Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hij is een zij

Gestart door AceVentura, januari 31, 2017, 07:03:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edewecht

Mag ik naar aanleiding hiervan een grapje maken? Want ik had nog een plaatje in m'n computer. Het is niet grof bedoeld! :ange:

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Marie8

Citaat van: Edewecht op februari 28, 2017, 06:42:52 PM



Dit zou op zich ook kunnen worden opgevat als een liefdesgedicht voor een zwarte ring ;D
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Edewecht

Citaat van: Marie8 op februari 28, 2017, 07:49:03 PM

Dit zou op zich ook kunnen worden opgevat als een liefdesgedicht voor een zwarte ring ;D


Ha, ja inderdaad :D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba


Silver

ik ga vanavond dat filmpje (of heel de reeks) eens bekijken, ben wel benieuwd, dan ben ik volgens mij ook agender,
ik zie eruit als vrouw (gelukkig met een kleine b-cup, groter zou ik echt nie mee kunnen leven, ik ben stiekem jaloers op mijn zus, die een hele kleine a-cup heeft! en zij is jaloers op mij) anyway, ik deed vroeger altijd een joggingsbroek aan (nu nog trouwens als ik thuis kom van t werk) en een mannen t-shirt (lekker los! heb ik nu ook maar doe ik alleen als pyjama aan omdat ik tijdelijk bij men zus woon) en een pet achterstevoren op :p hehe, en vond ik het wel leuk als ze dachten dat ik ene man was, totdat mijn stomme hoge stem alles verrade :s ik haat mijn stem, echt. Ik zou het liefst mijn naam willen veranderen in iets tussen in zoals Sam, kan voor een man en vrouw. Ik heb er een hekel aan als ze me aanspreken met mevrouw of vrouw noemen. Ik vind het eigenlijk niet erg om in bikini rond te lopen want ik wil dan alleen maar pronken met mijn mooi gespierd buikje en lichaam :p ookal is dat helaas vrouwelijk.
Ik ben al naar de gynaecoloog geweest omdat ik mijn maandelijkse "you know" verafschuwde, ik heb nu pillen zodat ik geen "zooi" meer heb en gewoon mezelf kan zijn (ik durfde gewoon nergens meer naartoe :s niet zwemmen, geen pretpark)
Maar toch heb ik nog een lange weg te gaan want iedereen (familie) hebben me in een bepaald hokje gestopt, ze zien me als een persoon dat ik eigenlijk niet ben. Ik vond het eigenlijk al sjek dat bepaalde familieleden het zomaar accepteerde dat ik zowel op mannen als vrouwen val, en dan antwoorde ze gewoon: ja da vermoede wij al :s En ik mij al die jaren al zo oncomfortabel voelen, hadden ze da nie eerder kunnen zeggen dan?
*I am the one and only me! :p*

Marie8

Citaat van: siltriarts op maart 06, 2017, 08:51:19 PM
Ik vond het eigenlijk al sjek dat bepaalde familieleden het zomaar accepteerde dat ik zowel op mannen als vrouwen val, en dan antwoorde ze gewoon: ja da vermoede wij al :s En ik mij al die jaren al zo oncomfortabel voelen, hadden ze da nie eerder kunnen zeggen dan?


Haha :)
Misschien dat je familie het dan ook oké zou vinden als ze wisten dat je agender (of iets anders nb) was. Maar goed, dat moet jij vooral aanvoelen.

Ik heb een paar dagen geleden op Youtube nog een filmpje van ChandlerNWilson (ook een agender persoon) gekeken waarin die vertelde dat die het ook vervelend vond dat veel mensen Chandler zagen als jongen totdat mensen Chandlers stem hoorden, en dat Chandler daarom had overwogen met hormoonbehandeling te beginnen (testosteron)
Niet dat ik jou meteen testosteron aanraad of zo, jouw verhaal deed me gewoon aan dat filmpje denken :)
duc me in cochliecclesiam (ecclesiam cochlearum)

Brummetje

Citaat van: Marie8 op maart 06, 2017, 11:12:27 PM
Citaat van: siltriarts op maart 06, 2017, 08:51:19 PM
Ik vond het eigenlijk al sjek dat bepaalde familieleden het zomaar accepteerde dat ik zowel op mannen als vrouwen val, en dan antwoorde ze gewoon: ja da vermoede wij al :s En ik mij al die jaren al zo oncomfortabel voelen, hadden ze da nie eerder kunnen zeggen dan?


