Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

partnerruil en wat je tegen houdt

Gestart door Kaatje, november 29, 2014, 08:41:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaatje

Weer al een tijd geleden dat ik hier ben komen kijken. Ik ben steeds bang er te veel mee bezig te zijn en depressief te worden ;) Misschien maar goed dat ik een vrouw ben, ik denk dat mannen het nog moeilijker hebben met een aseksuele partner. Heb er ook al eens aan gedacht om af te spreken met iemand, gewoon om onze frustraties te verlichten. Er zijn toch wel wat partners van aseksuelen die met juist hetzelfde probleem zitten als ik. Ergens houdt het me ook weer tegen. Ieder die hier post houdt van zijn/haar partner, maar soms kan je zo gefrustreerd zijn... Maar het is niet dat je seks zonder liefde wil, eigenlijk wil je gewoon seks met je partner, maar je ziet in dat dat er nauwelijks/nooit van zal komen.

Ik denk dat ik nu 1x per jaar vrij met mijn ventje, en dat na veel moeite, ruzies en verwijten. Niet leuk dus. Ik voel me dan vaak zo gespannen dat ik er ook niet meer van kan genieten. En dan jaag ik me daar weer in op, want het zal de enige keer zijn dat we weer eens vrijen. Zucht!

Geen idee waarom het zo moeilijk is om ook eens een keertje moeite te doen voor hem... Op een of ander vlak. Gelukkig heeft mijn lichaam zich ook wel wat aangepast en is mijn 'seksuele drift' al wat naar beneden in vergelijking met vroeger, maar het komt soms op en masturbatie is niet steeds de oplossing. Het is inderdaad die intimiteit die je mist in je relatie. Zo dicht bij elkaar zijn en elkaar plezier geven. Ik vrees dat ik door zijn aseksualiteit ook egoïstischer en afstandelijker word. Ik kan me soms opjagen in het kleinste ding, gewoon omdat hij weer met zijn eigen leventje bezig is en niet met onze relatie. Ik weet niet of dat nog gezond is. Maar de volgende dag ben ik weer met andere zaken bezig en vergeet ik al mijn zorgen, en zo zijn we al meer dan 10 jaar samen. Hoe houd ik het vol? Ik weet het niet. Maar afspreken met een vreemde spreekt me ook niet aan. Ik ben geen puber meer. Ik wil niet gewoon seks. Ik wil gewoon mijn vriend die met me vrijt  :'(

Imogen

Misschien een idee om een keer een NL/BE meeting te organiseren voor alleen partners van, als daar behoefte voor is. Misschien kun je een poll openen in het ´Bijeenkomsten´ gedeelte van dit forum om te polsen of er interesse voor is...... :knuffel:
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"

Dutchamoeba


dutchboy66

Heel herkenbaar, voor mij tenminste.
Misschien idd eens wat mee doen.


partnervan

wat herkenbaar en ook hier loopt de frustratie op... een bijeenkomst lijkt me wel wat!

dutchboy66

@partnervan: kan je er wat meer over vertellen? en over jezelf?

groet.

partnervan

hoi dutchboy66, natuurlijk kan dat... Dacht dat ik het ooit al eens gedaan had, maar kan inderdaad niets terugvinden. ;D

Wij zijn bijna 17 jaar getrouwd en relationeel ging het goed. De laatste jaren is er een steeds groter spanningsveld ontstaan doordat mijn vrouw steeds minder seks en intimiteit toonde naar mij toe. In de beginjaren daarvan lag het aan het huishouden, daarna aan vermoeidheid en daarna weer aan andere zaken. Ik probeerde dan zaken te veranderen of uit handen te nemen, echter niets hielp. Nadat het aan van alles gelegen heeft en we inmiddels twee trajecten (seksuoloog en daarna relatietherapie) hebben doorlopen is ze tijdens het laatste traject er achter gekomen dat ze aseksueel is. En dat betekent in haar geval geen seks, maar ook geen andere vorm van intimiteit. Ik heb het hier enorm moeilijk mee en hebben al eens op het punt gestaan een einde aan de relatie te maken. Echter... we houden van elkaar, hebben een dochter, genoeg redenen om niet over één nacht ijs te gaan.

Dit in het kort mijn verhaal, waarbij ik in een paar zinnen 15 jaar weergeef en geprobeerd heb een groot stuk emotie niet te verwoorden...

dutchboy66

heel herkenbaar, in ongeveer dezelfde situatie, alleen geen kinderen.

Sterkte met alles.

AniMeshorer

Geen andere vorm van intimiteit?  ??? Hoe bedoel je precies? Immers, intimiteit is een heel erg groot veld, dat ook dingen inhoudt die niets seksueels hebben. Een gezellig romantisch moment alleen samen, kan al heel intiem zijn mits de juiste omstandigheden. Wat bedoel je precies dat er geen intimiteit (meer) is? Ik probeer het me in te beelden, maar intimiteit is zo breed als spectrum, dat het moeilijk in te beelden is dat elke vorm van intimiteit zou verdwijnen.

PS: ik probeer te begrijpen wat je precies schrijft, ik stel niets in vraag en wil evenmin me moeien met persoonlijke zaken. Negeer de vraag dus gerust als antwoorden te gevoelig zou liggen of teveel privédetails zou bevatten.
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

partnervan

Je hebt gelijk dat het een brede betekenis heeft. Wat ik bedoel is dat er geen knuffels zijn, arm om je heen, etc. Alleen als we in bed liggen krijg ik wel eens een kriebel omdat ik dat graag wil (zo wordt het ook aangegeven). Ik mis de lichamelijk intimiteit.

