Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Regelmatig Geen verbinding??

Gestart door Ratlook, augustus 30, 2015, 10:08:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Moet je helemaal zelf weten. Ik denk dat er ook best voldoende op internet te vinden is over XP en internetbankieren. ;)
Succes met het zoeken naar een nieuwe computer.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ratlook


---
Ik denk over een week of drie...dan heb ik het geld er voor vrij..

Maar criminelen mogen van mij op mijn bankrekening komen

hoor....ze kunnen er alleen maar op storten en niks meer afhalen  :schater: :schater: :schater:

---

AceVentura

Citaat van: Dark_Lord_ op augustus 31, 2015, 05:32:32 PM
Maar goed, back on topic:
* Wat gebeurt er precies als je de website niet kan bereiken?
* Hoe vaak gebeurt dit ongeveer? 1 keer in het uur? Of meer?
Je hebt een ICT opleiding dus ik ga een technisch antwoord geven :) Overigens is dat wat ik ervaar, dat hoef natuurlijk niet altijd overeen te komen met wat anderen ervaren.
Wat ik merk is dat er regelmatig simpelweg geen verbinding met de webserver te maken is, op tcp niveau bedoel ik dan. Ook andere protocollen dan http doen het dan niet.
Dat is ook waarom ik geen verschil tussen browsers verwacht en waarom we er zelf niets aan kunnen doen, ik kan alleen wat files op de server zetten en dan heb je het qua autorisaties wel gehad.

Zonder daadwerkelijk iets te kunnen bekijken blijft het gissen wat er echt aan de hand is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Ratlook op augustus 31, 2015, 05:38:06 PM

---
Hij blijft enige tijd naar de site zoeken en geeft dan aan hem niet

te kunnen vinden..

Ik maak het elke dag wel een keer mee, maar ik probeer het natuurlijk

niet constant de hele dag..

Ik heb het ook twee keer gehad dat ik een stukje had getypt als antwoord ergens op

en toen ik op verzenden drukte dat niet lukte omdat de site wegviel

[ kon ik weer opnieuw proberen  :'( ]

--
---

Ratlook beschrijft hier precies  zoals ik het ook maandenlang heb meegemaakt - en ik berustte erin...
Tot ik in een impuls via Chrome dit forum ging bezoeken. Zelden of nooit meer een probleem gehad.

@AceVentura, misschien gaan de verschillende browsers verschillend om met ... eh .. zeg maar ... 'geduld'? Hiermee bedoel ik de kinkjes in de kabeltjes tussen al die verschillende servers tussen mijn computertje en de grote AVEN-Server in Florida.  ???
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dark_Lord_

Wat ik uit deze situatie kan halen, is dat Ratlook er momenteel als enigste last van lijkt te hebben en dat dit volgens hem ook de enigste site is waarmee dit gebeurt. Dit lijkt het probleem iets te isoleren, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik denk ook niet dat het type browser er iets mee te maken zal hebben, omdat ik al jaren zweer bij Firefox en echt helemaal geen problemen heb met het bereiken van deze site.

Citaat van: AceVentura op augustus 31, 2015, 06:56:36 PM
Zonder daadwerkelijk iets te kunnen bekijken blijft het gissen wat er echt aan de hand is.

Ik denk dat het hier helaas wel op neerkomt. Door gebrek aan verdere mogelijkheden om te zien en uit te pluizen wat er gaande is, kan ik alleen maar grove schattingen maken.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Ratlook

Citaat van: Dark_Lord_ op augustus 31, 2015, 08:42:59 PM
Wat ik uit deze situatie kan halen, is dat Ratlook er momenteel als enigste last van lijkt te hebben en dat dit volgens hem ook de enigste site is waarmee dit gebeurt. Dit lijkt het probleem iets te isoleren, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Er zijn er nog een paar die problemen hebben of hadden..

Maar dit soort dingen zijn idd moeilijk op te lossen en kunnen

natuurlijk heel goed ook bij de "leverancier" van het forum liggen !!

---

Alwynn

Ik heb zelf ook regelmatig problemen. Hoewel het de laatste tijd wel minder is volgens mij.
Wat ik heb dat de site als het ware blijft hangen. Dan klik ik bijvoorbeeld op een bepaald topic en dan lijkt het in de adresbalk alsof hij daar is maar hij blijft dan op dezelfde pagina hangen, ook zo dat ik niks meer aan kan klikken (tenzij ik op vorige pagina druk).
Ik gebruik zelf meestal chrome en heb windows 7 mocht dat nog iets zeggen.. Op andere sites heb ik er nog nooit last van gehad.

Eliza Harmony

Ik heb het nog nooit meegemaakt. (Windows 7 en Firefox, af en toe Windows 8 en IE)
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

aeronaut

Ik had het net ook, ik kreeg ineens een melding dat de server overbelast zou zijn o.i.d., dus leek wel echt aan de site te liggen, niet aan mijn verbinding.
Als ik het nog eens heb zal ik wel even een screenshot maken, misschien dat iemand er dan iets mee kan :)

Koffie

Ik zit al sinds het begin van dit topic te wachten tot 'mijn' melding verschijnt, dan kan ik hem hier plakken. En wat denk je? precies toen ik dit topic wilde openen. ;) Ik had het dus net ook weer, zowel in Firefox als in IE.

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ratlook


---
Dat is precies de melding die ik dan ook krijg !!

---

AceVentura

Ook dat is helaas een bekend probleem en niet iets waar we als Nederlands forum invloed op hebben. Net zoals met het andere probleem hier ook weer: Bij gebrek aan mogelijkheden om te onderzoeken blijft het gissen wat de oorzaak is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Het ligt absoluut niet alleen aan het forum of de software ervan!

Zojuist nog: geprobeerd in te loggen bij het forum, d.m.v. Mozilla Firefox (en windows 8.1).
Met Firefox kan ik niet inloggen: ik krijg een blanco pagina, en daarmee moet ik 't doen.
Na wat experimenteren: ik kan inloggen, maar alleen als ik kies voor één uur ingelogd blijven.
Wil ik uitloggen: kan niet, weer zo'n blanco pagina.  :geezer:
En dit dus alleen met Firefox.

Kennelijk gaan de verschillende browsers verschillend om met aanvragen/verzenden/wachten op gegevens via de http://
Vreemd dat anderen dan weer geen probleem hebben met Firefox...

Kortom:  ???  ???  ???
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Nee, nog steeds geen enkel probleem met Firefox. En ik blijf ingelogd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Koffie

Ik maak dit topic even wakker. Zoals jullie ongetwijfeld gemerkt hebben is het de laatste tijd echt drama met het forum. Ook het Engelstalige forum ligt er vaak uit. Helaas. Niks aan te doen. Ze zijn geloof ik nog steeds bezig met het realiseren van een nieuwe server en ik hoop dat ze het kunnen regelen, want ik vind het in elk geval bloedirritant.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie