Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Foto

Gestart door Alias, oktober 22, 2014, 05:01:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alias

Ik heb mijn foto geplaatst maar deze staat een kwart slag gedraaid. Wie weet hoe ik dat op moet lossen? Het origineel stond nl wel goed....

Briggy

Ah was het toch niet expres gedaan, ik vond het wel artistiek!  :P
12-1-2015 <3 MarkA

Koffie

Wat apart, geen idee! Heeft het met de afmetingen te maken? Wat gebeurt er als je hem wat kleiner maakt?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Alias

@Briggy: ik ga voor artistiek als ik m niet kan draaien!

@Koffie: beats me...afmetingen zijn vlgs mij standaard. Ik had m vanmiddag met de iPad genomen en kan daar vlgs mij qua instellingen niks aan veranderen. Ook oudere foto's worden ineens artistiek....

AceVentura

Ik heb net een hele tijd zitten zoeken in welk topic je een foto hebt geplaatst, maar ik zie nu dat je waarschijnlijk je avatar bedoelt  :schater:

Op het forum kan je geen aanpassingen meer maken aan de foto, wat je het best kan doen is de foto op je PC in een tekenprogramma laden (gimp, paint, het hoeft niet iets complex te zijn) en hem daar in te draaien naar de juiste positie. Dan sla je hem op en gebruik je hem voor het forum.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

[terwijl ik dit antwoord aan het typen was, was AceVentura me vóór]  ;D

Ik weet niks van iPads, maar het is me wel opgevallen (bij anderen) dat als je 'm 90 graden draait, het display zich aanpast aan de kijker.
Nou kan het zijn (  ???  )  dat het display zich wel aanpast, maar dat de foto zelf wel 'gedraaid' wordt opgeslagen.

Mogelijke oplossing: de foto even op je computer zetten en met een fotobewerkingsprogramma recht zetten. Dan opslaan en opnieuw uploaden.
But don't shoot me if...   :-\
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ja of gedraaid hier uploaden zodat hij automatisch recht komt te staan. Dan draai je hem dus in een fotobewerkingsprogramma zo, dat het forum hem recht neerzet. Beetje een omweg, maar dan ben je de software misschien te slim af. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Alias

Allen: dank voor de suggesties maar ik kies noodgedwongen voor "artistiek"....behoorlijk lang zitten knoeien maar tevergeefs. Krijg het niet voor elkaar. De lezer heeft in ieder geval nu een plaatje bij het praatje, daar ging het mij om. Enne....mocht iemand mij kennen en denken "jij hier???" Helemaal goed. Vraag je af wat jou hier brengt en deel het. Kan enorm opluchten ;-))

Briggy

Zouden we je moeten herkennen van iets, schrijver, muzikant of iets dergelijks dan?
12-1-2015 <3 MarkA

Alias

Nee hoor....was meer bedoeld voor eventueel "toevallig langs-surfenden" bekenden, omdat ik m'n foto heb geplaatst bij m'n profiel. Er ligt toch nog steeds wel een klein beetje taboe op asexualiteit wat maakt dat velen hun gezicht niet willen koppelen aan een profiel op deze site, zo heb ik inmiddels wel begrepen. Vroeg mij daarom af wat bekenden zich af zouden vragen als ze mij hier zien maar tegelijkertijd realiseerde ik mij dat als dat zo zou zijn, zij hier ook niet zonder reden rondhangen. Vandaar dus mijn opmerking. 

Uffie

Het "noodgedwongen artistieke" is juist heel tof. Niets meer aan doen!  :klap:
En ondertussen zit ik er als een idioot bij, terwijl ik probeer te ontdekken of ik je ergens van zou kunnen herkennen....  ;D
Is there any escape - A guy called Gerald

Alias

@Uffie: koninginnedag?? :-)))

Anemone

Citaat van: Uffie op oktober 22, 2014, 11:18:13 PM
Het "noodgedwongen artistieke" is juist heel tof. Niets meer aan doen!  :klap:
En ondertussen zit ik er als een idioot bij, terwijl ik probeer te ontdekken of ik je ergens van zou kunnen herkennen....  ;D

doet me denken aan een t-shirt waar de tekst 'you look funny with your head sideways like that' ook scheef opstond  :D
I would if I could, but I can't so I shan't.

MarkA

Ja je hebt de foto gemaakt met een gedraaide camera. Dan slaat de camera een veldje in de foto op waarin dat staat. Sommige programma's lezen dat uit en draaien dan de foto al voor je, maar de browser blijkbaar niet :P
Then, if you don't believe it all the magic is dead

Edewecht

Citaat van: Alias op oktober 22, 2014, 08:59:53 PM
De lezer heeft in ieder geval nu een plaatje bij het praatje, daar ging het mij om. Enne....mocht iemand mij kennen en denken "jij hier???" Helemaal goed. Vraag je af wat jou hier brengt en deel het. Kan enorm opluchten ;-))

Dat noem ik nog eens uit de kast komen!  :visibility:
Je brengt me wel op een idee, Alias. Alleen, ik vind m'n huidige avatar wel zo goed, en verder leek het me tot nu toe een beetje te 'ijdel' om m'n kop als avatar te gebruiken  ;D .
Maar ik ga erover nadenken...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)