Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Open deur

Gestart door femme1968unique, maart 22, 2015, 05:36:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

femme1968unique

Dit is grappig dat er  zoveel reacties zijn gekomen. Waarom is homosexualiteit wel aangeboren? Dit is net zo'n geaardheid als asexualiteit. Het ligt allebei in het zelfde vlak. En is dus wel aangeboren. Met uitsterven heeft het niks te maken. Want als asexueel kun je wel sex hebben. Maar je kunt er wel op volwassen leeftijd achterkomen dat je het bent. Ik ben nu 47 jaar en ben er nog niet zo lang geleden achtergekomen. Eerst dacht ik dat ik lesbisch zou zijn. Maar daar was ik niet tevreden mee. Op een gegeven moment is het kwartje gaan vallen. Ik kan je zeggen ik ben nu een gelukkig mens.

Speaker

Er is meer onderzoek geweest over homoseksualiteit en ook over hoe het ontstaat. Het onderzoek naar asexualiteit is nog in de begin fase en focus zich voornamelijk nog op of asexualiteit een geaardheid is of een ziekte (spoiler alert: de onderzoeken die hier overgaan wijzen uit dat het een geaardheid is). Dit soort onderzoeken zorgen gelukkig wel voor meer erkenning en acceptatie, maar er is dus te weinig bekent om te zeggen hoe asexualiteit ontstaat.

Trouwens, iets dat aangeboren is hoeft trouwens niet meteen erfelijkheid te zijn, een hazenlip of een wijnvlek zijn ook niet erfelijk.