Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Radio Capelle

Gestart door Edewecht, juli 30, 2016, 07:30:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

"Uit de kast" is een programma op Radio Capelle, in Capelle aan den IJssel. Dit programma heeft als hoofdaspect 'seksuele diversiteit' en vindt elke eerste zaterdag van de maand plaats. Elke maand wordt er gewerkt met een nieuw thema en dit is aankomende maand 'aseksualiteit vs seksverslaving'.

Zaterdag 6 augustus van 12.00 tot 13.00 uur is de eerstvolgende uitzending. Daarin word ik live telefonisch geïnterviewd.

http://www.diversiteitenliefde.nl/radio/index.php
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Geoordeeld vanaf de website ziet het eruit als een open en eerlijk programma, leuk Edewecht !  :klap:

* AceVentura gaat er volgende week klaar voor zitten
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Die indruk heb ik ook. Succes weer. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Marie8

Succes, Edewecht! Hoop dat ik er wat van mee kan krijgen maar ga het proberen
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Dutchamoeba


Edewecht

Zo, weer een klusje geklaard.
Was een kort en krachtig interview, met deze bijzonderheid dat het een programma is voor en door LHBT-ers. dat geeft weer andere ingangen dan bij een 'gewoon' interview.
Voorbeeld: op de vraag: 'kun je iets zeggen over oorzaken van aseksualiteit', kon ik dan ook spiegelen: 'Wat is de oorzaak van homoseksualiteit? Dat vragen we tegenwoordig niet meer, hè? Aseksualiteit is een geaardheid.'

Maar de houding van de interviewer was positief en nieuwsgierig: wat kunnen wij doen om aseksualiteit bespreekbaar en bekender te maken.
Ik heb het toen vooral gespeeld op de regenboogvlag: alle kleuren van ho, bi, trans, queer, en de aces er ook bij, allemaal minderheden die een ander geluid kunnen laten horen in de blankeheteromannenmaatschappij. Nou, dat ging er wel in.

Kon natuurlijk niet volledig zijn. Zo'n interview duurt maar een paar minuten, dan moet er weer een plaatje gedraaid worden en komt het volgende onderwerp. Dus ik heb eerder kort en duidelijk willen zijn, dan volledig.
Maar ik ben er tevreden over.

Waarschijnlijk op 22 augustus nog eens, maar dan als studiogast bij radio NH in Amsterdam.
...we zullen doorgaan...  :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Klinkt goed in elk geval. :) Volledigheid kan nu eenmaal niet altijd. Ik denk dat het al heel goed is dat ze dit onderwerp hebben opgepakt en er aandacht aan besteden. zodat er weer een paar mensen op een idee gebracht kunnen worden. Of minder bedenkelijk kijken als ze iemand treffen die zegt aseksueel te zijn.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Bedankt voor je inzet, Edewecht! Het klinkt goed wat je hebt gedaan! :visibility: :klap:

AceVentura

Dat klinkt goed Edewecht !
* AceVentura wacht rustig af tot de uitzending online te beluisteren is omdat hij het gisteren gemist heeft
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Via de website van radio capelle zelf is de uitzending inmiddels terug te luisteren:
Ga naar http://www.radiocapelle.nl/ , klik op "Iets gemist?", kies dan als datum 6 augustus en je krijgt een kort lijstje waar oa. Uit de Kast in staat. Het interview zit in het eerste kwartier van het programma.

Edewecht: Supergoed gedaan :klap:
Het was een leuk en open interview om naar te luisteren en met de beperkte beschikbare tijd heb je volgens mij een goed verhaal verteld.
:cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Het was ook weer heel leuk om te doen!  ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)