Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verzamelen

Gestart door Intel, juli 31, 2016, 10:06:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Citaat van: Nikkinda op mei 11, 2018, 10:52:47 PM
Oh jemig hoe krijg ik die foto's kleiner?! Ik heb ze maar verwijderd.
A/  NEEM je foto, en open het in een fotobewerkingsprogrammaatje. (Maakt niet uit welk)
B/ kies de functie "Scale picture" (of hoe het ook mag heten)
C/ kies een nieuwe schaal, meestal in % uitgedrukt, soms in pixels
D/ kies voor "bewaren van de verhouding horoizontaal/vertikaal"  (Ergens is er altijd een keuzebutton voor) 
E/ "START" > bewaar onder nieuwe filename (anders maak je het origineel om zeep) > klaar is kees
Posten ... :-)
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Willem

Citaat van: Nikkinda op mei 11, 2018, 10:52:47 PM
Wat verzamel je dan zoal, Willem

Vroeger, nu .. dooreen ...
Strandkeien
Silex Gatenkeien (standen in Engeland :-) )
Ronde dingens (zonder verdere uitleg)
Glazen, borden, etc .. al wat kristal, porselein en zo is en aantrekt op de rommelmarkt
Boeken
andere boeken of papier met inhoud
Foldertjes van bezienswaardigheden en attracties
rare takken (lol )
veren (zonder verdere uitleg)
keukengerei (niets is teveel .. lol )
antieke computers (lol)
.. etc etc ...
Eventueel ook (onder voorbehoud) : nieuwe vrienden  :bloos:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

With Pen and Paint

Leuke verzamelingen allemaal! Vroeger verzamelde ik ook van alles en nog wat, maar tegenwoordig eigenlijk vooral kaarten/brieven en, net als sommige anderen, boeken. Ik heb een aantal penvrienden en daarnaast stuur ik af en toe kaarten met Postcrossing. Ik vind het super leuk om uit steeds meer landen een kaart te krijgen. Met mijn boekenverzameling probeer ik vooral zo mooi mogelijke edities van mijn favoriete boeken te krijgen en ik verzamel veel anderstalige boeken. Ik heb dus ook een heleboel boeken die ik in meerdere talen heb. Zo heb ik bijvoorbeeld De Kleine Prins in het Frans, Spaans, Italiaans, Iers, Japans, Engels, Zweeds en Georgisch en Harry Potter heb ik in het Spaans en Engels en The Lion, the Witch and the Wardrobe in het Engels en Italiaans. Ik probeer in ieder geval van boeken die ik leuk vind een exemplaar te kopen dat in de oorspronkelijke taal is :)
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein