Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel NRC

Gestart door AceVentura, december 21, 2014, 06:29:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Ik hoor net van iemand dat er gisteren (20 Dec. dus) een artikel over aseksualiteit in de wetenschap bijlage van het NRC heeft gestaan. Het artikel wordt bewaard en ik krijg het 1e kerstdag mee, maar heeft iemand het hier al gezien ? Is het wat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Uffie

Heb het artikel net gelezen (voor wie niet tot eerste kerstdag kan wachten, hier een link: http://www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/december/20/aseksueel-en-toch-romantisch-1449071).
Je moet je eerst registreren, en je kunt dan 15 artikelen gratis lezen.
En ja, ik vond het wel een goed artikel. Het is niet veroordelend, en aseksualiteit wordt goed uitgelegd. Al had er wat mij betreft ook in mogen staan dat er ook aromantische aseksuelen zijn.
Ik ben benieuwd of je je nieuwsgierigheid nog 4 dagen kunt bedwingen. Ik in ieder geval niet!  ;D
Is there any escape - A guy called Gerald

AceVentura

Ik ben erg nieuwsgierig, maar die paar dagen ga ik wel volhouden hoor :)
Als aromantisch aseksueel vind ik het jammer dat dat niet in het stuk aangehaald wordt, maar ja, het is belangrijk(er) dat aseksualiteit als geheel in de media komt  :cheerleader:
Ik heb inmiddels begrepen dat het artikel is gebaseerd op een interview met Tony Bogaert, een oude bekende met betrekking tot dit onderwerp: http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=Anthony_F._Bogaert
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Happy

Bedankt voor de link Uffie!

Een uitgebreid artikel met een milde genuanceerde stellingname. Natuurlijk kan alles beter en uitgebreider maar ik ben er blij mee  ;).

AceVentura

Ik heb het artikel zojuist gelezen en ik vind het een supergoed artikel. Hoewel de insteek voornamelijk gericht is op de romantisch aseksuelen wordt aromantisch ook aangehaald dus ik ben helemaal blij  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Voor wie geen zin heeft om zich te registreren bij NRC (zoals Edewecht), heb ik het artikel gescand en hier geplaatst.
(Ik heb er wat aan geknipt en geplakt zodat je het op 1 A4tje kan afdrukken.)

:ange: Met dank aan een oom van mij, die het me toestuurde met de woorden: "Dit zal jouw belangstelling wel hebben!" Lief hè!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Bedankt voor het plaatsen Edewecht  :klap: En natuurlijk ook  :cake: voor je oom  ;)

Wat mij opviel is dat er meestal wel contact met ons gezocht wordt voor zo'n artikel waardoor we weten dat het eraan komt, dat was in dit geval niet gebeurd waardoor het een echte verassing was  ;D
Ik zie het maar als een leuk kerstcadeau'tje  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

Het is een heel goed artikel! :klap: :klap: :klap: