Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe komen ze er op?

Gestart door Atari, april 30, 2016, 07:05:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atari

Dit zag ik net op zo'n blog, die voorbij kwam op Facebook:

Als je vingers de zelfde lengte hebben, ben je misschien homo. (foto ingevoegd)
Mijn vingers staan net zoals foto 2. Hoe komen ze hier nou op? waar baseren ze dat op? dat je misschien homo bent?
Heb ook al eens een test gezien op scientias dat je ogen iemand kan vertellen of je Hetero, Bi, Lesbisch of Homo bent.

Hoe ontdekken ze dit eigenlijk?

Vind dit erg interessant omdat ik er bij me pet niet bij kom hoe ze dit soort dingen ontdekken. Ik bedoel het is volgens mij niet zo simpel als de zon buiten zien of wel?

Of is dit allemaal gewoon een soort van broodje aap?


monochrome

Het heeft iets te maken met de hoeveelheid androgenen waaraan iemand als foetus aan wordt blootgesteld en als ik het me goed herinner heeft datzelfde een invloed op de ontwikkeling van de hersenen (kan zijn dat ik onzin praat). Hier is een artikel waar onderzoek is gedaan naar de link tussen vinger ratios en seksualiteit (ook aseksualiteit): http://brottolab.com/wp-content/uploads/2014/12/Yule-Brotto-Gorzalka-2014-Biological-Markers-1.pdf

In het artikel staat ook wel ergens een link naar het originele onderzoek naar vingerlengtes, maar ik kan het zo snel niet terugvinden (of om eerlijk te zijn ik ben te lui om het weer op te zoeken ;D).

Ze weten in dit onderzoek echter geen significante associatie te vinden tussen seksualiteit en vingerlengtes.
If you are not here, there is no meaning at all.
Warm days and new meetings; everything is just junk, all I want is you.
Fate is such a terribly fragile thing.

If we meet again, I will give you this ring.
Someday if we meet again, I will not leave you. Ever.

Atari

Zal het lezen! Ben er zelf niet zo thuis in in al die onderzoeken maar kwam het met toeval tegen.


AceVentura

Ik heb inderdaad ook wel eens dit soort dingen gehoord en ze komen inderdaad allemaal neer op de hormoonhuishouding in de baarmoeder.

Wat ik persoonlijk belangrijker vond dan het kunnen herkennen van geaardheden is dat het een teken is dat je geaardheid dus al voor je geboorte voor een groot deel bepaald is, het geeft wat onderbouwing aan "Born this way"  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Silver

wat als je vingers van linkse hand anders zijn dan de rechtse? lol mja mijn linkerkant is zowieso ander  dan de rechterhelft, foutje van mam en pap :p
*I am the one and only me! :p*

nikitabroersen

Dit is gewoon flauwekul. Houden van hetzelfde geslacht wordt bepaald in je hersenen en niet door de lengte van je vingers.

Het is een oud artikel maar hier kun je er wat meer over vinden: https://www.volkskrant.nl/magazine/meer-dan-vingerlengteverschillen~a556633/

Fricai

CiteerDit is gewoon flauwekul. Houden van hetzelfde geslacht wordt bepaald in je hersenen en niet door de lengte van je vingers.

Maar dit claimde toch ook niemand? De claim is dat er een correlatie is tussen oriëntatie en vingerlengte. Die is mogelijk te verklaren met één onderliggende oorzaak (hormonen o.i.d.).

Ik vond het stuk uit de Volkskrant een beetje vreemd. De indruk wordt gewekt alsof meneer bewijs heeft dat het onderzoek uit Nature onzin was, maar in werkelijkheid heeft hij enkel kritiek (wellicht terecht). En ik vind het e.e.a. niet erg duidelijk, bijvoorbeeld:

Citeer'In de wetenschappelijke literatuur wordt met grote hardnekkigheid beweerd dat de vingerafdrukken van mannen en vrouwen verschillen en dat die verschillen eveneens al voor de geboorte ontstaan onder invloed van testosteron. ''Wij hebben die veronderstelling nu getoetst door de vingerafdrukken te bekijken van 184 man-naar-vrouw transseksuelen en 110 vrouw-naar-man transseksuelen. Die komen hier toch regelmatig op de kliniek, dus was het een kleine moeite om vingerafdrukken van ze te nemen. Onze veronderstelling was dat de vingerafdrukken van man-naar-vrouw transseksuelen zouden lijken op die van vrouwen, en omgekeerd.'Maar dat bleek niet het geval te zijn. De vingerafdrukken van de transseksuele mannen en vrouwen hadden dezelfde kenmerken als die van heteroseksuele mannen en vrouwen. Er is dus geen relatie tussen vingerafdrukken, geslachtelijke identiteit en seksuele oriëntatie bij volwassen transsseksuelen en de hypothese dat testosteron daar een rol in speelt, hebben we dus niet kunnen bevestigen', aldus Gooren.

Aan de hand van dat onderzoek kan hij toch helemaal geen conclusies trekken over een link tussen vingers en seksuele oriëntatie? ??? En zien ze nu wel of niet een verschil in vingerafdrukken tussen mannen en vrouwen? Daar begint het verhaal mee, maar er wordt vervolgens niks meer over gezegd.

Citeer'Gooren blijft zich echter opwinden over het oude, maar niettemin hardnekkige idee dat homo's eigenlijk 'gemankeerde' mannen zijn en lesbiennes vermannelijkte vrouwen, zoals Breedlove en medewerkers nu ook weer een beetje suggereren. 'Zo zit homoseksualiteit niet in elkaar', zegt hij. 'Seksuele oriëntatie is een kwestie van gedrag en voorkeuren. En dat staat mijlenver af van zoiets als aangeboren vingerlengteverschillen.'Wat Breedlove en medewerkers hebben gevonden, is niet meer dan een statistische correlatie. Ik heb er problemen mee dat ze die interpreteren alsof het een oorzakelijke relatie zou zijn. Bij de huidige stand van onze kennis is het onwaarschijnlijk dat een homoseksuele oriëntatie door hormonen wordt bepaald.'

Dit is nogal stelling verwoord, ik betwijfel of hij hier voldoende onderbouwing voor heeft.
Krijg een beetje mijn twijfels bij de objectiviteit van deze Professor... :-X