Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'nietDigitale' interesses

Gestart door urbanmystic, juli 20, 2016, 08:56:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Tijdens mijn zoektocht naar waar ik in groepsverband aan vrij dansen kon doen ben ik ook bij biodanza langs geweest. Bij biodanza is inderdaad aanraking een belangrijk onderdeel. Ook gaat het een groot deel om instructies die je krijgt uit te voeren, vaak wel met een dans element erin. Voor mij was dit niet wat ik zocht.
Bij vrij dansen is er helemaal niets verplicht. Er is een DJ die de muziek verzorgt, en verder mag je doen en laten wat je wil. De muziek is heel gevarieerd, in de groep waar ik naartoe ga hebben we dan 1,5 uur, en meestal zit er wel een opbouw/afbouw in de muziek. Dus het begint wat langzamer en "zachter", daarna een lange tijd wat snellere muziek waar je lekker op kan dansen, en richting het einde gaat het tempo weer naar beneden. De stijlen zijn zeer divers, ik heb in zo'n 1,5 uur sessie wel eens hiphop, klassiek en rock na elkaar gehoord. Alles geeft z'n eigen sfeer en energie en heeft daardoor z'n functie.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Empo op mei 19, 2018, 10:09:55 PM

@Edewecht, balen dat je weinig energie hebt. Maar van dansen kun je ook energie krijgen... vrij veel zelfs?  ;)


O ja, dat was ik even vergeten! Eigenlijk gaat het om vrijkomen van energie, niet om het hebben.

Citaat van: AceVentura op mei 19, 2018, 11:07:35 PM
Bij vrij dansen is er helemaal niets verplicht. Er is een DJ die de muziek verzorgt, en verder mag je doen en laten wat je wil. De muziek is heel gevarieerd, in de groep waar ik naartoe ga hebben we dan 1,5 uur, en meestal zit er wel een opbouw/afbouw in de muziek. Dus het begint wat langzamer en "zachter", daarna een lange tijd wat snellere muziek waar je lekker op kan dansen, en richting het einde gaat het tempo weer naar beneden. De stijlen zijn zeer divers, ik heb in zo'n 1,5 uur sessie wel eens hiphop, klassiek en rock na elkaar gehoord. Alles geeft z'n eigen sfeer en energie en heeft daardoor z'n functie.

Ik word wel nieuwsgierig... klinkt goed! Is dit vergelijkbaar met het Osho-dansen in Groningen? (Daar ben ik 1x geweest.) Iemand in het noorden die daar ervaring mee heeft?
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb zojuist de website van Osho Marut bekeken (http://www.oshomarut.nl/), de oorsprong daarvan lijkt wat meer spiritueel te zijn, en als ik kijk wat ze daadwerkelijk doen op het dansfeest dan heeft dat inderdaad grote overeenkomsten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Empo

Bedankt AceVentura  :) Ik probeer uit te vinden of er in Eindhoven of in de buurt daarvan iets van een vrije dansgroep is. Het lijkt er niet erg op vooralsnog...

AceVentura

Een mooie verzamelsite waar plekken staan waar je vrij kan dansen is http://www.blotevoetendans.nu/
Vooral ecstatic dance is op veel plekken te vinden en kent grotendeels dezelfde opzet. Verschil is dat er een inleidend "ritueel" is, wat ik ook wel helpend vind om in de juiste stemming te komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Empo

Bedankt! Dat ga ik zeker eens bekijken.

Atlantis

Oké. Niet digitale interesses dus  :).
Met stip op 1: LEZEN [kan ik de hele dag],
Klussen in en buiten het huis [heerlijk],
Tuinieren,
Uit eten gaan.

Helaas heb ik geen honden meer, maar dat mis ik wel in dit rijtje. Lekker de duinen of het bos in met de honden. Wie weet kan ik er ooit weer 1 nemen  ;).
I solemnly swear that I am up to no good...

With Pen and Paint

Lezen staat bij mij ook wel op 1 maar wel snel gevolgd door schrijven ;D Ook hou ik erg van talen leren (leuk dat er nog meer zijn die interesse in taal hebben!) en ben ik op het moment vooral bezig met Zweeds en een beetje met Japans. Verder hou ik van vrijwel alles dat creatief is en vind ik de natuur, duurzaamheid en zelfvoorzienend leven erg interessant. Door mijn studie heb ik ontdekt dat ik de Middeleeuwen erg interessant vind dus daar lees ik graag over.
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

Tabula rasa

Leuk om iedereen zijn interesses te kunnen lezen :) die van mij zijn:
- muziek luisteren en vooral ontdekken. Mijn smaak is door de jaren heen behoorlijk gewisseld en uitgebreid (van (oldschool) pop tot klassiek, rock/metal, progressive, jazz, instrumental, filmmuziek etc.)
- al jaren lijkt het me tof om te leren zingen maar alleen al het idee dat de buren me kunnen horen oefenen geeft me de bibbers :P Sinds kort me toch maar over die angst heen gezet en begonnen met oefenen  ;D onder het motto beter laat dan nooit
- Mijn moestuin! Omdat ik tegenwoordig niet anders kan dan mezelf categoriseren als lichte vega(n) hippie, ben ik er maar voor gegaan: lid geworden van een moestuinvereniging in de buurt en nu heb ik een mooi stukje grond van 75m2 tussen de grotendeels gepensioneerde ouderen om mijn eigen groentjes te laten groeien :D Heerlijk
- Dieren: ik kan gefascineerd raken van hoe eenvoudig en mooi het leven van een dier kan zijn. Dieren zouden meer te zeggen moeten hebben op deze wereld :)
- Koken/eten: Ik ben gek op eten en nieuwe dingen proberen. Ik laat mezelf graag verrassen door nieuwe culturen en probeer zelf ook veel uit in de keuken. Ik ben afgestudeerd aan de opleiding Food Innovation, dus daar kan ik mijn enthousiasme mooi in kwijt.
- Duurzaamheid: iets wat mij in de laatste jaren veel aan het denken heeft gezet en waar eindeloze discussies in mogelijk zijn. Misschien wel uit lichte frustratie en aversie naar huidige industrieën begin ik steeds meer te dromen van een zelfvoorzienend bestaan.
- fitness: the most underutilized antidepressant. heerlijk.
- dans: ik lees hier al enkele berichten over vrij dansen. Ikzelf vind juist latin dansen en zumba ook heel leuk, doordat het wel connectiviteit en vrolijkheid in zich heeft, maar dan zonder bijbedoelingen. Bij latin dans kun je relatief close met iemand zijn en na een nummer weglopen en doorgaan met je leven  :schater:
- Filosoferen: diepe discussies houden over hoe de wereld in elkaar steekt. Mogelijk wijken mijn gedachten daarbij wel eens af van de ethisch verantwoorde norm ondanks dat ik een enorm gevoelsmens ben. Misschien daarom juist... oke dit wordt al gauw te diep ;)  ???

meer kan ik nu even niet bedenken dus hier laat ik het bij  :cheerleader:

With Pen and Paint

Citaat van: Tabula rasa op november 07, 2018, 10:09:05 AM
Leuk om iedereen zijn interesses te kunnen lezen :) die van mij zijn:
- muziek luisteren en vooral ontdekken. Mijn smaak is door de jaren heen behoorlijk gewisseld en uitgebreid (van (oldschool) pop tot klassiek, rock/metal, progressive, jazz, instrumental, filmmuziek etc.)
- al jaren lijkt het me tof om te leren zingen maar alleen al het idee dat de buren me kunnen horen oefenen geeft me de bibbers :P Sinds kort me toch maar over die angst heen gezet en begonnen met oefenen?  ;D onder het motto beter laat dan nooit
- Mijn moestuin! Omdat ik tegenwoordig niet anders kan dan mezelf categoriseren als lichte vega(n) hippie, ben ik er maar voor gegaan: lid geworden van een moestuinvereniging in de buurt en nu heb ik een mooi stukje grond van 75m2 tussen de grotendeels gepensioneerde ouderen om mijn eigen groentjes te laten groeien :D Heerlijk
- Dieren: ik kan gefascineerd raken van hoe eenvoudig en mooi het leven van een dier kan zijn. Dieren zouden meer te zeggen moeten hebben op deze wereld :)
- Koken/eten: Ik ben gek op eten en nieuwe dingen proberen. Ik laat mezelf graag verrassen door nieuwe culturen en probeer zelf ook veel uit in de keuken. Ik ben afgestudeerd aan de opleiding Food Innovation, dus daar kan ik mijn enthousiasme mooi in kwijt.
- Duurzaamheid: iets wat mij in de laatste jaren veel aan het denken heeft gezet en waar eindeloze discussies in mogelijk zijn. Misschien wel uit lichte frustratie en aversie naar huidige industrieën begin ik steeds meer te dromen van een zelfvoorzienend bestaan.
- fitness: the most underutilized antidepressant. heerlijk.
- dans: ik lees hier al enkele berichten over vrij dansen. Ikzelf vind juist latin dansen en zumba ook heel leuk, doordat het wel connectiviteit en vrolijkheid in zich heeft, maar dan zonder bijbedoelingen. Bij latin dans kun je relatief close met iemand zijn en na een nummer weglopen en doorgaan met je leven?  :schater:
- Filosoferen: diepe discussies houden over hoe de wereld in elkaar steekt. Mogelijk wijken mijn gedachten daarbij wel eens af van de ethisch verantwoorde norm ondanks dat ik een enorm gevoelsmens ben. Misschien daarom juist... oke dit wordt al gauw te diep ;)???

meer kan ik nu even niet bedenken dus hier laat ik het bij?  :cheerleader:

Oh dat wat je zegt over latin dansen herken ik heel erg! Als ik me ooit eens aan danslessen ofzo ga wagen dan wordt het dat ;D In Nederland interesseerde uitgaan me nooit zoveel, maar toen ik een paar jaar geleden twee maanden in Argentinië zat vond ik het ineens wel helemaal leuk. (Voor mij) leukere muziek waar ik tenminste op kon dansen en idd je kon gewoon met mensen dansen zonder dat er meteen van alles achter wordt gezocht :D
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein