdag hebt ontmoet. Ook al vind je het moeilijk er over te praten, meelezen mag altijd  ;D

@AceVentura: Nog een 'nuchter' persoon! Yippie! Anders werd het ook zo saai, als we het allemaal met elkaar eens zijn haha

@Asha: Ik dacht dat ik lang van stof was, maar jij kan er ook wat van  :P Is "herincarnatie" en "reïncarnatie" hetzelfde? Ik geloof het wel toch? Of is dat typisch Belgisch?
CiteerDus dat zou idd wel eens kunnen Imogen dat je aseksualiteit te maken heeft met je dramatische gebeurtenis uit je vorige leven...En voor alles geldt dezelfde regel: laat je niets aanpraten maar volg je eigen gevoel! Als je er goed bij voelt, bij die uitleg van die man ja dan is dat zo voor jou. geloof je het niet dan kan het zijn dat het niet klopt..
Dank je! Dat zal ik ook doen! Wat ik denk, geloof en/of voel is helemaal aan mij. Daar kan een ander anders over denken, maar dat wil niet zeggen dat wat ik denk, geloof en/of voel minder waar is.
Heel interessant om te lezen dat je jezelf als gnosticist  ziet. Was daar niet echt mee bezig. Heb de betekenis ff op wiki opgezocht  ;)
Leuk je ervaringen en mening te lezen! Als we elkaar in het echt over dit onderwerp zouden spreken dan heb je grote kans dat we zo 3 uur verder zijn haha

Groetjes terug!

"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

vrovanzi

OOoh ja dat lijkt me ook Imogen! Ik zou het idd leuk vinden om je te ontmoeten en het hierover te hebben hoor!  :)

Haha lang van stof? Idd ik schrijf graag klopt   ;) ( en dan moest ik mezelf nog inhouden geloof me  :P )

Ah oeps dat was een foutje hoor. ja idd ik bedoelde reincarnatie ja das is als ik té enthousiast ben dan maak  ik zulke fouten hihi  :P

maar nu is het laat ik ga morgen verder uitgebreid antwoorden op alles ( bereid je al maar voor op een lange mail  :P )

slaapwel iedereen !


vrovanzi

Ok daar gaan we tis wel véél stof hé spiritualiteit pff zwaar man  :P

@ Imogen:

Ik ken het gevoel volledig van jezelf te verbergen enzo hoor..ik doe het constant en probeer het niet te doen maar nu ik sinds enkele maanden met spiritualiteit bezig ben lijkt het me nog moeilijker dan voorheen eigenlijk omdat ik weinig tot geen mensen in mijn familie en vriendekring heb die zich daar bij bezighouden...maar beetje bij beetje probeer ik idd de vicieuze cirkel te doorbreken...

Ik had nog nooit gehoord over tweelingszielen tot voor kort maar waar ik vooral een misvatting over had was over de term zielsverwant. Vroeger dacht ik altijd dat je er maar één had én ook enkel op relatiegebied want daar spreken mensen toch altijd over niet als ze een lief hebben of trouwen? ' iK heb mijn zielsverwant gevonde " zeggen ze dan ...onlangs zei mijn vriendin dat ook nog maar na wat opzoekingswerk op internet ( moet veel zelf opzoeken aangezien niemand het me komt vertellen hé ) heb ik gevonden dat dit dus niet zo is en dit geldt dan ook voor tweelingszielen...k denk zelf ook mijn tweelingsziel ontmoet te hebben maar ik vatte die zelf op als ' verliefd zijn op ' totdat mijn vriendin zei ' hé mss is ze wel je zielsverwant ' ...

