Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De slimste mens

Gestart door Zonnekind, oktober 27, 2013, 05:49:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Voorbije donderdag kwam er een vraag in de Slimste mens: welke geaardheid bestaat er nog buiten heteroseksualiteit en homoseksualiteit?
Niemand wist het antwoord.
Toen de presentator dan zei dat het aseksualiteit was en het uitlegde, keken de kandidaten vrij raar.
Een, een politica, ging efkes de slimme uithangen en die vroeg: en hebben ze die kunnen genezen?
Erg dat dit de eerste en enige reactie was.
Als ze zeggen dat het een geaardheid is, waarom vraag je je dan af of het kan genezen worden? Mensen vragen zich dat toch ook niet af bij homoseksualiteit? :banghead:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Edewecht

Dit fragment had ik graag willen zien, maar kon het noch op Uitzending Gemist (NCRV) noch bij VRT vinden. Ben benieuwd welke politica dat is. Dan kan ik haar eens een PM sturen  ;D

Maar ja, dit soort reakties zullen we nog wel vaker horen. Niet al te boos worden. Maar de afzender fijntjes wijzen op dat wat jij in je laatste regel zelf al zegt.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Zonnekind

Het was Gwendolyn Rutten. Op de site van de Slimste mens kan je veel vinden maar dat fragment vind ik ook niet terug. Misschien heb ik er over gekeken, je mag altijd zelf nog eens zoeken :D
http://www.vier.be/deslimstemensterwereld

Hebben we een e-mail adres vanuit Aven waarmee we een mailtje kunnen sturen?
Langs de andere kant vraag ik me dan af wat het uithaalt. Die is te stoem om te beseffen wat ze gedaan heeft en als ze daar een mail over krijgt, gaat iemand van de woordvoerders of een assistente antwoorden en weet zij nog van niets.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Edewecht

CiteerLangs de andere kant vraag ik me dan af wat het uithaalt. Die is te stoem om te beseffen wat ze gedaan heeft (...)

Nou ja... Iemand die 'stoem' is kun je misschien iets minder 'stoem' maken door haar van informatie te voorzien... :D

Ik wil haar best mailen vanaf m'n eigen pc, maar dan wil ik zelf eerst het fragment zien.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sismo

Ze was dus niet de slimste?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Dutchamoeba

Citaat van: Sismo op oktober 27, 2013, 11:12:18 PM
Ze was dus niet de slimste?

Dat is de enige juiste conclusie!

Zonnekind

@Edewecht: ik vrees dat het fragment echt niet meer terug te vinden is. Ik kijk nog wat rond.

@Sismo: schitterend! :schater: Ze zit spijtig genoeg nog wel in het programma maar ik vermoed dat ze niet de slimste wordt :-)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

We gaan wel bijna voorbij aan het feit dat het toch als geaardheid werd gebracht op de Belgische tv! Toch nog even een  :klap: voor het programma!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Edewecht

Inderdaad! Goed gezien, Sismo!  :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

myra

Nooit gesnapt wat Vlaanderen zo speciaal vindt aan die slimste mens...voor mij is het alleen maar een oersaai kwisprogramma zoals alle andere :p

Zonnekind

Ik kijk er wel graag naar maar niet echt voor de kwis, vooral voor de grappige opmerkingen van de jury.
Dit jaar valt het wel heel erg op dat het allemaal opgezet spel is en dat wringt.
Ik vrees dat ze daardoor volgend seizoen een pak kijkers kwijt zijn.

Onze domme politica ligt er uit! :klap:

Sismo, je hebt wel gelijk, ik schrok eerst dat het als geaardheid aanzien werd en vond dit geweldig. Tot madame haar opmerking, dan vergat ik het eerste deel ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Edewecht

Citaat van: myra op oktober 29, 2013, 11:41:51 AM
Nooit gesnapt wat Vlaanderen zo speciaal vindt aan die slimste mens...voor mij is het alleen maar een oersaai kwisprogramma zoals alle andere :p
Het schijnt dat het ook in Nederland wordt (werd?) uitgezonden. Blijkt maar weer dat ik niks mis, nu ik geen tv meer heb.  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jovi_Hobbes

Inderdaad jammer van die domme opmerking, maar het is wel vooruitgang dat mensen beginnen in te zien dat aseksualiteit ook bestaat  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Citaat van: Zonnekind op oktober 29, 2013, 12:48:06 PM
Sismo, je hebt wel gelijk, ik schrok eerst dat het als geaardheid aanzien werd en vond dit geweldig. Tot madame haar opmerking, dan vergat ik het eerste deel ::)

Hihi!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

SoulDragon

Ja, wel mooi dat een quiz programma het inderdaad ziet als een officiële geaardheid, heel erg mooi.
En ik zou zeggen, niet (meer)  op de domme muts stemmen, krijg er meteen de kriebels van als iemand denkt dat zoiets te genezen is.
SoulDragon

* Yes knight, i long for dead, but also fear it.
- Why, aside your misery, what's to loose?
* My Soul.