Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

nieuwe revu

Gestart door Edewecht, februari 27, 2016, 07:12:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Vorige week een telefonisch interview gehad met Marith Iedema voor een column in de Nieuwe Revu (geloof ik?) over aseksualiteit.
Vandaag de proeftekst mogen lezen en teruggestuurd met wat verbeteringen en suggesties. Zal binnenkort wel worden geplaatst.
Ik hou jullie op de hoogte.  :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Goed dat je dat gedaan hebt Edewecht  :klap:  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:

* AceVentura is benieuwd naar het resultaat
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Hee wat gek, ik dacht dat ik gisteren had gereageerd. Heb ik het zeker niet geplaatst.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Krijg net bericht dat het over twee of drie weken wordt geplaatst. Dus ongeveer vanaf half maart.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

Nou, het staat er in. De Nieuwe Revu van deze week (nr 9 van 2-9 maart) pag. 57

Oordeel zelf...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Edewecht

OK, het heeft even geduurd, maar je kunt het artikel hier lezen:)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Zeester

Niet het meest genuanceerde en volledige artikel ooit geschreven, maar ja, beter iets dan niks. Dank je wel Edewecht!  :cake: :cake: :cake:

AceVentura

Ik vind het deel waar Edewecht aan meegewerkt heeft zeker de moeite waard  :klap: , maar het eerste deel is niet erg best. Na een heel verhaal staat je geen arts hoeft te zijn om te zien dat ze aseksueel is, terwijl alles wat daarvoor staat niets met aseksualiteit te maken heeft, het gaat namelijk om wat ze wel (of in dit geval niet) doet, niet om de seksuele aantrekking.

Maar Edewecht, super dat je dit gedaan hebt, ieder artikel over aseksualiteit is meegenomen  :cheerleader:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Dat was wat ik gisteren ook dacht toen ik het las. Het eerste deel vond ik slecht voor mijn gebit, ik knarste wat af. ;) Gelukkig kwam toen het stuk van Edewecht nog.
Het was ook wel erg populistisch geschreven, maar goed, dat zal ook bij dat blad horen en ook hiermee wordt weer een publiek aangesproken en komt aseksualiteit bij mensen onder de aandacht.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

aeronaut

Citaat van: AceVentura op april 04, 2016, 05:45:54 PM
Na een heel verhaal staat je geen arts hoeft te zijn om te zien dat ze aseksueel is, terwijl alles wat daarvoor staat niets met aseksualiteit te maken heeft, het gaat namelijk om wat ze wel (of in dit geval niet) doet, niet om de seksuele aantrekking.
En daarnaast impliceert het ook dat aseksualiteit iets is wat normaalgesproken vastgesteld moet worden door een arts ???

De term 'knuffel-aseksueel' vind ik (hoewel het totaal de lading niet dekt) wel leuk bedacht though :schater: