Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Gevoel niet te bestaan, door dat geen liefde.

Gestart door Sonic, februari 15, 2016, 02:59:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sonic

Ik heb altijd moeite gehad met vrienden maken en dat heb ik geaccepteerd, want ik ben niet de beste sociale persoon omdat ik meer in me zelf gekeerd ben.
Buiten dat om, probeer ik wel nieuwe mensen te leren kennen natuurlijk want ze zeggen dat je niet kan leven zonder vrienden. Helaas doe ik dat al ruim 7 jaar ongewild.

Op veel websites heb ik gezeten om vrienden of vriendinnen te vinden, maar telkens trek ik de zelfde personen aan ze reageren op je doen leuk etc, maar binnen nog geen 2 maanden hoor je ze niet meer omdat je niet in hun vriendschap kring hoort.
Ik ben iemand die bijvoorbeeld LEGO en Dinosaurussen verzameld. Daar storen mensen zich aan, waarom vraag ik me dan af? Ik zeik iemand toch ook niet af als ze elke dag bier drinken en 30x op een dag dronken zijn? Waarom kan iemand niet je in de waarde laten?
Volgens mensen heb ik het Syndroom van Peter Pan. Dat is iemand die liever kind blijf dan volwassen zijn en dat ben ik ook, in iedere geval ik weet het van me zelf maar het hindert me niet.

Wat zeg ik? Het hindert me vaak genoeg, ik heb bijvoorbeeld nog nooit een relatie gehad en heb dus ook nog nooit iemand in me handen mogen ontvangen en te knuffelen.
Dan krijg je altijd van die nare worden naar je hoofd, zoals Homo, debiel, mongool omdat je van de huidige maatschappij afwijkt. Want iedereen van mijn leeftijd heeft zo genaamd al 300x Seks gehad, al 1000x vriendjes of vriendinnetje gehad maar ik niet.
Ik weet dat ik een laatbloeier ben met veel dingen, maar dat vind ik niet erg. Beter laat dan nooit toch?

Veel mensen zien me als een object om misbruik van te maken, zoals dat ik ze help met hun computer en nooit een bedankje of zo iets krijg. Ik ben te goed geweest voor een hoop lui waar ik bevriend mee ben geweest in het verleden.
Maar er is wel ooit een vrouw geweest die heeft gezegd jij bent een geweldig vader als je dat ooit word, Helaas niet met haar want zij was iemand die geen kinderen wou en ook geen relatie.
Dat gaf me wel hoop in het vinden van iemand die om je geeft, maar toch lukt het nooit waarom geen idee.
Op mijn berichten na andere toe word nooit tot soms gereageerd, en dat vind ik jammer. Net als of niemand ziet dat ik besta en soms denk ik ook, als ik ooit weg val dat niet eens iemand het in de gaten heeft buiten familie om natuurlijk en dat is een apart iets.

Zijn er ook mensen die een beetje met het zelfde zitten zoals geen persoon kunnen vinden waar mee je goed en lekker kan praten?
Of mensen die tips hebben etc? Misschien kan ik er wat mee.

Ben gelukkig nooit echt negatief want heb het van Bassie en Adriaan overgenomen "Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen!"
Als je iets wil delen kan dat via PB, kan ook via het forum maar dit bericht is meer van om te laten zien hoe ik me voel meer niet.

Dank je wel voor het lezen. Moest het eventjes kwijt. Weet ook niet of dit bericht in het goede kolom staat van het forum.








Edewecht

Hallo Sonic,

Om met het laatste te beginnen: je berichtje staat op een goeie plek, lijkt me.

Als reaktie heb ik niet echt een antwoord op je vraag, maar ik wil je wel zeggen dat ik het een eerlijk stukje vind.
Je beschrijft jezelf op een open manier en je lijkt je niet te schamen voor hoe je bent. Je kunt naar jezelf kijken -- en wat dit oproept, daar lijk je min of meer mee te kunnen leven.
Jammer dat mensen vaak gauw zo'n oordeel klaar hebben. Als jij graag lego verzamelt, dan verzamel je graag lego. Punt. Zouden die anderen soms stiekem jaloers zijn op jou, die gewoon z'n gang gaat? Zouden ze zelf ook niet graag lego verzamelen, maar mogen ze dat niet van zichzelf? Dan gaan ze op een ander afgeven, logisch. (Nou ja, logisch... ??? Afijn , zo werkt het wel vaak.)

