Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel in Libelle

Gestart door Zonnekind, augustus 02, 2006, 11:38:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Ik zat juist op café een boekje te lezen, de Libelle en mijn oog viel op een artikel met als titel "Geen seks". Ik natuurlijk enorm geïnteresseerd, begin dat artikel te lezen :banghead: Het ging over mensen die geen seks hadden door omstandigheden: vrijgezellen die gewoon niet aan een lief geraakten, een man die impotent is,... De seksuologe in het boekje sprak al van bijna uitzonderingen en het werd in het boekje afgedaan als: ja mensen, kijk maar eens heel vreemd want er zijn mensen die nooit seks hebben! Ik kon het niet laten en ik heb daarnet een mailtje gestuurd, een lezersbrief. Ik ga hem hieronder zetten. Ik heb hem zelf nog niet durven terug lezen omdat ik vrij kwaad was en dus misschien een beetje grof of iets misschien verkeerd verwoord heb, maar soit, het is gestuurd. Ik hoop dat jullie volledig achter mij staan en zo hebben we toch ook weer een stukje reclame voor het forum als de brief er in komt te staan volgende week!

Ik wou graag reageren op het artikel "Geen seks".
Het is heel juist dat er mensen zijn die geen seks hebben. Ik ben blij dat daar ook eens aandacht aan geschonken wordt. Maar wat lees ik dan? Er zijn mensen die geen seks hebben en dit komt door omstandigheden! Ok goed, dit zal ook zeker waar zijn, maar wat met mensen die nu eenmaal nooit zin hebben in seks? Ik hoor de mensen al denken "bestaan die dan"? Jawel, ze bestaan. Aseksualiteit is een term die nog bijna niet gekend is en voor meer verwarring zorgt dan mensen die vertellen dat ze de vreemdste seksuele dingen doen. Aseksuelen zijn mensen die een afkeer hebben van seks of nooit zin hebben of er gewoon niets aan hebben. Er zijn veel meer mensen die bij deze groep horen dan men denkt en het wordt tijd dat hier ook wat meer over verteld wordt. We treffen elkaar op een forum van Aven: www.aseksualiteit.org/du De taboe rond seks hebben, is zo goed als verdwenen. Nu nog de taboe rond 'geen seks'...

Zonnekind
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

 :klap: Ik vind het geweldig Zonnekind, nu maar hopen dat het geplaatst wordt. Je bent een kanjer  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

 :-[ eh... dit had ik niet verwacht :-[
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

littlefanny

Ja, hij is duidelijk, overzichtelijk, niet al te kwaad en bondig en informatief  :D well done!
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

myra

Ik vind dat je helemaal niet grof of kwaad klinkt hoor Zonnekind.

Waarschijnlijk vallen ze nu zowat achterover. Aseksueel? djezes, bestaat zoiets? Hopelijk zijn we vreemd genoeg om een artikel over te schrijven  ;D

Zonnekind

 :D hihi. Ik heb al wel de mail die Ereinion eens gemaakt had naar hen geschreven, dus normaalgezien hebben ze al wel van aseksualiteit gehoord.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

En dat is dan altijd zo vreemd om dan te zien dat ze dat blijkbaar totaal niet onthouden hebben. Jammer hoor...
Maar goed, ik vind jouw reactie echt erg goed. Ten eerste omdat je gewoon helemaal gelijk hebt en ten tweede omdat het inderdaad weer publiciteit voor ons forumpje kan opleveren.  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

 :knuffel: Prima brief, Zonnekind ! kort, en inhoudelijk to the point, prima. En je mag best laten weten wat je vindt.. nu maar hopen dat ze er iets mee doen.. ::)
Het is bizar dat ook Libelle mensen zo opdringt dat je aan sex behoort te doen, en dat je anders echt niet normaal bent.. BAH !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Ik heb zo de indruk dat dat het geval is bij alle damesbladen. Heb de voorpagina's onlangs eens bekeken in de supermarkt. Bijna bij allemaal stond er iets over seks of seksbeleving op de voorpagina. Zal wel aan de zomer liggen...

En dan zwijg ik nog over de mannenbladen zoals che, waar ze gewoon babes with big boobies op plaatsen  ::)

Jovi_Hobbes

Het heeft zeker met de zomer te maken Myra. Zon, zee, seks. Blijkbaar is dat een soort van heilige drie-eenheid  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

#10
Ja, het zal wel met de zomer te maken hebben, en met de verkoopcijfers... En mannenbladen kijk ik al  jaren niet meer in.. bah, alleen maar voetbal, voetbal, motoren, auto's en zeer expliciete blote vrouwen. Het staat me echt innerlijk tegen.. :banghead: >:(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

bebe

 :klap: :klap: :klap: :klap: :klap:
goed neergezet zonnekind! heel niet grof hoor ,kom kom je erbij?
gewoon recht uit je hart en zo is het toch zoals het er staat?
ben benieuwd wat ze ermee doen............

Zonnekind

HET STAAT ER IN!!!! :D :klap: Joepiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee  :D

Ann heeft ons forum gevonden door mijn reactie. Omdat er al zoveel tijd tussen was, had ik niet verwacht dat ze het nog gingen publiceren. Lang leve de Libelle :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ann

Citaat van: Zonnekind op september 21, 2006, 04:24:21 PM
HET STAAT ER IN!!!! :D :klap: Joepiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeee  :D

Ann heeft ons forum gevonden door mijn reactie. Omdat er al zoveel tijd tussen was, had ik niet verwacht dat ze het nog gingen publiceren. Lang leve de Libelle :D

;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Geweldig, Zonnekind !
Schrijf nog eens een brief, zou ik zeggen !  ;D ;D ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)