Nope ik ben van kleinsaf aan al spiritueel maar enkel jaren geleden heb ik me er wat afzijdig tegen gehouden omdat ik iN het leven wou staan en niet erbuiten zoals ik jaren deed...nu een beetje identiteitscrisis ( te lezen in het topic ' zoektocht ' ) waardoor ik terug wat meer met spiritualiteit bezig beginnen zijn en me dus idd ook zulke dingen begon af te vragen. nee hoor je bent zeker nie de enige; ik ben ook nie echt op zoek naar een lief om te trouwen en kinderen te krijgen hoor en dat zeg ik ook atlijd als de mensen vragen ' en nog geen lief? ' ' ma nee ze dat moet toch niet? ' antwoord ik dan en dan kijken ze me zo vies aan tja...en nee kleine jengelende kinderen ba! kan ik ook nie tegen hehe  :P

Als je het gevoel hebt vast te zitten in je leven dan lijkt  me dat idd een goed idee om daar bij die therapeut in de buurt eens binnen te springen ja want dat wilt zegge dat je één beseft dat er iets is én dat je bereid bent er iets aan te doen! En dat is een héél belangrijke hoor! Er zijn vele mensen die het zelf nog niet eens inzien dat ze vastzitten en er iets aan moeten doen ( therapie hoeft nie altijd hé ) dat merk ik bij vele in mijn omgeving en dat vind ik hatelijk! dan denk ik mense toch ! ma ja iedereen is anders hé alles op zijn tijd als het de tijd is dan komt men zelf wel tot het besef ( ai ik ben weer prekerig aant doen zeker?  :P mijn spirituele ingesteldheid tegenwoordig toch  :D ) ikhad ook het gevoel vast te zitten en steeds weer in cirkels weet je altijd maar tegen hetzelfde aan te botsen en niet vooruit te kunnen in het leven ( en nie enkel voor de buitenwereld que studie en werk maar gewoon voor mezelf emotioneel gezien ) wat me heft doen besluiten ' actie ondernemen  ! '  :P

oooh  :(
ERg zeg om dit te horen!  :(
Ik heb op het internet wel eens gelezen over mensen die zo heel hun leven met fysieke dingen worstelen enzo en via regressie erachter komen waardoor dat komt en toen verdwenen die fysieke klachten ineens ( bv: iemand die heel zijn leven keelpijn had; medicatie dokters en noem maar op hielp niets..kwam die persoon er achter via regressie dat hij in zij nvorig leven opgehange geweest was! in de loop van de volgende maand daarop verdween zijn keelpijn en had hij er de rest van zijn leven geen last meer van... ) maja of dat écht zo is? tja geen ervaring mee helaas en ik zou denken je bent al naar een healer geweest dus...zou dan denken dat het daarmee weg zou zijn niet?
Een andere opvatting echter is dat ziektes mensen iets willen duidelijk maken ofzo dat er emotioneel iets is en dat die ziekte je iets wilt duidleijk maken dat heb ik althans van iemand op een spiritueel forum gehoord en die ging ook nar zo eimand die haar vertelde wat haar specifieke ziekte haar wou vertellen, mss zoiets?
Tja het zijn allemaal mogelijkheden hé
Maar goed dan begin je toch wel na te denken hoor ik heb zelf ook een chronische ziekte en ik ben van plan als ik ooit eens héél veel geld heb want die mensen zijn duur ook eens naar zo iemand te gaan...

Ja idd wow zeg Eleandra! Ik durf ook niet te zeggen dat ik écht herinneringen heb ofzo maar heb idd een héél rijke fantasie dus ja idd waar trek je de grens hé? Ik droom ook héél sterk dus ja zijn dat dan dromen over vorige levens? of gewoon over iets dat je graag zou willen?

@Rudolphus:

Heb je het dan nie meer over zielsverwanten als je spreekt over groepen zielen van 8 tot 12 personene? Ik heb namelijk het boek van Newton gelezen ' Reis van de ziel. Tussen de levens in ' En dat herken ik wel een beetje wat je zegt in wat hij beschrijft als tja dat je in een soort van ' klas ' zit en zielsverwanten behoren dan tot dezelfde klas zeg maar en ja dat zijn idd groepjes van ongeveer 10 man...ook weer een misverstand uit de wereld geholpen: je moet dus op hetzelfde ' niveau ' zitte zeg maar om over zielsverwant te kunnen spreken en dat wist ik vroeger ook niet mensen zegge dat gewoonweg gauw over hun geliefde, de ware zeg maar en ik dacht dus ook atlijd dat mijn eerste lief ( en enige tot nu toe ) mijn zielsverwant was, de ware maar nu begin ik daar anders over te denken...