Ik ben zelf in een aantal dingen ook wel een eenling. Nooit een relatie gehad, terwijl ik dat vroeger toch graag wilde! Ik heb er op een gegeven moment vrede mee gesloten: OK, dan blijf ik alleen, en ga wat van mijn leven maken. Niet altijd leuk, dat alleen zijn, maar toch, ik ben er nu toch wel aan gehecht.

Jammer dat mensen geen blijvend contact met je willen. Volgens mij besta je wel degelijk! Je bestaat ook zonder dat je 'liefde ontvangt' , maar ik weet dat je meer voelt en beseft dat je bestaat als je liefhebt of wordt liefgehad.

"Amen" zei de dominee. Ja, grote woorden hè.

En, Sonic, het mooie van dit forum is dat het niet alleen maar over aseksualiteit hoeft te gaan.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Sonic

Bedankt voor je lieve woorden Edewecht! :)
Je hebt gelijk ik besta zeker wel.. ook al is het zonder liefde.

Met lego kun je heel erg gelijk in heb,. Het zo is want LEGO is nogal aan de prijzige kant zoals je misschien wel weet.
Ik leer het ook te accepteren dat ik misschien me hele leven alleen blijf. En misschien is dat ook het beste, hoop zelf natuurlijk dat het niet zo ver komt.
Hoop op een dag vader te worden van een leuke dochter of zoon. Je moet toch altijd op je dromen en hopen vast houden zeggen ze. Maar soms werkt het helaas niet altijd..

Ik ga er vanaf nu gewoon wat van maken! Je hebt me aardig opgevrolijkt er mee heel erg bedankt dat je ook de moeite heb genomen om te reageren echt waar  :knuffel:


Dutchamoeba

Hallo Sonic,

Inderdaad, je bestaat zeker wel! Naar mijn gevoel ben je een open en eerlijk iemand; iemand die er mag zijn!

Ik heb ook niet echt een antwoord op je vraag. Het enige dat ik kan zeggen (nou ja, typen in dit geval) is dat ik het fijn vind om te lezen dat je je niet lijkt te schamen voor je anders-zijn. Daar heb ik echt respect voor. Naar mijn ervaring zijn er nl. behoorlijk wat mensen die daar helaas meer moeite mee hebben.

Sabine

Hoi Sonic,

Ik herken wel wat dingen uit je verhaal. Voel me ook wel een beetje een buitenstaander omdat veel leeftijdsgenoten inmiddels al bezig zijn met dingen als samenwonen, sommigen zelfs al met trouwen... En ik heb überhaupt nog nooit een relatie gehad omdat ik ook nooit echt een klik heb gehad met iemand. Betwijfel ook of dat ooit zal gebeuren. Op zich heb ik ook niet heel veel behoefte aan een relatie, ik hou me liever bezig met dingen zoals m'n favoriete artiesten of tv-series. Het voelt alleen wel een beetje eenzaam soms om 'anders' te zijn, maar gelukkig is er het internet. Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat ik maar gewoon moet accepteren dat ik misschien de rest van m'n leven wel alleen blijf. Ik maak er het beste van en daar heb ik niet per se iemand anders voor nodig. Vind het trouwens ook helemaal niet raar dat je LEGO of dinosaurussen verzamelt, genoeg mensen met een bijzondere verzameling! Ik verzamel Funko Pop figuren, misschien snappen sommige mensen dat ook niet helemaal, maar ach, zo lang ik het zelf maar leuk vind.  ;D Volgens mij is er op Facebook vast wel een groep voor mensen die van LEGO houden, misschien kun je daar eens naar kijken en zo in contact komen met mensen met dezelfde interesse?

