Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksuele auteur schrijft schitterend artikel over representatie in games

Gestart door Hilde, maart 07, 2017, 02:09:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hilde

Representatie. Waarschijnlijk heb je er mensen op het internet over horen gillen. Dat er te weinig representatie zit in games, of juist te veel. Iedereen lijkt er tegenwoordig een mening over te hebben, maar wat is het nou eigenlijk precies? Heel kort en simpel gezegd is representatie de mate en manier waarin bepaalde groepen mensen voorkomen in allerlei soorten media. Dit is met betrekking tot mensen met verschillende geslachten en huidskleuren, maar ook mensen met diverse seksuele voorkeuren. Hoe staat het er in videogames momenteel voor met de representatie van seksualiteit en waarom maakt dit eigenlijk iets uit?

Lees het stuk

Edewecht

Games zijn helemaal mijn wereld niet, maar ik vind het een goed artikel. Op deze manier wordt een heel bepaalde doelgroep (denk ik? nogal veel jongeren?) bereikt. Als deze doelgroep via deze manier LHBTQIAP+ meer gewoon gaat vinden, zijn we weer een stuk verder op weg. Het lijkt me een onmisbare aanvulling op de 'verplichte voorlichtingen' op scholen e.d., want die spreken de mens op een heel ander nivo aan.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Overkantus

Vanuit dezelfde gedachte, was ik een aantal dagen heel toevallig net aan iets dergelijks begonnen. Dit omdat ik iets terug wilde geven aan AVEN.
De twee lange topic's in filosofie: "Levensdoel" en "Waar leef je voor" in combinatie met de onbekendheid van Aven, zorgden voor inspiratie.

De naam en het idee wordt iets van:
Het AVEN liefde spel. Altijd prijs!
Game design voor AVEN dummies.
The AVEN game of life in the language of love, pain and fun.

Het is niet alleen het passief spelen van een spel. Je moet het spel ook nog eens zelf maken, met deze cursus!

Tijdens het opbouwen van de wereld komen allerlei levensvragen aan de orde.
Als het spel klaar is dan ga je het spelen. Alleen of met meerderen.
Je identiteit krijg je. Je hebt er maar mee te dealen. Soms krijg je een partner, soms ook niet.
Vooraf stel je jezelf een persoonlijk levensdoel. 
De speler die het dichts bij zijn levensdoel is, die wint.
Of misschien beter nog. De speler die de wereld het beste achterlaat!

Noch de verwachtingen, noch de lat wil ik al te hoog leggen voor mezelf. Het is veel verstandiger om te wachten en eerst een prototype te maken. Maar omdat het nu toevallig ter sprake komt, zal ik straks alvast een proefballonnetje oplaten.

@Edewecht
Misschien wordt dit spel verplicht op alle basisscholen. ;-).

Klik hier voor Deel 1

AceVentura

Het is een goed artikel. Persoonlijk maakt het mij niet uit wat er wel en niet in games voor komt, ik speel ook geen games, misschien komt het daar door  ;D
Voor mij zijn spelletjes (en ook series op tv, enz) vermaak, en of dat enigszins overeenkomt met de werkelijkheid maakt me totaal niet uit.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik speel ook geen games, maar voor veel mensen maakt het wel deel uit van hun wereld en kijkend naar mijn zoon vormt het ook hun denken wel mede. Dus ja, ik vind het een goede zaak als daar meer inclusiviteit en diversiteit in voorkomt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie