Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Queer aan Zee

Gestart door AceVentura, januari 17, 2016, 11:02:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Ik was net even over het internet aan het zwerven en ik kwam Queer aan Zee tegen: https://queeraanzee.wordpress.com/
Het is een groepje wat regelmatig leuke activiteiten organiseert en zich richt op LGBT'ers, en het mooie is: Ze benoemen zelfs aseksualiteit op de website  :cheerleader:
Enige nadeel is dat veel van hun communicatie via facebook lijkt te lopen.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Misschien is het leuk om eens aan te sluiten bij zo'n activiteit.

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ziet er vriendelijk en open uit. Maakt me wel nieuwsgierig. Maar... met de al dan niet regelmatige salons en meetings die we al hebben in Nijmegen en Voorburg, zou het me wel wat te veel worden ;D
Maar wie houdt de individuele forumleden tegen om eens binnen te lopen bij zo'n borrel? Of met een groepje?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Uiteraard houd niemand mij/ons tegen :) Ik ben ook zeker van plan januari of februari eens naar zo'n borrel te gaan om te kijken wat het is, in januari is het alleen op de zelfde dag als de meeting in Nijmegen, dus dat word kiezen ...
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Wat leuk dat jullie Queer aan Zee hebben gespot! Want de doelgroep van dit initiatief in Den Haag is nog niet eens zo heel lang geleden uitgebreid met aseksuelen, panseksuelen en mensen met een intersekse conditie/dsd.

Ik was bij de borrel van januari. Het was er heel gezellig, tenminste, ik voelde me er erg thuis. Er waren zo'n 25 bezoekers tussen 16.00 en 21.00 uur. Na 21.00 uur waren we nog met rond de 10 personen.

Het is daar zitten, praten, kletsen, lachen. Een serieus onderwerp kun je goed aankaarten. De mensen hebben er een open houding. Er wordt ook wel van stoel gewisseld, om het bijvoorbeeld te illustreren. Mensen komen er ook echt om kennis te maken met andere LHBT + QIAP'ers.

De borrel heeft enkele paraplu activiteiten, zoals Queer aan Zee goes... en meestal volgt er dan iets als een naam van een film. Afgelopen najaar was er voor het eerst Queer aan Zee opens your mind. Het onderwerp dat toen werd behandeld, was biseksualiteit. Onder de vlag van Queer aan Zee opens your mind zou ik graag in het najaar van 2016, tijdens een Nederlandse viering van aseksualiteit, een activiteit willen organiseren. Dit wil ik dan het liefst doen op zaterdag 26 november. Dan is het Ace Visibility Day en er is dan Queer aan Zee borrel.

De locatie waar Queer aan Zee sinds januari zit, eetcafé De Maatschappij op Scheveningen, heeft de mogelijkheid om films te draaien. Daar betalen zij al de rechten voor. Ik denk daarom aan het draaien een goede documentaire over aseksualiteit, aansluitend een interview met iemand die zichzelf identificeert als aseksueel en niet bang is om daarover met Queer aan Zee bezoekers wil praten, misschien zelfs wel te discussiëren. Daarna is dan de 'gewone' Queer aan Zee borrel.

Wat vinden jullie van dit idee???

Edewecht

Citaat van: Hilde op februari 01, 2016, 10:32:21 PM

Wat vinden jullie van dit idee???



Wow! Ik schrijf die 26 november alvast op m'n kalender. Wat ik er zelf wel of niet ga doen, nog geen idee. Maar ik blijf dit topic in de gaten houden.

@AceVentura, mochten de meetings in Voorburg inderdaad een regelmatig terugkerende happening vormen, dan zou je zo'n dag als deze daar onderdeel van kunnen maken. (?)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

@Hilde: Leuk dat jij ons ook hebt gevonden !
Ik ben ook zeker van plan eens te gaan kijken bij zo'n borrel, afgelopen weekend ging helaas niet. De februari meeting heb ik in ieder geval al in m'n agenda staan, de nieuwe locatie is voor mij overigens wel een stuk lastiger te bereiken helaas.
Om iets met een aseksueel tintje te doen zou je bijvoorbeeld ook de documentaire (a)sexual kunnen laten zien, die is volgens mij alleen beschikbaar via netflix. Als de borrels bevallen wil ik zelf ook wel eens wat vertellen als daar interesse voor is.
Overigens ben ik niet bekend met Ace Visibility Day, wel ken ik Asexual Awareness Week.