@ Aceventura: dat begrijp dat je het zo opvat hoor de meeste niet spirituele mensen zoals mijn beste vrienden denken er ook zo over denken dat je je gaat bezighouden met spiritualiteit omdat je het moeilijk hebt en daardoor een soort van houvast door vind enzo...maar ik denk het voor ons meer is dan dat hoor. zo proclameerde mijn vriendin bv dat ik graag in reincarnatie geloofde omdat ik het nogal moeilijk heb met onrechtvaardigheid enzo en daarmee dacht ze dit zodat ik het als een reden beschouwde voor de onrechtvaardigheid in de wereld ( de een is nu rijk maar in zijn ander leven zal hij wel arm zijn ha! ) zo op die manier of bv dat men bang is voor de dood en daardoor een houvast vind in de zin van ik word herboren ik moet nie meer bang zijn voor de dood en zo van die redenen...maar geloof me ik heb daar nog niet eens bij stilgestaan! deze redenen allemaal zijn allemaal héél plausibel en ja er zijn idd wel mensen die dat als een reden voor reincarnatie beschouwen en hé waarom niet? iedereen in zijn eigen waarde laten hé maar bij mij reikt het toch wel verder dan dat geloof ik hoor...

Het was weer een heel leerrijk gesprek bedankt hiiervoor mensen en groetjes!

:)




AceVentura

@Asha:
Dat is niet helemaal waar ik op doelde.

Wat ik bedoelde is dat de eigenschap of iemand "iets" met spiritualiteit heeft en de eigenschap of iemand aseksueel is voor mij los staan. Natuurlijk zijn alle combinaties mogelijk :)
Ook in mijn omgeving zijn mensen die met spiritualiteit bezig zijn, soms inderdaad omdat ze het moeilijk hebben, maar soms ook gewoon omdat ze zich daar goed bij voelen. Als ze erover vertellen worden ze altijd enthousiast en merk je dat het ze goed doet om daar mee bezig te zijn. Ik vind het dan mooi om te zien dat iemand er zo mee bezig kan zijn en er eigenlijk alleen maar positieve dingen uit haalt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

vrovanzi

Ow ok dan heb ik het even verkeerd begrepen  :D

Ja idd! Ik ben er ook écht enthousiast over als ik erover praat! Dan kan ik mijn blijdschap nie op ( zoals je al gemerkt hebt aan de andere post  :P ) En de laatste tijd kan ik ook bijna over niets anders meer praten hehe  ;D


Imogen

Volgens mij is dit topic nu een beetje aan het doodgaan....... :'(

Ik heb de afgelopen dagen, met succes een paar keer gemediteerd. Zelfs ff op m`n werk, toen het wat rustig was en ik alleen op kantoor zat  ;D
Ik voel me al weer beter. Ook het loslaten en vertrouwen dat mijn levensplan allang geschreven is. Dat wat er op mijn pad komt, positief of negatief, dit zo moet zijn. Je er tegen verzetten is zinloos. Ook merk ik dat ik nu wat anders naar anderen uitstraal en dit ook in positieve zin terug krijg. Mensen die ik onderweg, al dan niet naar mijn werk, tegenkom zeggen spontaan "hoi" of lachen naar me. En mannen die andere keren meteen op me afkomen voor een 'praatje' zodra ik vriendelijk lach, laten me nu met rust......zucht.....heerlijk!!

Nu ga ik mijn avondeten alvast voorbereiden, koude schotel dus die moet straks enkele uren in de koelkast, en kom hier nog op terug.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

vrovanzi

Hehe ja idd mss heb ik wat té veel verteld?  :( ..mja Imogen twas jouw topic hé wat terug leven in blazen hé  :D

ooh super goed zo! en wat gebeurde er? iets " speciaals " meegemaakt? als het te persoonlijk is hoef je het niet te zeggen hoor maar ben wel nieuwsgierig hihi  :D

wow zeg super! dat je zo snel het kan aanvaarden en loslaten..zelfs zo ver zit ik nog niet helaas...

ja tof hé? als de mensen zo spontaan gedag zegge  :) ik " dwing " de mensen zeg maar door ze altijd aan te kijken in de ogen en dan moet ze me wel gedag zeggen hihi  ;D

aha joepie ik kijk al uit naar een herleving van dit topic  ;)

smakelijk eten en tot later!

