Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hij is een zij

Gestart door AceVentura, januari 31, 2017, 07:03:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Vandaag begint op TV een nieuwe serie van "Hij is een zij" over transgenders. Deze keer is er een deelnemer die zich identificeert als agender. Omdat er hier ook enkele leden zijn die zich als agender identificeren leek het me toch nuttig om het hier te delen, ondanks dat agender natuurlijk wel wat anders is als aseksueel.

Het programma begint vanavond op NPO 3 om 21:30.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Bedankt voor de tip. Ik voel me geen a-gender, maar 'vrouw' is ook weer zo wat. Dus ik ben wel benieuwd.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Dank je, Ace.
Dat wordt weer Uitzending Gemist kijken, morgen. ;D
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Hilde

Ik ben zeer verguld met Mik, de agender persoon die zich laat volgen door/voor Hij is een Zij. Deze is misschien wel de eerste agender persoon die zo in Nederland op de televisie komt. Een doorbraak!

Mik komt op dinsdag 14 februari voor het eerst wat langer aan bod in de uitzending. Deze gaat samen met Jan Kooijman kleding kopen. Welk pashokje kiest Mik? De uitzending begint om 21.25 uur op npo3.

Bekijk de aflevering(en terug) www.npo.nl/hij-is-een-zij/KN_1676940

Edewecht

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om te kijken, maar ben heeeel benieuwd, vooral waar het me zal raken. Ik ga het zeker (terug)kijken!
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

yuki

Mooie serie, zeer de moeite waard!

Koffie

Ik wil het ook nog steeds graag terugkijken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Briggy

Jan Kooijman was in mijn sportschool, en ik was er niet grrr :P. Die trainer die Davin traint is ook mijn trainer.  ;D
12-1-2015 <3 MarkA

Tiny

#9
Hallo allemaal,

Door dit programma ontdekte ik dit forum.

Dutchamoeba

Welkom op dit forum, Tiny! :cake: :cake: :cake:

Koffie

Welkom! FIjn dat je het forum hebt weten te vinden. Ik wil het nog steeds terugkijken, maar ik ben er nog niet toe gekomen. Wordt Aven erin genoemd?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Tiny

Dank!

Nee, Aven werd niet genoemd.
Maar omdat ik het woord agender voor het eerst hoorde ging ik Googlen.

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Ik heb de uitzending gezien en vond dat het goed gedaan was. Je gaat je dan meer realiseren dat onze maatschappij heel vaak de keuze "man of vrouw" geeft terwijl er duidelijk meer is dan dat.

Tiny, leuk dat je ons gevonden hebt door de uitzending, welkom op het forum  :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler