Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'nietDigitale' interesses

Gestart door urbanmystic, juli 20, 2016, 08:56:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tiny

#15
Wat een mooie hobby's allemaal.

Edewecht

'German New Medicine' - dat klinkt als oude germaanse medicijnen, die opnieuw toegepast worden. 'n Soort shamanisme van de lage landen. Of zit ik er he-le-maal naast? :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Erik7494

Voor  mij:
-taal; met name Aziatische talen (ik spreek goed Japans, redelijk Chinees, en een beetje Koreaans0
-koken en vooral ook eigen voedsel maken; ik bak brood, brouw bier, wijn en azijn, maak yoghurt etc.
-fotografie
-muziek en audio; ik heb een verzamelinkje audio-apparatuur uit de jaren '70 die ik probeer op te knappen.
"Having no destination, I am never lost."-Ikkyu Sojun

Koffie

Ik hou erg veel van dieren, heb ook heel wat gehad. Ik heb nog een tijdje cavia's gefokt, maar dat alles heb ik moeten opgeven omdat het financieel niet op te brengen was. Nu heb ik alleen nog een poes, Rosa alias Bolletje, omdat ze ondanks haar dieetvoer te dik blijft. We denken dat ze buiten de deur eet.
Ik hou verder veel van lezen en ik vind het jammer dat ik geen maatje heb om af en toe eens mee te wandelen of te fietsen, want dat doe ik graag, maar in mijn eentje kom ik er weinig toe. Bovendien verdwaal ik al in mijn achtertuin. ;)

Ik ga eens per week naar mijn volksdansgroep (internationaal). En als planning en het weer het toelaten ga ik 2 keer per week hardlopen (geen marathons, conditioneel en qua rug- en enkelbelasting is 5 km. genoeg voor me).
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Het afgelopen half jaar heb ik kennis gemaakt met NLP en sinds dien is dat voor mij hetgeen wat me het meest bezig houd. Die drie letters staan voor Neuro-Linguïstisch Programmeren en eigenlijk dekt dat de lading totaal niet. Het is een methode voor persoonlijke ontwikkeling, communicatie, praktische psychologie die je op jezelf kan toepassen, en dan heb ik vast nog niet alle aspecten te pakken  ::)
Het is voor mij een nieuwe wereld die open is gegaan, en die wereld bevalt zo goed dat ik hoop er ooit m'n werk van te kunnen maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Tiny

#20
Leuk allemaal.

Bubble

Goh, wat divers allemaal.

Mijn niet-digitale interesses zijn: lezen (echt favoriet nummer 1); intuïtief koken (zelfbedachte term, waarbij ik de keuken induik en puur op gevoel gerechten samenstel en maak, heerlijk) tuinieren, muziek luisteren en met mijn hartsvriendin van alles en nog wat ondernemen.         
Anders goed is ook goed

Somebody someome

Hiken. Voetbal. Alternatieve muziek  festivals. Fietsen. En Mensen met mooie verhalen.

Empo

#23
Volksdansen, a.k.a. internationale dans
Muziek. Brede interesse maar ik luister vooral naar filmmuziek en volksdansmuziek
Film. Vooral filmhuisfilms
Dromen. Ik ben zeer geïnteresseerd in kwantitatieve en objectieve inhoudsanalyse van dromen
Fietsen. Met mijn mooie oude Empo kom ik helaas niet verder dan Duitsland, België en Denemarken, wat al stoer genoeg is ? ;). Op het moment ben ik bezig met het voorbereiden van de aanschaf van een fiets waarmee ik de Ardennen kan oversteken, en verder...
Dieren. Ik hou van alle dieren maar de kat heeft een speciaal plekje in mijn hart. Ik heb op het moment een Russische dwerghamster, Carmiggelt, en een Roborovski dwerghamster, Victor.

Eruviru

Behoorlijk wat niet digitale interesses hier, soms mag het ook nog eens gewoon offline voor velen heb ik de indruk :)

Ik ben op lokaal niveau, nationaal niveau en internationaal niveau bezig voor scouts en jeugdbeweging. Lezen is mijn volgende hobby (ik heb recent mijn droomjob van bibliotheekassistent weten te bemachtigen!). Ik fiets graag, ik knutsel nu en dan eens en cosplay sinds kort. Ik schrijf poëzie.
Ik ben heel graag bezig met cultuur: rondlopen in een stad, musea bezoeken, tentoonstellingen bezoeken, concerten zien, musicals meemaken, films zien in de cinema, ...

Persoonlijk vind ik de balans tussen mijn online interesses en offline passies soms echt moeilijk :(

Empo

@ Korenwolf (lekker bier, leuke hamster  ;))

Citaat van: Korenwolf op mei 19, 2018, 12:25:26 AM
Persoonlijk vind ik de balans tussen mijn online interesses en offline passies soms echt moeilijk :(

Dat is ook best wel een ding voor veel mensen denk ik, in elk geval ook voor mij. Ik wist niet wat cosplay was, weer wat geleerd (dankzij wikipedia)!

AceVentura

Zijn er hier nog meer die aan vrij dansen doen?

Voor wie het niet kent, het is net zo simpel als het klinkt: Zet muziek aan en beweeg zoals jij wil bewegen, er is geen goed of fout. Dat kan alleen of in groepsverband, en in groepsverband is het over het algemeen niet toegestaan de praten op de dansvloer. Andere vormen van non-verbale communicatie zijn wel toegestaan.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: AceVentura op mei 19, 2018, 04:36:17 PM

en in groepsverband is het over het algemeen niet toegestaan de praten op de dansvloer. Andere vormen van non-verbale communicatie zijn wel toegestaan.


Dat vind ik bijzonder, want we l*llen wat af...

Lijkt me wel leuk, dat vrij dansen. Als ik energie over heb. Momenteel dus ff niet...
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Empo

@AceVentura, ik moet bij vrij dansen een beetje denken aan biodanza. Waar ik altijd een beetje huiverig voor ben, omdat er vaak zo'n sfeer van 'verplicht knuffelen' omheen hangt. Is dat ook zo bij wat jij doet? En op wat voor muziek dans je?

@Edewecht, balen dat je weinig energie hebt. Maar van dansen kun je ook energie krijgen... vrij veel zelfs  ;)

Bubble

Ik ben zelf pas Biodanza aan het ontdekken, ben nu 2 keer geweest. En ik vind het echt fijn! Ik wordt er vrolijk van en voel mijn lichaam ontspannen. Idd niet praten, maar meezingen met de muziek mag wel. Biodanza leek me in eerste instantie buiten mijn comfortzone te liggen, maar ik wilde het gewoon eens een kans geven. Ik vind het fijn om zomaar wat te dansen maar ben redelijk introvert, dus heb er moeite mee om dan gezien te worden. Hier kan ik heerlijk bewegen op mijn manier, zonder dat iemand oplet of ik wel de juiste moves maak. En dans je met een ander, dan stem je woordeloos op elkaar af. Biodanza is, ondanks dat je naar eigen inzicht mag bewegen, geen vrije dans. Er zit wel een bepaalde filosofie en leer achter en wordt ook door opgeleide docenten gegeven.

Empo, er is bij Biodanza geen verplicht knuffelen, al wordt er wel geknuffeld door mensen die dat willen. Wil je dat niet, dan hoeft dat ook niet.
Ik ben zelf redelijk gereserveerd in aanrakingen en kan me niet zo goed laten gaan in gezelschap, maar hier lukt het al aardig om mee te doen. Als ik me ergens niet prettig bij voel, doe ik het niet en dat is prima. Ik mag dus op mijn eigen tempo ontdekken en meedoen. Als je iets niet wil, dan geef je non-verbaal aan dat je dat niet wil, daar zijn wel afgesproken signalen voor, zodat iedereen ze herkent. De muziek is bij ons divers, maar redelijk rustig.

Wil je meer weten, kijk dan even op https://www.biodanza.nl/docenten/
Anders goed is ook goed