Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderwens?

Gestart door Dark_Lord_, september 09, 2015, 08:07:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dark_Lord_

Heb je, ondanks je afkeer naar seks, wel behoefte aan het hebben van eigen kinderen?

Ikzelf heb absoluut geen behoefte aan kinderen. Ik heb zelf sowieso erg weinig met jonge kinderen en kan me ook erg slecht in hun belevingswereld inleven. Daarnaast kan ik ook erg slecht tegen hard geluid, wat helaas wel iets is wat bij kinderen hoort.
En als ik kinderen van een ander al irritant vind, dan zou het al helemaal niet te doen zijn als er eentje 24/7 bij mij in de buurt is. Dat gaat erg veel energie vreten en neemt helaas ook heel veel vrijheid weg. Vrijheid waar ik momenteel wel heel erg op gesteld ben.

Dus nee, geen kinderen voor mij in het verschiet.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Ratlook


---
Ik heb al een prachtige zoon die nu al 37 jaar is en ik

heb drie kleinkinderen  8)

Ook heb ik lang geleden nog één kind verloren helaas  :'(

Ik zal beslist niet beweren dat kinderen "zaligmakend " zijn, maar het

is toch wel een prachtig iets hoor !!!!

---

hobbitscones

Mijn moeder hoopt dat ik ooit een kinderwens krijg, maar tot nu toe heb ik deze nooit gehad.

Niet alleen heb ik niks met kinderen, ik kijk er ook niet naar uit om een te maken, 9 maanden dat ding te dragen, en dan het er nog uit zien te krijgen. Nou is er natuurlijk adoptie, maar dan moet ik het ook wel heel graag willen gezien het niet goedkoop is (al zou ik sneller adopteren dan het op de natuurlijke manier doen als ik kinderen wilde).

Ik heb ook problemen met geluid, zowel harde als zachte, en bij mij vaak wel specifiek door mens gemaakte geluiden. Wat ik heb komt ook het dichtste bij 'misofonie.' Dit gaat ook niet samen met babies en kinderen.

En hoewel ik andermans kinderen ook maar niks vind, ik vind dat ze net als de meeste mensen wel hun grappige en schattige momenten hebben (kinderen dan, niet babies, sorry), maar om een kind te hebben voor die ene keer dat ze een gek iets doen waardoor je moet lachen? Dat werkt niet voor mij.

Vaak zeggen mensen dan, "maar je bent zelf ook kind geweest" als je zegt dat je er niks mee hebt, of zelfs een lichte afkeer van, maar ik zou kind-mij ook niet willen opvoeden. Ik snap dat argument daarom ook nooit. Natuurlijk zou ik nooit gemeen doen of boos kijken tegen/naar kinderen als ze eenmaal aandacht vragen, maar ik heb er persoonlijk gewoon niks mee en heb er om eerlijk te zijn liever niks mee te maken.

Briggy

Zelf wil ik geen kind. Dit omdat ik persoonlijk vind dat er al teveel mensen op aarde zijn, de wereld een steeds minder mooie plek wordt om op te leven, plus ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil.. Daarnaast vind ik het allemaal enorm duur.

Citaat van: Ratlook op september 09, 2015, 10:17:18 PM
Ook heb ik lang geleden nog één kind verloren helaas  :'(

Heftig zeg :( Zo hoort het niet te zijn. Gecondoleerd.

12-1-2015 <3 MarkA

Ratlook

Citaat van: Briggy op september 10, 2015, 03:31:21 PM

Citaat van: Ratlook op september 09, 2015, 10:17:18 PM
Ook heb ik lang geleden nog één kind verloren helaas  :'(

Heftig zeg :( Zo hoort het niet te zijn. Gecondoleerd.



Dank je wel !!

---

Sully

Heftig, Ratlook..  :(

Het valt wel op dat er hier veel mensen zonder kinderwens zijn. Zouden aseksuelen gemiddeld minder snel een kinderwens hebben? Ik heb zelf wel een enorm grote kinderwens. Het is dat ik nu studeer, geen partner heb en geen goede omgeving, anders zou ik het liefst nu al zo'n kleintje in mijn armen sluiten. :ange: Maar dat kindje mag 10 jaar wachten, zodat ik hem/haar een goede omgeving kan geven. Ik ben er nu ook al uit als ik geen partner vind, dat ik dan bewust alleenstaand moeder word, met een zaaddonor bijvoorbeeld.

