Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

What women really want

Gestart door Zonnetje, juli 29, 2014, 01:32:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnetje

Het valt me op dat er de laatste tijd steeds meer aandacht komt voor het feit dat de meeste vrouwen helemaal niet zo van seks houden als we na de Sexuele Revolutie gingen geloven, omdat ze diep in hun hart veel meer houden van aandacht, liefde, intimiteit en romantische gebaren en dat ze tijdens de seks meer plezier en genot halen uit het voorspel en het knuffelen dan de penetratie.

Onderstaand grappig bedoelde filmpje geeft bijv. aan dat de vrouwelijke fantasie meestal meer romantisch dan seksueel van aard is:

https://www.youtube.com/watch?v=ArxSNlfsgXQ&feature=player_embedded

Jammer genoeg geeft de boekenreeks "50 shades of Grey" dan helaas weer de indruk af dat vrouwen altijd moeiteloos meerdere malen klaarkomen tijdens de seks, terwijl dat dus zeker niet het geval is (maar er over lezen schijnt dan wel weer zeer erotisch te zijn vroor veel vrouwen) en dit soort filmpjes zijn dan gelukkig een beetje een tegenwicht tegen de sexuele overdosis in onze maatschappij.

Wat denken jullie? Zien jullie al een wat eerlijke beeld ontstaan over vrouwelijke seksualiteit?

Zonnetje

Ik vond dit zeer interessante artikel over vrouwelijke seksualiteit, waarbij wordt beweerd dat vrouwen zoeken naar stabiliteit, veiligheid en intimiteit binnen een langdurige relatie, maar dat hun sexuele behoeftes binnen die relatie een stuk sneller verdwijnen dan van hun partner, terwijl hun seksuele behoeftes vervolgens weer opbloeien als ze een nieuwe geliefde krijgen of een affaire starten.

De reden hiervoor is volgens dit stuk dat vrouwen naast veiligheid, stabiliteit en intimiteit vooral openlijke mannelijke aandacht en bewondering zoeken en vervolgens door hem veroverd willen worden. Ze worden hier ook opgewonden van en hebben dit dus nodig om seksueel geprikkeld te raken en klaar te komen. Bij hun huidige partner krijgen ze deze aandacht, begering en bijkomende passie en spanning niet meer, dus verslapt hun seksuele behoefte, terwijl een nieuwe partner of minnaar deze behoefte weer opnieuw vervult met zijn aandacht en bewondering.

http://www.psychologytoday.com/blog/insight-therapy/201308/what-do-women-really-want

Wat denken jullie? Klopt dit?

En zo ja, kunnen vrouwen hun passie binnen een langdurige relatie behouden als hun partner ze aandacht blijft geven of is men uiteindelijk altijd gedoemd om in een situatie te komen waarbij de seksuele aandacht van de vrouw altijd verslapt en hij seksueel gefrustreerd raakt of vreemd gaat en zij voor bewondering een minnaar nodig heeft?

En als dat het geval is, is dat dan gewoon de menselijke natuur die we moeten accepteren en is monogamie seksueel gezien dus volledig achterhaald en verstikkend voor beide partijen?

Ik hoor het graag!

Zonnetje

Ik vind het erg jammer dat het zo stil is op het forum en dat er niet of nauwelijks wordt gereageerd, dus dit zeer interessante artikel over de 5 meest gemaakte vergissingen die mannen maken over vrouwelijke seksualiteit is voor de meelezers onder u ;):

http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/seks-relatie/24073/seks-de-5-meest-gemaakte-vergissingen

Koffie

Ik ben inderdaad een meelezer, zo ver ik het geheel in me opneem. Want in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ook het lezen over penetratie en klaarkomen me een beetje tegenstaat. Dat wil ik ook niet elke dag  'hoeven doen'. Ik begrijp dat het voor jou juist heel belangrijk is om jezelf in te vergelijken met andere vrouwen en het is inderdaad erg jammer dat het stil is op het forum en momenteel extra stil. Toch raak ik door het lezen van dit soort artikelen erg gauw 'overvoerd', ik heb niet alleen niet zo'n behoefte om het te doen, ik heb ook moeite er al te veel over te lezen. Omdat ik kennelijk een van de weinigen ben die online is voel ik me daar een beetje schuldig over, maar ik kan 't ook niet helpen. ;)

Wat ik me afvroeg is of je niet momenteel meer hebt aan het Engelstalige Aven. Ik ben daar zelf wel ingeschreven, maar niet actief, omdat ik het lastig vind om me in het Engels voldoende uit te drukken om ook echt te zeggen wat ik zeggen wil. Die stap durf ik niet zo goed te nemen. Het is ook al even geleden dat ik daar gelezen heb. Maar ik neem aan dat het daar wat drukker is omdat het een groter forum is en er is een speciaal forumonderdeel voor demiseksualiteit.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Zonnetje

Ik vind het heel lief van je dat je je je schuldig voelt dat je bijna de enige bent die nu online komt, maar je hoeft je echt niet verplicht te voelen hoor om te lezen wat ik gepost heb of om te reageren.

Ik heb veel gelezen over vrouwelijke seksualiteit en zo behoorlijk op een rijtje gekregen hoe het precies in elkaar steekt en dat wilde ik graag delen, maar nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee, dus ik stop weer met dit forum.

Veel plezier voor iedereen die hier nog meeleest en hopelijk hebben ze er net zo veel aan als ik.

:wave: :wave: :wave:

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lizeth

Ik ben een van de 'meelezers'  :wave: Heb wel dikwijls zin om te antwoorden maar de woorden op 'papier' zetten is nog iets anders...  Krijg het niet zo gemakkelijk geformuleerd en schrijven duurt dan zo lang  :bloos:  Maar ik lees heel graag mee en vind het jammer dat er de laatste tijd weinig leesvoer aanwezig is ;)

AniMeshorer

Is hetgeen vrouwen wensen niet heel erg afhankelijk van vrouw tot vrouw? Net zoals er vrouwen zijn die het "50 tinten grijs" stereotype benaderen (ik heb er al een paar ontmoet waar ik stomverbaasd was toen ze vertelden geen dag zonder te kunnen) zijn er ook absolute tegengestelden die vooral tederheid, geborgenheid, ... zoeken. En zowat alle varianten tussenin. Ik denk trouwens dat dit evenzeer voor ons mannen geldt dan voor vrouwen. Als ik mijn ideale meisje zou moeten beschrijven, zal dat een behoorlijk ander beeld geven dan hetgeen de doorsnee man zou invullen. Er zijn evenveel behoeftes en meningen als er mensen zijn, en iedereen is gelukkig anders. Dus om te stellen dat je kan weten wat vrouwen/mannen echt willen, dan pretendeert men in feite dat men de wensen en verlangens van elke vrouw/man in kaart heeft gebrengd, hetgeen per definitie onmogelijk is. En aan nog meer stereotypes en generalisaties hebben we toch echt geen behoefte hoop ik... Ik ben al sceptisch als een artikel als titel heeft "what women really want" en zou even sceptisch zijn als het om mannen ging. Doorgaans wijzen zulke titels op veralgemeningen. Misschien zijn er best goeie artikels, maar de titel geeft me toch een beetje een dubbel gevoel, als het soort artikel dat je in een vrouwenblad of mannenblad zou vinden eerder dan in kwaliteitsjournalistiek.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.