Haha :)
Misschien dat je familie het dan ook oké zou vinden als ze wisten dat je agender (of iets anders nb) was. Maar goed, dat moet jij vooral aanvoelen.

Ik heb een paar dagen geleden op Youtube nog een filmpje van ChandlerNWilson (ook een agender persoon) gekeken waarin die vertelde dat die het ook vervelend vond dat veel mensen Chandler zagen als jongen totdat mensen Chandlers stem hoorden, en dat Chandler daarom had overwogen met hormoonbehandeling te beginnen (testosteron)
Niet dat ik jou meteen testosteron aanraad of zo, jouw verhaal deed me gewoon aan dat filmpje denken :)

Ik heb zijn video's ook gezien! Hij was zo schattig met z'n vriendin Payton in een bepaald filmpje, maar ze zijn uit elkaar.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Brummetje

Ik herken gedeeltelijk wat siltriarts zegt over agender zijn.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Silver

ik merk soms dat ik als er gevraagd word: ben je man of vrouw, dat ik soms per ongeluk man invul :s terwijl ik dus vrouw ben. Vooral op zon online enquetes. Nu er was nog nooit iemand die dat ook zag dat ik dat deed en meestal wist ik het op t laatste moment nog te corrigeren. Maar ik ontvang thuis soms post met Meneer Luyckx op, dat ik denk van: OOPS! gelukkig hebben die mensen mij nog nooit gezien en weten ze niet dat ik een vrouw ben.
Da komt er dus van als je hersenen meer naar het mannelijke neigen he  :schater:
Wie weet maak ik ooit wel eens echt een fout dat mensen het zien, ja ga het maar uitleggen.

Ik vind de serie echt leuk om naar te kijken, niet dat ik transgender ben (al had het wel gekund), ik herken er veel dingen in.
*I am the one and only me! :p*

Brummetje

Citaat van: siltriarts op maart 11, 2017, 09:43:28 AM
ik merk soms dat ik als er gevraagd word: ben je man of vrouw, dat ik soms per ongeluk man invul :s terwijl ik dus vrouw ben. Vooral op zon online enquetes. Nu er was nog nooit iemand die dat ook zag dat ik dat deed en meestal wist ik het op t laatste moment nog te corrigeren. Maar ik ontvang thuis soms post met Meneer Luyckx op, dat ik denk van: OOPS! gelukkig hebben die mensen mij nog nooit gezien en weten ze niet dat ik een vrouw ben.
Da komt er dus van als je hersenen meer naar het mannelijke neigen he?  :schater:
Wie weet maak ik ooit wel eens echt een fout dat mensen het zien, ja ga het maar uitleggen.

Ik vind de serie echt leuk om naar te kijken, niet dat ik transgender ben (al had het wel gekund), ik herken er veel dingen in.

Zo was ik laatst als jongen boodschappen wezen doen en werd aangesproken door een bekende met: "Hoi jongedame" (terwijl ik met m'n slot stond te rommelen, dus ik keek niet naar hem) en ik dacht gelijk (in een nanoseconde): "Maar ik bén helemaal geen dame!"

Oja, dat ben ik wel, das waar ook. :schater:
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

AceVentura

Voor wie Hij is een zij en Geslacht! leuk vond een TV tip voor vanavond: Op NPO3 om 21:55 komt Genderbende, een documentaire over 5 mensen die zich niet als man of vrouw identificeren.
Hier staat wat meer info en is hij na vanavond waarschijnlijk ook terug te kijken: https://www.npo.nl/3doc/30-05-2017/BNN_101382919

* AceVentura gaat er vanavond in ieder geval even goed voor zitten  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Bedankt voor de tip, Ace.
Ik heb de film inmiddels kunnen zien. Aan de ene kant: indrukwekkend: de mensen kwamen er heel kwetsbaar in naar voren, het was heel rustig en stijlvol gefilmd met veel vaste camera-standpunten en geen ge-beweeg en in-en-uit-gezoom. In die zin heel 'on-BNN', maar van deze vormgeving heb ik genoten.

Aan de andere kant: Vrijwel alle mensen stonden nogal ver van me af en van mijn wereld. Niet om het gender-verhaal, maar door de manier waarop zij hun leven leven: heel erg op buitenkant gericht, kleding, mode, nagels, haar, tattoos... De calvinist in me roept dan: hallo, er is toch méér in het leven? (Maar dat is een ander verhaal.)

Al met al ben ik wel blij dat ik 'm heb gezien. Ik denk dat ik 'm nog wel eens terugkijk.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)