Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

partnerruil en wat je tegen houdt

Gestart door Kaatje, november 29, 2014, 08:41:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mute

Ik weet niet hoe het nu weer gaat lopen. Mijn partner zegt wel verder te willen met een traject om te onderzoeken of ze wel/niet sexuele gevoelens kan hebben. Dat is wel stoer als ze dat gaat doen, maar ik weet niet of ze het kan. Daarbij vraag ik mij af waarom ze nu wel die gevoelens zou krijgen, terwijl ze dat in eerdere trajecten niet kreeg. Ben bang dat ik weer valse hoop ga krijgen en dan weer extra gefrustreerd zal raken.
Ik merk dat ik toch wel in mijzelf stiekem meer en meer aan een minares zit te denken. Als je met verliefdheid te maken krijgt bij een minares wordt het weer anders, maar misschien kan je elkaar ook gewoon leuk vinden en sex hebben.

Dutchamoeba

Citaat van: Mute op februari 17, 2015, 10:53:41 PM
Ik weet niet hoe het nu weer gaat lopen. Mijn partner zegt wel verder te willen met een traject om te onderzoeken of ze wel/niet sexuele gevoelens kan hebben. Dat is wel stoer als ze dat gaat doen, maar ik weet niet of ze het kan. Daarbij vraag ik mij af waarom ze nu wel die gevoelens zou krijgen, terwijl ze dat in eerdere trajecten niet kreeg.
Het is in ieder geval positief dat je partner nog steeds bereid is om tijd, energie en moeite te steken in het vinden van een oplossing die voor jullie allebei werkt.

Citaat van: Mute op februari 17, 2015, 10:53:41 PM
Ben bang dat ik weer valse hoop ga krijgen en dan weer extra gefrustreerd zal raken.
Met deze gedachte in je achterhoofd kan je jezelf al een beetje beschermen tegen valse hoop; als het traject niet werkt, dan zal dat in ieder geval niet als een volslagen verrassing komen...

Citaat van: Mute op februari 17, 2015, 10:53:41 PM
Ik merk dat ik toch wel in mijzelf stiekem meer en meer aan een minares zit te denken. Als je met verliefdheid te maken krijgt bij een minares wordt het weer anders, maar misschien kan je elkaar ook gewoon leuk vinden en sex hebben.
Zoals liefde zonder seks mogelijk is, is seks zonder liefde ook mogelijk.

Mute

Ja, positief. ik merk dat ik afstand houd, maar dat is niet goed voor mijn innerlijke blijheid. Ik weet het af en toe niet meer hoor. Dank voor je steun. Het zal wel weer even duren voor ze echt actie onderneemt, ik blijf op een afstand wachten.

Dutchamoeba

Citaat van: Mute op februari 22, 2015, 11:36:19 PM
Dank voor je steun.
Graag gedaan. :knuffel: Ik hoop oprecht dat het goed komt tussen jullie.

dutchboy66

dag allen.
Zijn jullie al een beetje verder gekomen?
Ik niet, het wordt alleen maar gekker en leger en nog meer broer - zus tussen ons twee.
Toch maar eens meer rond om me heen kijken.

Mute

Ik weet het ook niet altijd meer. Soms heb ik hoop, vaak ben ik hopeloos. Maar zolang haar therapie loopt, geef ik het nog een kans op deze manier. Ik ben echter bang dat het niet heel lang meer goed gaat. Het blijft lastig of zeg maar :banghead: :banghead: :banghead:

dutchboy66

Hoi Mute
heel herkenbaar, ook het met je hoord tegen de muur lopen. Gek wordt je ervan.

Sterkte!!!!!!


Mute

Het liep weer eens mis. Niet met ons, maar met mij. Ik trek het niet meer en raak zo gefrustreerd dat ik alleen maar kan mopperen. Dat ziet zij ook en gelukkig kent ze me goed genoeg om het gesprek aan te gaan over wat me dwars zat. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ik haar niks kwalijk neem, maar het gewoon zelf niet trek. Ze kan er ook niks aan doen en ze zit wel in een traject met een peut, maar wat daar dan gebeurt en hoe lang dat nog gaat duren is mij totaal niet duidelijk. Ik denk dat we weer eens met de peut moeten praten. Mogelijk over het al dan niet kunnen hebben van een "vriendin" naast mijn echte geliefde, ofschoon zij totaal niet blij is met die gedachte (en ik weet ook niet of ik dat kan). Ik houd jullie op de hoogte. Denk dat " de partners van"  het allemaal wel herkennen.