:wave:

Imogen

Zo, het was al weer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb. Geen idee of iemand van dit forum het nog wel eens leest.....
Gisteren had ik een hele leuke, inspirerende middag en avond met een groep bekenden van me. Er was een potluck, muziek, zang en dans. Dat laatste door mijzelf! Heb er wel spierpijn aan overgehouden.
We hebben gelachen, gehuild, leuke en serieuze gesprekken gehad. O.a. over single vs. solo en het feit dat ik tot de 4de geaardheid behoorde. Sommige hadden er nog nooit van gehoord en anderen weer wel. De een kon zich een leven zonder sex niet voorstellen en ervoer dit als een eerste levensbehoefte, de ander vond andere dingen belangrijker dan sex.
Door de spirituele groei die ik nu doormaak voel ik me vrijer en en krachtiger om mezelf te laten zien aan anderen. En mijn asexualiteit is daar een onderdeel van. Als het onderwerp relatie/sexuele aantrekking/geaardheid ter spraken komt, ga ik niet meepraten om het meepraten. Dan geef ik mijn mening, of deze nu wel of niet als 'raar' bestempeld wordt.
Ik laat me nu meer leiden door mijn Spirit Guide en de stem die me leert vertrouwen. Ik accepteer wat ik niet kan veranderen en verander wat ik niet kan accepteren. Een betere filosofie kan ik me niet bedenken.
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Edewecht

CiteerIk accepteer wat ik niet kan veranderen en verander wat ik niet kan accepteren.

Die was ik even vergeten. Maar 't is een prachtige uitspraak.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Het is al weer even geleden dat ik hier wat geplaatst heb. Maar ik heb inmiddels een hele fijne Aura-reading gehad en is er wel het een en ander duidelijk geworden. Nadeel (voor zover ik dat kan zeggen), ik kende de vrouw al van een andere groep en was zij 1 van degene waar ik mee uit de kast was gekomen. Ook wist ze van te voren wat ik in juni ga doen. Dus voor mijn gevoel was de reading wel 'gekleurd'. Dat ze sommige dingen al van te voren wist.

Toch was de reading op z'n minst bijzonder te noemen. Ik had het nog nooit gedaan en ging er open heen. De vrouw had mijn chacraroos omschreven (ik had een licht paarse broek aan en donker paarse trui) en met haar ogen dicht zag ze dat mijn roos lila paars was :-D En er zaten niet 1 maar 2 bloemknoppen aan. 1tje was wat ouder en de andere nieuw. De steel van de roos zat enkele milliliters in de grond voordat de wortels begonnen. Wat volgens haar betekende dat mijn zielenleven al begon voordat ik geboren was.
Ze zag ook dat mijn vrouwelijke chacra vér onderontwikkeld was haha En mijn sexualiteit of Yoni chacra kon ze bijna niet vinden ;-) Gek hé?!
Maar ze kon aan mijn aura zien/lezen dat ik daar berusting in heb en ik beide niet hoef te ontwikkelen/aanwakkeren.
Mijn droom- en intuïtie chacra was ook wat zwakjes. Denk dat ik daar wel aan ga werken de komende tijd.
Ook bijzonder om te horen was dat ze mijn zielengids/Spirit Guide kon zien, boven mijn hoofd. Omdat ik het daar al eerder in deze post over gehad heb.
Dat ik dat gevoel heb. Dat wist ze dus niet.


De vrouw had de sessie opgenomen zodat ik het later nog eens kan beluisteren. Ben benieuwd wat mijn zus (die ik als een soort tweelingziel beschouw) er van vindt.

Al met al was het heel interessant om te doen. Maar in het vervolg toch maar bij iemand die ik niet ken.........
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"