Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Artikel in de krant

Gestart door yas4, juli 15, 2015, 08:54:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yas4

Hallo allemaal,

Dit artikel kwam ik net tegen op mijn fb.
Het woord aseksueel komt niet echt voor in het artikel,
maar het heeft er tog wel mee te maken dacht ik.

Het krantenartikel zelf:

http://www.hln.be/hln/nl/35/Seks-Relaties/article/detail/2394384/2015/07/14/Seks-is-saai-en-genant-mensen-biechten-op-waarom-ze-seks-juist-niet-leuk-vinden.dhtml?show=react

Het krantenartikel via facebook:

https://www.facebook.com/hln.be/posts/10153607793931282?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

De reacties op facebook zijn wel vaak onbegrijpend en niet zo fijn om te lezen
Alsof we door nonnen opgevoed zijn of ziek zijn.
maar wou het tog maar even met jullie delen.



Koffie

Sja helaas, de reacties zijn voorspelbaar. ;) Het is tegenwoordig een groot taboe om niet zo gericht te zijn op seks.
Maar ik moet zeggen dat ik in mijn omgeving, als je mensen persoonlijk over je aseksualiteit vertelt, minder idiote reacties krijgt. Althans, voor mij geldt dat gelukkig wel. Via internet krijg je altijd van die onbezonnen en ongezouten meningen, lekker anoniem en bovendien kunnen mensen zo lekker hip met hun seksualiteit showen. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Dank voor de links, yas4!

Eigenlijk vond ik de reakties meevallen. OK, er zitten een paar onverbeterlijke bij, maar het valt me op hoeveel genuanceerde reakties er juist zijn.

En hoeveel zo'n artikel oproept! Dit geeft volgens mij aan dat het idee "seks moet veel en vaak en is lekker" al redelijk ter diskussie staat, bewust of onbewust. Goeie ontwikkeling. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Imogen

Reactie van een heel wijs iemand op het artikel op Facebook:
"Aseksualiteit wordt helaas zo abnormaal gevonden in deze maatschappij. Alles kan, alles bestaat, maar geen lust? Daar bestaat geen enkel begrip voor.
Dan hou je niet van je partner (natuurlijk wel), dan blijft het niet duren (wel), dan heb je trauma's (nee), dan ben je frigide (nee), dan is je leven zinloos (al helemaal niet), dan heb je nooit goede seks gehad (oh heus wel, maar ook betere gesprekken, lekkerder eten etc), dan heb je niet de goede partner (juist wel), dan heb je geen echte relatie (oh ja, die opmerking vind ik nog wel het allerstomst) en ga zo maar door.
Mensen die aseksueel zijn missen niets, want ze hebben die gevoelens niet op die manier. Ze kunnen verliefd worden, trouwen, kinderen krijgen en zelfs seks redelijk fijn vinden, maar ze hoeven het niet. Ze lezen liever een goed boek of voeren een goed gesprek.
Het gekke is dat in onze maatschappij pedofilie bijna nog normaler gevonden wordt dan aseksualiteit en dat er allerlei oordelen zijn over deze geaardheid. Maar persoonlijk vind ik seks abnormaal en dat elk boek elke film daarover gaat of in elk geval een seks scène moet hebben. Zooooo oppervlakkig!
En zeggen dat mensen het dan maar eens vaker moeten doen? Je gaat toch ook niet elke dag een emmer snot leegdrinken tot je het leert waarderen?"

en mijn reactie daarop:
"Dank je Arinka! Ik ben (ook) aseksueel en ben heel blij met je bericht! Het taboe omtrent mensen die geen behoefte hebben aan seks is nog groot. Jij hebt het al een stuk kleiner gemaakt! Top!
"Dan blijf je de rest van je leven alleen!" is er ook nog 1. Of "Je moet eens naar de dokter want er is iets mis met je hormonen".....
Op zaterdag 26 september is er tussen 15.00 en 19:00 in Nijmegen een Aseksuelen Salon in het Roze Huis Nijmegen. De vorige 2 keer werd al goed bezocht. Er zijn dus veel mensen die de behoefte naar seks of een relatie niet hebben. Daar is NIKS mis mee!"

Toch ff stiekem reclame gemaakt voor de Salon ;-) Wie weet dat er de 26ste ook mensen vanuit dit bericht komen....
"I always felt a failure as a woman; didn't know how to be one...because I am non"