Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Televisieprogramma Lauren Verster

Gestart door Marcel Cleeren, oktober 10, 2016, 02:57:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik zag de aankondiging en dacht: Later kijken inderdaad. IK probeer het morgenmiddag te doen. Als iemand toevallig al teruggekeken heeft en het moment in de tijdbalk weet waarop het onderdeel aan bot komt, zodat je niet door alles heen hoeft te zoeken en zo nog iets te veel mag meebeleven, zou ik dat enorm joepie vinden. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Zo, dat zit er weer op! Zo ben je 2/3 uur bezig met opnemen, en zo blijft er uiteindelijk maar +/- 10 minuten over haha ? :P

Ben zo blij dat mijn haar fatsoenlijk eruit ziet haha, dat was echt een ramp, en ben ook blij met het portret zelf.

Voor mijn item was er een interview met een ander stel wat seksles geeft, en daar zag je wel duidelijk het mannelijke geslachtsdeel in beeld. ? :-X

http://www.npo.nl/lauren-en-de-liefde/30-01-2017/AT_2070733
Mijn stuk is vanaf 15:40
12-1-2015 <3 MarkA

AceVentura

Goed gedaan Briggy  :klap: ik heb het net bekeken en het ziet er super uit  :visibility: :cheerleader:
Het programma heeft -gezien de andere onderwerpen- wel een heel andere doelgroep als waar tot nu toe aandacht aan aseksualiteit is besteedt dus er zijn hopelijk weer een hoop mensen die nu voor het eerst over aseksualiteit gehoord hebben.

Voor wie nog moet kijken: Kijk ook even verder bij het interview hierna, drop is het nieuwe cake ! ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Een mooi interview!

Ik ben het alleen niet 100% eens met het commentaar van de deskundige daarna. Die zegt dat je moet knuffelen om je relatie goed te houden zonder seks. Nu zou dat voor mij zeker zo zijn, maar het is ook geen wet van Meden en Perzen.

Voor mij is het ook niet zo dat seks hetgeen is dat verschil maakt tussen gewone vriendschap en een partnerrelatie. In een gewone vriendschap ervaar ik de liefde op een andere manier, dan in een gewone partnerrelatie. Er speelt dan geen verliefdheid mee bij mij. Ik heb met een 'gewone' vriend ook geen enkele behoefte aan knuffelen en met mijn vriendinnen ook niet.
Dat ligt natuurlijk ook voor verschillende mensen weer anders, maar er worden gauw heel algemene uitspraken gedaan die niet zondermeer voor iedereen waar zijn.
Maar goed, dat zijn waarschijnlijk details en die doen er niets aan af dat ze het heel goed hebben opgepakt en er een heel informatief item van hebben gemaakt.

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Haha ja wij hadden ook zoiets van, over tien jaar emailen we die man met de opmerking: welke stofjes had je nou per se nodig? :p
12-1-2015 <3 MarkA

Edewecht

Om te beginnen: Briggy - SUPERRRR!!
Openhartig, duidelijk, alles gezegd, je persoonlijke verhaal, vrolijk, rustig. Heel knap en heel moedig. :visibility: :visibility: :visibility:

Verder heb ik het er op gewaagd en heb de hele uitzending bekeken. Nou, daar wil Edewecht ook wel wat over zeggen! Namelijk:

Het engste vond ik die wetenschapsjournalist. Dan zag ik nog liever dat stel dat 'seks-hulp' geeft; zij gingen tenminste nog uit van ontspanning, voelen, liefde voor elkaar.
Die wetenschapper reduceerde naar mijn idee het hele seksleven (en/of relatieleven) tot een paar stofjes (oxi...ine en pro...ine ofzo ??? ). Als je maar genoeg seks hebt, of tenminste elkaar aanraakt, worden er stofjes in je hersenen gemaakt die weer goed voor je zijn en voor je seksleven. "Seks zorgt ervoor dat je meer zin krijgt in seks" (22:45) Maar een mens is toch méér dan een verzameling stofjes!!? (vindt Edewecht.)

Begrijp me goed: ik heb er niets tegen dat mensen seks hebben. Ikzelf vind seks (soms) ook leuk (maar niet met een ander.) Maar de tekst van de aankondiging van het programma deed me wel m'n wenkbrauwen optrekken:
CiteerVolgens wetenschapsjournalist Mark Mieras is seks heel belangrijk voor een relatie. Hoe houd je je seksleven dan spannend?

A. Hoezo 'seks is heel belangrijk voor een relatie' ?
B. Hoezo moet je je seksleven spannend  houden om een goeie relatie te hebben? Bestaat er ook nog zoiets als liefde, houden-van, verbinding, tederheid, commitment aan elkaar?

(Einde preek)

Briggy bevond zich wat dat betreft in het hol van de leeuw. En zij gaf het tegengeluid. Ik hoop, ik hoop, ik hoop dat ook maar iemand van de kijkers heeft gedacht: o gelukkig, ik ben niet de enige.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Of dat er tenminste een iemand iets minder met de oren klappert als hij/zij iemand iets hoort zeggen over aseksualiteit. Ik denk dat het juist heel goed is dat in zulk soort programma's ook dit geluid aan bod komt. Ik vind het ook heel goed dat ze dat gedaan hebben en op een heel nette, persoonlijke en informatieve manier.

