Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Het laatste nieuws

Gestart door Zonnekind, september 22, 2014, 06:56:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Dat is ook zo, je stelt je kwetsbaar op met het aangaan van zo'n interview. Je verhaal is persoonlijk en dan staat het in zo'n blad, op internet en Jan en alleman kan daarop reageren. Je kunt alleen maar hopen dat degene die het interview gaf zich dat realiseerde toen hij er aan begon en er tegen bestand is. Ik zou dat niet kunnen, maar ik geef daarom ook geen interviews. Ook niet aan bladen die daar wel een mooi verhaal van maken en waar je geen reacties op kunt geven. Dat is dus een keus die je maakt, al dan niet in de zon gaan staan met je verhaal. Je kiest ook voor een interview met een bepaald blad. Jij zou deze niet kiezen, heel begrijpelijk!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AniMeshorer

Ik ben zeer open over mijn situatie, zowel m'n autisme als m'n angst rond seks. Ik heb hierover al aan documentaires meegewerkt, maar dat was niet zo lastig omdat ik de documentaireploeg echt wel vertrouwde gebaseerd op gesprekken die we eerst voerden. Ik voelde wel aan dat het op serene manier gebracht zou worden en dan had ik geen probleem meer met die documentaires. Hetzelfde met geschreven pers of TV: ik wil echt wel getuigen, ik hoef niet anoniem te blijven. Maar ik zie dat interview dan liever in een kwaliteitsblad staan dan in een roddelkrantje.

Je zal me zeker niet horen beweren dat iedereen die zo'n roddelblaadje leest in feite te beperkt is om zulke thema's te begrijpen, absoluut niet. Maar de kans dat hetgeen je zegt echt doordringt is groter bij een krant die doorgaans ook door een publiek gelezen wordt die uit is op kennis, niet op sensatie. Zo zou ik bv mijn verhaal wel graag in de media brengen om te helpen het taboe te bestrijden ; maar Paul Jambers of Goedele Liekens als interviewer zou ik dan weer niet zien zitten gezien ik hen nogal sensatiegericht vind.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.