Op de bank zitten tegen elkaar in is ook een lastige. Los van het feit dat zij daar weinig behoefte aan heeft zit onze dochter meestal bij haar op de bank en heb ik de andere bank voor me alleen... Ik heb jarenlang aan gegeven behoefte te hebben aan contact, aanrakingen en ja ook sex, maar daar heb ik nu maar even helemaal niet over... Keer op keer wordt er aangegeven dat ze haar best zal doen, echter er gebeurt niets. Ik respecteer het feit dat ze aseksueel is (pas later ontdekt of het stempel er op gezet...), echter ik heb ook mijn gevoelens en behoeften.

Voor nu laat ik het hier maar even bij. :-)


Mute

Betreft intimiteit. Ik vind het ook erg moeilijk intiem te zijn.  Knuffelen of gezellig tegen elkaar aan liggen kan in theorie wel. Maar ondanks dat ik weet  dat ze echt geen zin heeft, wordt ik daar wel opgewonden van. De frustratie daarop wordt mij teveel. Ik heb nu gezegd niet meer te willen zoenen of te knuffelen. Wel erg ongezellig maar ik ga het anders niet meer redden.

Lady

Tja, het is net wat je zegt. Bij alleen sex met een ander heb ik ook niet zo'n goed gevoel. Hoewel ik best nieuwsgierig ben naar een relatie van twee sexuelen. Is daar meer intimiteit, knuffelen, elkaar ontdekken, lekker spelen met elkaar? Mijn huidige man is mijn enige partner, dus ik heb geen "vergelijkingsmateriaal" en dat vindt ik wel eens jammer.
Ik ben ooit 1 persoon op vakantie tegengekomen waarbij ik enorme sexuele fantasieen had. Ik wist niet wat me overkwam. Ik weet niet wat hij van mij vond overigens. Kijk in zo'n situatie kan het zo zijn dat er iets kan gebeuren..... Ik hoop hem ook nooit tegen te komen. Griezelig gewoon........
Mijn asexuele partner en ik hebben weinig ruzie, als ik het probleem aankaart, dan merk ik wel dat hij daarna weer lieve toenaderingen doet. Ik twijfel ook niet over de oprechtheid en de liefde die hij naar mij toe toont. Enne, het lijkt er echt op dat je eigen sexualiteit minder wordt, doordat het minder wordt geprikkeld. Dus.......zomaar sex met een ander? Daarop is mijn antwoord nee! Hopen op een beter sexleven met mijn partner heb ik wel een beetje opgegeven na 20 jaar samen zijn.........., maar er zijn nog zoveel goede momenten die ik ook niet zomaar opgeef............. Dus roeien met de riemen die je hebt en genieten van datgene wat er is.
Wat zou ik gedaan hebben als ik het voor ons samenwonen had geweten? Dat zal altijd een vraag blijven.....

dutchboy66

#12
Misschien kan sex met een ander toch wel een bepaalde invulling geven.
Het kan een bepaalde ontspanning zijn die je toch weer minder opgelaten doet zijn als je weer terug bent bij je huidige partner waar je heel veel om geeft.
Ik weet dat er mensen zijn die niet meer dan een soort vrienden zijn, maar die toch sex met elkaar hebben en dan weer in een gewone relatie verder kunnen.




Mute

Ik weet niet of ik sex met een ander zou kunnen hebben. lijkt me eng en spannend (ook vast leuk :-). Volgens mijn peut (want ik ben met iemand gaan praten hoe ik met mijn frustraties om moet gaan) kan het best wel werken. Zij zegt met name dat mijn partner en ik met elkaar moet afspreken wat we van elkaar accepteren. Dus niet stiekum vreemd gaan, maar duidlijk afspreken dat ik met een ander mag zoenen/vrijen en wat je wel en niet doet. bv wat doe je als je verliefd op je ... ja hoe noem je dat?.... fysieke relatie /" Swing"?

Mijn peut sugereert dat " vreemd gaan"  grotere risico's met zich mee neemt dan duidlijke afspraken maken. Overigens heb ik dit nog niet met mijn partner besproken, het zal voor haar een schok zijn. Ik weet ook niet hoe dit verder gaat. Maar ach het houdt het leven wel interessant.

partnervan

Dit verschilt per koppel denk ik... Het is maar net waar je het minst verdrietig van wordt. Al klinkt dat nogal negatief, maar ik bedoel daarmee dat de frustratie minder kan worden en daardoor een betere balans in de emoties kan optreden.

Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat het op bepaald vlak rust brengt. We hebben meerdere (therapie)trajecten achter de rug. In het laatste traject is besproken om er een 'geoorloofde minnares' op na te houden. Deze is gevonden en heb daar een kortstondig relatie mee gehad. Het probleem met deze aanpak is dat er gevoelend bij de een of de ander kunnen ontstaan waardoor de gevoelens voor de thuissituatie kunnen veranderen en dit het zoeken naar oplossingen geen goed doet. Met deze relatie ben ik gestopt. Wel bezoek ik af en toe een club om af en toe seks te hebben. Let wel, bij ons thuis wordt deze sport sinds enige tijd niet meer beoefent... Ik kan mij dus zeker verplaatsen in diegene die zoekende is naar een seksuele relatie, maar normaal, het is voor een ieder welke weg past. En ik adviseer om het zeker openlijk te bespreken. In het geheim vreemdgaan lijkt me niet de bedoeling.