Oxytocine en prolactine trouwens. ;) En testosteron.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Marie8

Goed verteld, Briggy :)

Citaat van: Edewecht op januari 31, 2017, 08:11:40 PM
Die wetenschapper reduceerde naar mijn idee het hele seksleven (en/of relatieleven) tot een paar stofjes (oxi...ine en pro...ine ofzo ??? ). Als je maar genoeg seks hebt, of tenminste elkaar aanraakt, worden er stofjes in je hersenen gemaakt die weer goed voor je zijn en voor je seksleven. "Seks zorgt ervoor dat je meer zin krijgt in seks" (22:45) Maar een mens is toch méér dan een verzameling stofjes!!? (vindt Edewecht.)

Ik vind dat ik als nerd in de bètawetenschappen-nerd die bètawetenschappen moet verdedigen door te zeggen dat mensen inderdaad bestaan uit een heel grote verzameling stofjes die op elkaar invloed hebben en ingewikkelde processen uitvoeren ;D


Citaat van: Koffie op januari 31, 2017, 06:47:27 PM

Ik ben het alleen niet 100% eens met het commentaar van de deskundige daarna. Die zegt dat je moet knuffelen om je relatie goed te houden zonder seks. Nu zou dat voor mij zeker zo zijn, maar het is ook geen wet van Meden en Perzen.



Ik vind ook dat hij het wel erg zwart-wit vertelde. Alsof er twee opties zijn om ervoor te zorgen dat oxytocine vrijkomt in je lichaam: namelijk 1) knuffelen en 2) seks (met een ander, bij masturbatie komt er vooral dopamine vrij en nauwelijks of geen oxytocine)
Oxytocine komt sowieso ook in je lichaam vrij als je zwanger bent - de oxytocine wordt dan volgens mij zelfs door de foetus geproduceert - en bij het geven van borstvoeding en als ik het goed heb ook bij het zien van mensen die je liefhebt (info van jaren geleden, kan ook dat dat ging over geliefden met wie je in een seksuele relatie zit...)

En if all else fails, is er altijd nog neusspray met oxytocine  :P
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Koffie

Die spray schijnt wel maar heel kort te helpen. ;)
Je kunt trouwens volgens mij ook je huisdier knuffelen of zo. Ik vermoed dat ik daar aardig wat oxytocine bij produceer en als het 'op' is, wil mijn kat best nog een keer geaaid worden. ;)

Oxytocine komt ook vrij bij een orgasme en daar heb je geen partner voor nodig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Citaat van: Marie8 op januari 31, 2017, 11:26:38 PM

Ik vind dat ik als nerd in de bètawetenschappen-nerd die bètawetenschappen moet verdedigen door te zeggen dat mensen inderdaad bestaan uit een heel grote verzameling stofjes die op elkaar invloed hebben en ingewikkelde processen uitvoeren ;D


Volgens de huidige geldende theorieën in de neurowetenschappen. Misschien denken we daar over 20 jaar anders/genuanceerder over. Zo gaat dat vaak met theorieën.
De wetenschap is helaas vaak veel meer zwart-wit dan men denkt. Een theorie is of waar of niet waar, een tussenweg bestaat niet. Als in de loop van de tijd 1 ding gevonden wordt in een theorie dat niet klopt (terwijl de rest heel plausibel is), dan wordt gelijk de gehele theorie overboord gegooid en vervangen door een andere. Later komen we er dan achter dat de nieuwe theorie ook niet zaligmakend is en dat er wel degelijk elementen zitten in de oude theorie die de moeite waard zijn om in ogenschouw te nemen.
Het zou dus best zo kunnen zijn dat de 'wij zijn ons brein'-theorie die tegenwoordig hoogtij viert niet genuanceerd genoeg is. Er zijn mensen die dan ook met tegengeluiden durven komen, zoals Arie Bos:

https://newscientist.nl/opinie/wij-zijn-niet-ons-brein/

Voordat het te off-topic wordt hier: Briggy, knap werk! :visibility: :cake: :klap:

Briggy

Bedankt allemaal, merk wel doordat het erg kort was, dat goede quotes zijn weggevallen. Maarja je kunt niet alles hebben.
12-1-2015 <3 MarkA

Lacey

Goed gedaan!
Ik heb een klein stukje gezien, vond het mooi om te zien. Maar ja, toen kwam de rest..dus ik kijk het nog even een eer terug :)

Hilde

Was een leuk item, Briggy!  :klap:  Gewoon lekker fris, precies zoals het is. Lauren gaat tegen de rand aanzitten van wat betamelijk is om te vragen -ik zou mijn eigen vrienden niet eens vragen of ze wel tongzoenen- maar je pareert het naturel en netjes.

De wetenschapper die later in de uitzending zegt dat je, als je geen seks wil (met een ander), je in ieder geval iets *moet* blijven doen, doet mijn wenkbrauwen fronsen. Het woord 'moet' staat me tegen. Maar vanuit zijn seksuele normativiteit snap ik zijn taalgebruik ook wel weer.