ingeluisde_partner

hallo,
ik had wel graag eens gereageerd. ik ben ook nieuw op dit forum. tja ergens in het zelfde straat beland. mijn vrouw was ook de eerste dus ook geen vergelijkingsmateriaal. na 8 jaar gehuwd en kindjes, was ik zo ongelukkig en heb ik toch de stap genomen om vreemd te geen op mijn 43ste. het heeft 7 jaar geduurd. zij heeft een nu single partner gevonden (ipv gehuwde man) en zij was slachtoffer van partnergeweld. eerst ging het om de seks, maar vlug was het echt bij mij om het intieme te doen. een wisselwerking tussen de 2.  ik was voldaan en dit gaf me zo'n rust dat kan ik echt niet beschrijven. ik heb een reuze tijd gehad maar zit al 3 jaar in een diepe put want ik weet wat ik mis tussen 2 seksuele mensen. ik ben er stilaan over dat ik mijn vriendin niet meer kan zien. ik hoop echt terug iemand te ontmoeten ooit. mijn vrouw was niet op de hoogte, maar mijn vriendin zorgde voor de rust thuis. ik ga verder lezen in dit forum want ik ben pas ingelogd. ik ga mijn verhaal later wel eens uit de doeken doen, maar hoop ergens wel met seksuele lotgenoten te kunnen te kunnen schrijven of afspreken zonder dat er onmiddellijk seks aan te pas moet komen. ik heb echt nood mijn verhaal kwijt te kunnen, want zonder kindjes zou ik er niet meer zijn. ik denk dat je gelijk hebt dat het voor mannen moeilijker is.
grtjs aan lotgenoten

Fricai

Hallo en welkom! :wave:

Na het lezen van je verhaal komt in mij de vraag op: Waarom ben je nog samen met je vrouw?

PS: Besef je je dat dit een erg oud topic is? De meeste mensen die hier hebben gepost zullen dit niet meer lezen.

Koffie

Citaat van: ingeluisde_partner op maart 17, 2018, 06:40:18 PM
hallo,
ik had wel graag eens gereageerd. ik ben ook nieuw op dit forum. tja ergens in het zelfde straat beland. mijn vrouw was ook de eerste dus ook geen vergelijkingsmateriaal. na 8 jaar gehuwd en kindjes, was ik zo ongelukkig en heb ik toch de stap genomen om vreemd te geen op mijn 43ste. het heeft 7 jaar geduurd. zij heeft een nu single partner gevonden (ipv gehuwde man) en zij was slachtoffer van partnergeweld. eerst ging het om de seks, maar vlug was het echt bij mij om het intieme te doen. een wisselwerking tussen de 2. ? ik was voldaan en dit gaf me zo'n rust dat kan ik echt niet beschrijven. ik heb een reuze tijd gehad maar zit al 3 jaar in een diepe put want ik weet wat ik mis tussen 2 seksuele mensen. ik ben er stilaan over dat ik mijn vriendin niet meer kan zien. ik hoop echt terug iemand te ontmoeten ooit. mijn vrouw was niet op de hoogte, maar mijn vriendin zorgde voor de rust thuis. ik ga verder lezen in dit forum want ik ben pas ingelogd. ik ga mijn verhaal later wel eens uit de doeken doen, maar hoop ergens wel met seksuele lotgenoten te kunnen te kunnen schrijven of afspreken zonder dat er onmiddellijk seks aan te pas moet komen. ik heb echt nood mijn verhaal kwijt te kunnen, want zonder kindjes zou ik er niet meer zijn. ik denk dat je gelijk hebt dat het voor mannen moeilijker is.
grtjs aan lotgenoten

Ik vraag me af hoe jullie communiceren in je relatie. Jij voelt je 'erin geluisd' begrijp ik uit je nickname. Of dat zo is weten wij natuurlijk niet, evenmin of je vrouw aseksueel is en of ze zich dat bewust is. En of ze zich dat realiseerde toen ze met je een relatie aanging.

In feite draai jij je vrouw een rad voor ogen, want jij bent je bewust van wat je doet en gaat achter je vrouw om een relatie met een ander aan. Niet eens een avontuurtje, maar een relatie van 7 jaar! Eerlijk gezegd staat mij dat erg tegen. Je kunt er als partners voor kiezen om seks en seksuele intimiteit buiten de deur te zoeken, om een open relatie te hebben, een polyamoreuze relatie eventueel, maar jij leidt een dubbelleven in feite. Je kunt er ook voor kiezen om de relatie te beeindigen en een goede omgangsregeling te maken rondom jullie kinderen. Als dit uitkomt heb je waarscheinlijk een heel grootprobleem en is de situatie zo verziekt, dat het een vervelende scheiding gaat worden en of je kinderen daarop zitten te wachten is maar de vraag.

Ik vind dat je, in elk geval afgaand op bovenstaande informatie, ontzettend egocentrisch hebt gehandeld. En dan noem je jezelf ingeluisde partner?!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Mute

Zoals wel vaker ben ik het met Koffie eens!. "Ingeluisd"? Je hebt je eigen keuzes te maken ik je leven. Als het mis gaat ligt het niet aan de ander, maar op z'n minst aan jullie beiden. Jouw bewandelde weg begrijp ik wel, sexuele frustratie vreet best aan je, maar ik geloof dat je jezelf en je vrouw voor de gek houdt. Kijk eens in de spiegel en kijk of je trots bent op jezelf. En nog belangrijker, bedenk hoe je verder wil leven.

Sterkte, ik ben van de open en eerlekijheid, ik kan niet over jouw situatie oordelen, maar ik hoop dat je zelf achter je keuzes staat, dat is belangrijk.

Mute,

p.s. Ik ben weinig op dit forum, maar liep weer eens binnen.