@Edewecht: Dat kan zeker. Zoals gezegd kende ik de dag niet (ligt dat aan mij ?), maar als er een specifieke dag voor aseksualiteit is dan is het natuurlijk zonde om daar niets mee te doen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


Hilde

@Edewecht @AceVentura en @Speaker Dank voor al jullie reacties! :D Als eerste viel me de Asexuality Awareness Week op. Daar zijn voor mijn gevoel recentelijk dagen bij gekomen, zoals de Ace Visibility Day op 26 november. Op Twitter viel me dit vorig jaar op, ik bedoel, dat er ook voor aseksuelen een visibility day is. Ik laat het onderwerp 'Queer aan Zee opens your mind: aseksualiteit - 26 november 2016' :cheerleader: nu even rusten, maar ik kom er zeker op terug...!  :wave:

AceVentura

Ik ben niet zo van het twitteren en andere (a)sociale media, dus ik kan het ook heel goed gemist hebben hoor  ;D
Zoals gezegd hoop ik bij jullie februari-borrel aanwezig te kunnen zijn, dan kunnen we het er ook nog wel even over hebben.

Zijn er hier nog meer die het wel leuk lijkt om eens bij Queer Aan Zee te gaan kijken ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

 ;) Hier nog zo'n kluizenaar zonder facebook en al die dingen; maar ik zet https://queeraanzee.wordpress.com/ bij m'n bladwijzers, zodat ik het geregeld bij kan houden -- naast het volgen van dit topic natuurlijk!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Toch enigszins nieuwsgierig naar wat die "Ace Visibility Day" was ben ik nog even gaan zoeken, en het lijkt te gaan om Ace Day: http://www.theasexualityblog.com/ace-day.html
Afgelopen jaar was dit voor het eerst en alleen op (a)sociale media, dus dat verklaard waarom ik het volledig gemist heb  :schater:
Ik krijg de indruk dat het nog maar een klein initiatief is van enkele leden van het Engelstalige forum, maar misschien is het inderdaad leuk om die dag wat bijzonders te doen. 26 november is een zaterdag dus wat dat betreft zou het niet zo'n probleem hoeven zijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Gudrun

Ik vind het wel een leuk idee om iets te organiseren voor Ace Day (is dat nou hetzelfde als ace week? want dat is toch ook zo rond die tijd van het jaar??? Ik dacht dat de mensen die ace day hadden georganiseerd dat eerst in het voorjaar ipv de herfst hadden bedacht of haal ik dingen nu hopeloos door de war?). Ik heb laatst Taking the Cake gezien (op het moment gratis hier op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=YGggJwDoAnM) en vind het persoonlijk een betere documentaire dan (A)sexual omdat er duidelijk wordt uitgelegd wat aseksualiteit is en waar aseksuelen onder andere tegenaan kunnen lopen. Dus ik gooi die ook in de groep als suggestie voor het organiserend comité :)

Ik zou ook wel een keertje langs willen komen naar Queer aan Zee. Ik moet wel nog even kijken wanneer ik wil/kan. Is het eigenlijk een groep met voornamelijk vaste mensen, of komen er veel nieuwe/minder reguliere mensen hierop af?

AceVentura

Ace Day en Asexual Awareness Week zijn verschillende dingen. AAW gaat al aardig wat jaren mee en geeft vaak aanleiding om zowel in online als de offline wereld wat aan zichtbaarheid te doen. Ace Day is nu voor het eerst geweest en alleen op (a)sociale media, hierbij werden mensen opgeroepen om plaatjes van speelkaarten te posten om daarmee hun vorm van aseksualiteit te laten zien (iets wat ze een volgende keer anders willen doen, zie de link uit m'n vorige bericht).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Hilde

Dankjewel Gudrun voor de tip Taking the Cake! Het organiserend comité neemt dit mee  :) En krijgt trek in cake  ;D

Queer aan Zee heeft elke editie nieuwe bezoekers en dat vind ik alleen maar prachtig  :klap: . Voor mezelf is het een fijne mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Er is inderdaad een kern van bezoekers, die regelmatig terugkomt, maar lang niet elke maand hoor. De laatste keer waren er rond de 25 bezoekers en daarvan waren er vijf nieuw. Ze wilden nog wel eens een keer komen! :cheerleader:

Hilde

Ik wil er geen gewoonte van maken om jullie te attenderen op Queer aan Zee. Maar voorafgaand aan de borrel van aanstaande zaterdag 27 februari hebben we iets extra's in de aanbieding. Voor belangstellenden houden we een poëzie workshop 'Ode aan de liefde'. Ik verwacht dat mensen van diverse identiteiten, dus ook aseksuelen, met dat thema goed uit de voeten kunnen. Sterker nog, de workshop kan heel leuk uitpakken voor je, maar ik verklap verder niks! We bieden hem gratis aan -drankjes graag wel zelf betalen-.

14.00 uur: begin workshop Queer aan Zee creates: Poetry... een ode aan de liefde
16.00 uur: begin borrel Queer aan Zee

Café-restaurant De Maatschappij, Keizerstraat 67, 2584 BC Den Haag.

Bekijk de vooraankondiging met meer informatie over de workshopgevers en hun aanpak. Lees voor meer informatie over de borrel zelf de uitnodiging.