Sonic

Dutchamoeba: Klopt veel mensen zijn niet eerlijk over zich zelf en schamen zich voor de dingen die ze doen... ik denk als ik dat zou hebben dat ik er niet eerlijk over ben dan ben ik al 99% me zelf niet meer eigenlijk..
Het enigste wat ik wel altijd er haat, dat je mensen berichtjes stuurt en dan nooit meer hoort dat stoort me vaak en dan denk ik oh, heb weer wat verkeerd gezegd.. Dat ik dat nu moet mee maken al een heel tijd dat doet me pijn, als het me op me 40ste zou gebeuren dan had ik er al 100% vrede mee, want dan denk ik ook waarom nog zo moeilijk doen? Je kan beter leven, want je zit bijna op de helft alles achter je later en gewoon gaan :)

Mikasa: Buitenstander heb ik me vaak genoeg gevoelt.. Denk soms gewoon dat ik te eerlijk ben, maar als ik zou liegen over de dingen die ik heb dat ze me dan wel willen als vriend, maar als ze er achter komen is het klaar.
Ik weet wel dat ik een goede verleider ben, een paar kennissen (Oudere dames) Die vinden me echt super leuk en als ze zelf mijn leeftijd waren hadden ze me echt wel willen hebben als hun vriendje.
Dus ik doe wel wat goed, maar niet bij de soortgenoten van mijn leeftijd.. vreemd hé?
Klopt het voelt zeker eenzaam soms.. bij mij is het dan als ik een spel doe en dan zie je 2 spelers staan denk je oh wacht je hebt geen vrienden of een leuke vriendin om dat te doen en dat zie je dan elke keer als je die games op start..
Funko Pop figuren ken ik, mijn kleine zus heeft zo'n Hobbit draak er van geen idee hoe die heet, maar die was prijzig.. net als LEGO laats nog die Grote Politie helikopter gekocht was wel 45,- verplaats de 76 euro,- maar lego verlies op geven moment hun waarde door dat de stickers er af vallen dat is een heel bekend probleem maar ja, met een beetje fantasie zie je die stickers er altijd op zitten ook al zijn ze al jaren weg.

Dat heb ik toevallig al eens gedaan alleen dan een groep voor De Sims 4 maar is nooit wat op uitgelopen via Facebook mensen reageerde nooit meer, of ze verwijderde je naar een paar dagen alweer...

Jammer dat mensen zo kunnen zijn!  :geezer:
Bedankt voor jullie reacties!  :grouphug:

SaxiePhone

Hey Sonic,

Heel herkenbaar je verhaal, ik ben precies hetzelfde. Ik heb ook geen vrienden. Ik vind dat er niks mis is met het verzamelen van lego hoor. Stiekem vind ik lego namelijk heel cool  ;D ik heb pas geleden een gaaf robot pakket gezien dat je helemaal kan programmeren...

Ach ik ben 31 en ben nig steeds gek van knuffels, ik slaap er ook mee. Dat vinden veel mensen ook raar, want dat is toch voor kinderen? Maar ik vind het gewoon fijn  8). Ik zou zo graag een maatje willen, maar het lukt me niet om er een te vinden.


Sonic

Dank je wel voor je bericht SaxiePhone :), ik heb je een berichtje gestuurd dat jij ook niet de enigste bent met knuffels :).

Dark_Lord_

Op internet heb ik wel eens het volgende citaat gehoord: "There is no age limit on fun" (Er is geen leeftijdslimiet op lol hebben)
Met dit citaat word dus bedoeld als je iets leuk vind om te verzamelen, je dat gewoon moet doen, ongeacht de leeftijdsgroep waar dit voor bedoelt is. Dus als je Lego dino's leuk vind, dan hoef je je daar absoluut niet voor te schamen. Sterker nog, het zijn die mensen die jou er raar voor aankijken die zich moeten schamen.

Ikzelf beken vol trots dat ik ook geregeld speelgoed uit Japan importeer. In dit geval van die Transformer-achtige robots die je kan ombouwen en combineren op verschillende manieren. Mijn woonkamer is gevuld met kasten en planken waarop ik het spul tentoonstel.

Het achterlopen op het gebied van relaties kan ik inkomen. Ik ben vanaf morgen 28 jaar oud en heb nog nooit iets meegemaakt wat op een liefdesrelatie lijkt, terwijl mijn zusje er al iets van 4 mee heeft gemaakt en inmiddels al getrouwd is. Dat komt gedeeltelijk door mijn asexualiteit en gedeeltelijk omdat ik de plekken waar mensen normaal hun grote liefde ontmoeten, zoals een kroeg, als de pest vermijd, omdat ik daar gewoon niks aan vind.