Dark_Lord_

Ik vermoed dat het gebrek aan een kinderwens te maken heeft dat seks toch wel een vereiste is om een kind te kunnen verwekken.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Tempesta

Ik heb altijd al een kinderwens gehad, maar ben me ervan bewust dat het in mijn geval in mijn eentje erg moeilijk gaat worden. Niet omdat er dan geen partner in beeld is, het idee van een bewust alleenstaande moeder zoals Sully dat zegt spreekt me ook wel aan. Maar ik kan het niet combineren met mijn werk (ploegendienst) en kan/wil mijn omgeving niet opzadelen met flinke oppasverplichtingen. Wellicht als ik een gastouder kan vinden die ook aan nachturen doet ;).

Koffie

Ik heb van kinds af aan moeder willen worden en ik ben dat uiteindelijk ook geworden. Ook een kind verloren trouwens, ik heb er 2 maar eigenlijk 3 (en nog een paar miskramen). Inderdaad, daar moet je wel wat voor doen, maar ik was toen nog niet uit over mijn aseksualiteit en ik probeerde voor mezelf ook eigenlijk wel anders te zijn dan ik was.

Er bestaat op het forum trouwens een topic over kinderen krijgen zonder 'de daad'. Al is ook dat natuurlijk niet geheel seksloos. Ik reageerde in mijn huwelijk vaginistisch, dus met die partner was dat niet mogelijk en toch heb ik kinderen met hem gekregen.
http://asexuality.org/du/index.php?topic=4125.0
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Miso

Ik heb wel degelijk een kinderwens, maar denk wel dat ik daarvoor de techniek om hulp ga vragen! Maar alleen wanneer ik een partner vind, zie het niet zitten om een kind bewust alleen op te voeden.

CiteerIk heb ook problemen met geluid, zowel harde als zachte, en bij mij vaak wel specifiek door mens gemaakte geluiden. Wat ik heb komt ook het dichtste bij 'misofonie.' Dit gaat ook niet samen met babies en kinderen.

Ik heb Misofonie. Ben hiervoor ook naar Amsterdam, naar het AMC geweest. Ze hebben daar een 'therapie'. Zelf vond ik het meer een knutselgroepje. Heb wel veel gehad aan het PMT gedeelte, heb mijzelf weer wat beter leren kennen. De misofonie klachten zijn echter niet minder geworden.. Over het algemeen kan ik er wel tegen wanneer kinderen eetgeluiden maken. Maar het zal zeker een uitdaging zijn wanneer ik hele dagen met een gezin in huis zou moeten leven. Maar op dit moment, zou ik het er wel voor over hebben!

aeronaut

Ik wil later echt heel graag kinderen, maar heb ook echt een behoorlijke afkeer van seks. Dus dat gaat nog wel een probleem worden... als ik überhaupt al ooit een partner ga vinden. Het idee van bewust alleenstaande moeder worden spreekt me ook niet zo aan (vooral dat je dan een onbekende zaaddonor hebt enzo, nee laat maar. En alleen een kind opvoeden lijkt me ook een zware taak). En ik zit ook niet echt te wachten op de hele procedure van IVF enzo. Dus echt nog geen idee hoe ik ooit zwanger zou moeten worden. Adopteren is ook een optie natuurlijk, maar ik zou toch liever zelf kinderen krijgen.

Dus ik hoop maar gewoon dat ik ooit iemand tegenkom waarmee ik het niet erg zou vinden om seks te hebben, ondanks dat de aantrekkingskracht ontbreekt, maar dat zit er niet in ben ik bang :-\

AceVentura

Ik heb echt helemaal niets met kinderen en vind ze meestal maar irritant  ::)
Voor mij dus geen kinderwens  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

FerretFox

Vroeger had ik wel een kinderwens maar toen neven, nichten en vrienden/kennissen kinderen kregen en ermee op visite kwamen, bleek ik erg nerveus en geïrriteerd te worden van kinderen en blijf ik liever uit de buurt van kinderen dus voor mij geen kinderwens meer. 

Womanforce

Altijd al geweten dat ik geen kinderen wilde. Hoe jonger ze zijn, hoe erger. Als ze baby zijn doen ze alleen maar walgelijke dingen zoals viezigheid produceren en krijsen. Ik vind het nogal een uitdaging om dat schattig te vinden....

Skydriver

Geen kinderwens hier voor me. Ik vind ze wel schattig, kan ze graag zien en speel er graag mee; maar er zelf hebben en er volledig voor zorgen zie ik niet zitten.

Daarnaast hou ik ook enorm veel van reizen en heb ik nog héél veel op mijn verlanglijstje staan. Mijn levensdoel is 'de wereld zien' en dat lijkt me met kinderen een onmogelijke opdracht.