Wat betreft het vinden van een goede vriend met wie je alles kan delen...kan ik helaas alleen maar zeggen dat dat een kwestie van geluk is. De mensen die ik als vriend beschouw, welke ik op 1 hand kan tellen, leerde ik eigenlijk ook per toeval kennen. De eerste 17 jaar van mijn leven had ik eigenlijk ook niemand die die positie vulde.

Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Sonic

Sorry, voor late reactie op jou Dark_Lord_ was me even ontschoten!

Precies, ben nu veel bezig om alles zo in te richten op me kamer wat ik graag vaak wil zien en dan valt het LEGO toch buitenschot. Dus dat ga ik uit elkaar halen en verlopig weg bergen tot dat ik geld heb om een kast of iets anders te kopen om het lekker mooi in te zetten :) Dan zal het net zoals jou worden kasten vol meet "zooi" Haha En je hebt dan ook weer veel bouwtijd om ze weer in elkaar te zetten dat maakt het leuk :), Nu worden de Dinosaurussen het dominerende team op mijn kamer ^^
Ik mag van me zelf nu niets meer kopen, heb zo veel zooi kom er soms gewoon niet meer uit  :schater:


Hopelijk vind ik op een bepaalt moment toch iemand die tijd in me wilt steken, en ik natuurlijk ook in haar..
Hoop dat het alleen niet ruim 20 jaar duurt :-)
Ik vermeid kroegen en dat soort dingen ook, totaal geen fan van! Geef mij maar een zak met chips om op de bank een goede film te bekijken alleen probleem van dat is, je ontmoet geen meiden  :schater:

En als ik Sims speel dan ontmoet ik 1000de meiden alleen ze zijn niet echt xD Soms, zou ik echt willen dat ik deel kon uit maken van een game of zo iets dan kom je heel snel iets of iemand tegen..
Ik kende een aardig persoon, maar ruilde me in voor een game genaamd "World of Warcraft" vreselijk dat iemand o verslaafd aan zo'n spel kan raken zeg.

Bedankt voor je reactie! iets later dan gepland, maar beter laat dan nooit right?  :handschudden:

Dark_Lord_

Wat ik wel een beetje bij je merk, en dat is absoluut niet naar bedoeld, is erg veel negativiteit.
Alsof je eigenlijk al besloten hebt dat jouw situatie hopeloos is. Het klinkt misschien cliché, maar een situatie is pas hopeloos op het moment dat je zelf de handdoek in de ring gegooid hebt. Daarnaast moet ik helaas ook zeggen dat ik uit ervaring weet dat mensen zich minder snel aangetrokken voelen tot negativiteit.

Wat mij erg hielp om een positiever gevoel over mezelf te krijgen, is door nieuwe dingen uit te proberen. Buiten mijn comfort zone te stappen.
Toen ik mezelf als, zoals jij dat noemt, onzichtbaar beschouwde, besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en te beginnen aan kickboksen. Na een erg moeizaam begin ben ik hier steeds beter in geworden. Dit heeft er dus ook voor gezorgd dat ik meer respect voor mezelf kreeg. Sport heeft wat dat betreft sowieso wel een positief effect op je humeur.

Over het ontmoeten van mensen gesproken: niet elke ontmoeting hoeft plaats te vinden in een kroeg. Ik heb gemerkt dat je nogal fan bent van Dinosaurussen. Je zou dus eventueel vanaf dit forum een bijeenkomst kunnen organiseren bij Naturalis, het Natuurhistorisch museum in Leiden. Daar hebben ze redelijk wat skeletten van Dinosaurussen staan.
Of, als je liever mensen 1 op 1 ontmoet, kun je altijd, als iemand reageert op je contact-advertentie, nog kijken of je elkaar in een park ontmoet. Dat is over het algemeen een fijne rustige plek waar je dus niet meteen geld hoeft te besteden aan peperdure drankjes, zoals bij een horeca-aangelegenheid.

Nogmaals, ik zeg deze dingen niet om je aan te vallen, maar om je tips te geven. De keuze wat je ermee doet ligt bij jou. Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt dus spreek hierbij uit ervaring. En jezelf een positieve draai geven is erg lastig, dat weet ik, maar het is wel mogelijk.
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B